Gå til innhold

Hvorfor tar så mange koronatest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det milevis med køer får å få test . Er det ikke viktigst at de som har vært i utlandet eller sammen med syke får gjort det. Vi andre med tett nese kan vel bare isolere oss hjemme til det går over . Må koste mye med alle de tusen negative testene av folk som er litt snufs 

Anonymkode: 555ee...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte legekontoret da jeg ble forkjølet og spurte hva jeg skulle gjøre. De bestilte test til meg med én gang selv om jeg ikke hadde vært i utlandet eller i nærheten av noen med korona. De vil jo teste flest mulig. Vi kom heldigvis tidlig og var først i køen, men når vi var ferdig så var det lang kø bak oss. Men testen tar 5 sekunder så er fort gjort. 

Anonymkode: b41e3...a99

Skrevet

Det er jo ikke privatpersoner som avgjør dette. Spør myndighetene da og ikke her. 

Anonymkode: 7f221...6ba

Skrevet

Det er jo også unødvendig å være i karantene om man kun er forkjøla. Man taper nok mer på tusenvis som er i karantene pga forkjølelse enn å ta en test. 

Skrevet

Syns det er bra, jeg.
Er veldig mange som ikke får noen symptomer selv om de er smittet.
Fint om man avdekker skjulte smittede ved å teste mange

Anonymkode: 4e19a...8c8

Skrevet

Men det er jo kjempebra at mange tester seg? Da er vi helt sikre på at de som evt er positive isolerer seg, mens de som er negative kan fortsette å leve som vanlig. Såvidt jeg har skjønt det, så er et av premissene for at vi kan leve tilnærmet normalt at man tester mange og sporer kontaktene til de som tester positivt?

Anonymkode: 2b5b3...aa5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo også unødvendig å være i karantene om man kun er forkjøla. Man taper nok mer på tusenvis som er i karantene pga forkjølelse enn å ta en test. 

Man må bli hjemme til man er symptomfri selv om man er testet.

Jeg hadde influensasymptomer, ble testet med negativt resultat, men fikk grei beskjed (og brev hvor det sto) at man må holde seg hjemme til man er symptomfri uavhengig av testresultatet.

Anonymkode: a4e3a...db0

Skrevet

Her i Haugesund er det vanskelig å få test. Mannen min hadde vært i litt dårlig form i ukesvis, og ville teste seg før han skulle i nordsjøen. Det fekk han ikkje lov til. Måtte reise ut uten å vite om han hadde korona eller ei. 

Anonymkode: a694f...ba3

Skrevet

Ifht å få en god oversikt over smittespredning er det bra med testing! 

Jeg måtte testes i dag og fikk det med en gang siden jeg er helsepersonell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...