Gå til innhold

Eg blei så sint på mannen i kveld .overreagerte eg? Han meiner det ihvertfall...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 30.7.2020 den 22.42, Anonym bruker skrev:

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Her er det vel heller du som overreagerer.

Anonymkode: 4958e...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.7.2020 den 8.59, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som min eks. Gud forby at man tok 5 min på sofaen, hvis det var noe som skulle gjøres. 

Men så er det forskjell på ting som skal gjøres også. Noen gjøremål er hektiske og «går ut på dato» raskt, og da er det irriterende om den andre ansvarlige i husholdningen velger akkurat det tidspunktet til å logge av familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det vel heller du som overreagerer.

Anonymkode: 4958e...ab7

Hvordan da? Hi spør hva jeg mener, hvorpå jeg svarer det jeg mener. Å klikke er mer en å være sinna, å bli irritert eller frustrert er greit, men klikke er å overreagere... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 22.42, Anonym bruker skrev:

Hun sa hun klikket. Det høres ut som hun har ett sinneproblem. Man oppfører seg ikke slik. Greit å bli irritert, men her spør hun om hun overreagerer, JA, det gjør hun til de grader. 

Anonymkode: ad60c...1f9

Tenke det samme, klikke betyr jo å miste besinnelse, bli rasende. 
 

Uansett, klassisk mann og dame dette. Noen menn evner ikke å se de mest opplagte ting foran seg, noen kvinner kommer i grunnen ikke frem til poenget fordi de skal forklare alle detaljene og argumenter først, i stedet for å bare si ting rett ut. 
 

Enkel løsning her: «jeg er sliten etter turen, så du får ta over». Så går du 👍🏻 Problem løst. 

Anonymkode: bc735...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min mann og.

F.eks da jeg ba han hente ungene som var hos naboen. Ok, litt motvillig la han fra seg facebook og gikk. Ungene kom hjem, men mannen ble igjen for å skravle. Endte med at jeg måtte dusje begge tvillingene og stelle lillesøster alene. Det var jo virkelig ikke det jeg mente da jeg ba han hente ungene for kvelden! At han skulle sende de hjem for at jeg skulle ta kveldsstellet alene mens han skravlet! Ikke kan jeg løpe ut og hente han heller, da fremstår jeg jo som den sure drittkjerringa. Jeg ble så 🤬!

Så jeg er helt enig med deg, hi. 

Anonymkode: 50f6b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan da? Hi spør hva jeg mener, hvorpå jeg svarer det jeg mener. Å klikke er mer en å være sinna, å bli irritert eller frustrert er greit, men klikke er å overreagere... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Det er jo din definisjon. For meg er selve «klikket» noe som skjer inni hodet mitt, når jeg kjenner at jeg blir sint. Hva som skjer etterpå, kan variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Pashla skrev:

Det er jo din definisjon. For meg er selve «klikket» noe som skjer inni hodet mitt, når jeg kjenner at jeg blir sint. Hva som skjer etterpå, kan variere.

Eksisterer jo en definisjon på denne som ikke baserer på «hva jeg tror det er». Så slipper vi lang avsporing her. 

Anonymkode: bc735...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eksisterer jo en definisjon på denne som ikke baserer på «hva jeg tror det er». Så slipper vi lang avsporing her. 

Anonymkode: bc735...c69

Øh. Nei, det eksisterer ikke. Som jeg leser HI ble hun sint (en følelse inne i personen) og sa fra til mannen. Hvilken form det fikk, vet vi ikke. Men noen sier likevel «det går ikke an å oppføre seg slik!» Det blir jo bare rart, når ingen vet hvordan hun oppførte seg. Vi vet bare hva hun følte og hva hun sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pashla skrev:

Øh. Nei, det eksisterer ikke. Som jeg leser HI ble hun sint (en følelse inne i personen) og sa fra til mannen. Hvilken form det fikk, vet vi ikke. Men noen sier likevel «det går ikke an å oppføre seg slik!» Det blir jo bare rart, når ingen vet hvordan hun oppførte seg. Vi vet bare hva hun følte og hva hun sa. 

Joda, naob f eks. 

Anonymkode: bc735...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 8.59, Anonym bruker skrev:

Men... 

Han har trent hund hele dagen, han går tur med hundene mens du pakker ut, og så blir du sint fordi han setter seg i sofaen? 
 

Du høres ut som min eks. Gud forby at man tok 5 min på sofaen, hvis det var noe som skulle gjøres. 
 

Jeg vil si du overdrev veldig. 

Anonymkode: f4df4...4ce

Hun har vært alene med barna hele dagen, hun har pakket ut av bilen og ryddet. 
Gud forby om hun da valgte å sette seg i 5 minutter etter en lang dag, mens han tok seg av egne barn. 
Hører du selv hvor dumt det utsagnet er? Hva gjør han mer berettiget til pause, logge av familien han har vært uten i flere dager - mens hun må forteste å være pålogget så han kan hvile? 

Anonymkode: 4d3af...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er min mann og.

F.eks da jeg ba han hente ungene som var hos naboen. Ok, litt motvillig la han fra seg facebook og gikk. Ungene kom hjem, men mannen ble igjen for å skravle. Endte med at jeg måtte dusje begge tvillingene og stelle lillesøster alene. Det var jo virkelig ikke det jeg mente da jeg ba han hente ungene for kvelden! At han skulle sende de hjem for at jeg skulle ta kveldsstellet alene mens han skravlet! Ikke kan jeg løpe ut og hente han heller, da fremstår jeg jo som den sure drittkjerringa. Jeg ble så 🤬!

Så jeg er helt enig med deg, hi. 

Anonymkode: 50f6b...262

Du er nok allerede kjent som den sure drittkjerringa er jeg redd... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er nok allerede kjent som den sure drittkjerringa er jeg redd... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Så jeg burde bare stelle alle ungene, blid og fornøyd, mens mannen skravler med naboen, uten å ha rett på å bli sur? 

Anonymkode: 50f6b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg burde bare stelle alle ungene, blid og fornøyd, mens mannen skravler med naboen, uten å ha rett på å bli sur? 

Anonymkode: 50f6b...262

Egentlig... Har du vist sinne ditt en gang, er det en gang for mye. Det er det som skal til er jeg redd.... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig... Har du vist sinne ditt en gang, er det en gang for mye. Det er det som skal til er jeg redd.... 

Anonymkode: ad60c...1f9

😂

Anonymkode: 50f6b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂

Anonymkode: 50f6b...262

Bare reaksjonen din tyder på at jeg traff blink. Full pott til meg. Blir aldri lei av å ha rett, gitt... 

Men nok avsporing... Beklager det, HI. Men jeg står fortsatt for det jeg har sagt... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare reaksjonen din tyder på at jeg traff blink. Full pott til meg. Blir aldri lei av å ha rett, gitt... 

Men nok avsporing... Beklager det, HI. Men jeg står fortsatt for det jeg har sagt... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Nope. Du er helt på tur. Troll, tror jeg vi kaller sånne som deg. 

Anonymkode: 50f6b...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 8.59, Anonym bruker skrev:

Men... 

Han har trent hund hele dagen, han går tur med hundene mens du pakker ut, og så blir du sint fordi han setter seg i sofaen? 
 

Du høres ut som min eks. Gud forby at man tok 5 min på sofaen, hvis det var noe som skulle gjøres. 
 

Jeg vil si du overdrev veldig. 

Anonymkode: f4df4...4ce

Hund er luksus og hobby. Barn er ikke luksus eller hobby. Og det sviket som ligger i å måtte spørres pent om å ta sin del av felles ansvar for barn og hus, og deretter glefse til den som spør, er bare stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig... Har du vist sinne ditt en gang, er det en gang for mye. Det er det som skal til er jeg redd.... 

Anonymkode: ad60c...1f9

Det er lov og normalt å kunne bli sint. 

Anonymkode: 4958e...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...