Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #26 Skrevet 30. juli 2020 Kakka-o 😅 Hurum Anonymkode: 7e705...aa3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #27 Skrevet 30. juli 2020 Ka-kao, altså to stavelsar. Nordvestlandet. Anonymkode: 8e721...299
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2020 #28 Skrevet 30. juli 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ka-kao, altså to stavelsar. Nordvestlandet. Anonymkode: 8e721...299 Det er tre stavelser i kakao uansett uttale: ka-ka-o. Anonymkode: b253c...d1b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #29 Skrevet 31. juli 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Nei. Var det virkelig morsomt? Helt normal uttale her på Vestlandet. Anonymkode: b26e1...4c2 Med to stavelser? Som i ka-cow? Anonymkode: a4c68...8c9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #30 Skrevet 31. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Med to stavelser? Som i ka-cow? Anonymkode: a4c68...8c9 Mormor hadde noe lignende. Jeg sier «ka-KA-o», men hun sa nærmest «ka-kaaaaav» Oppfattet det som snobbete vestkant-uttale, hun var Oslodame. Anonymkode: e54ec...093
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #31 Skrevet 31. juli 2020 Må innrømme at å legge dobbeltkonsonant i ord som ikke har det irriterer meg 😅 det høres bare så dust ut. Kakao, ikke kakkao. Frokost ikke frokkost. Anonymkode: 5d16c...db6
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #32 Skrevet 31. juli 2020 ka-kao Kommer fra Follo, men bor på Romerike Anonymkode: a6ff3...d53
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #33 Skrevet 31. juli 2020 Trur jeg sier "kakk-ao"... Anonymkode: 80689...f61
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #35 Skrevet 31. juli 2020 På 30.7.2020 den 12.05, Anonym bruker skrev: ka-KA-o Anonymkode: 4341d...4cc Jeg også Anonymkode: 9124c...407
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #36 Skrevet 31. juli 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er tre stavelser i kakao uansett uttale: ka-ka-o. Anonymkode: b253c...d1b Nei. Hver vokal er ikke nødvendigvis en egen stavelse. Hørt om fenomenet diftonger? (Sau har én stavelse og uttales ikke sa-u på tross av to vokaler.) Forstår ikke helt hvorfor du krangler på forskjellige uttaler. Poenget er at nordmenn rundt omkring i landet uttaler ordet forskjellig, og det burde jo være helt ok? Anonymkode: b26e1...4c2
Leverpostei Skrevet 31. juli 2020 #37 Skrevet 31. juli 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er tre stavelser i kakao uansett uttale: ka-ka-o. Anonymkode: b253c...d1b Nope, på Vestlandet sier vi kak-ao, siste stavelse som diftong.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #38 Skrevet 31. juli 2020 Kakk-avv. Ringerike. Anonymkode: 3c19b...aa8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2020 #39 Skrevet 31. juli 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Var det virkelig morsomt? Helt normal uttale her på Vestlandet. Anonymkode: b26e1...4c2 Sier det samme, er fra Bergen jeg Anonymkode: 77c54...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå