Gå til innhold

Så mange tiggerinnlegg på finn.no :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på finn.no å det er jo så mange tiggeinnlegg om å få panten til folk så de har råd til bursdagsgave til barnet,eller for ha råd til bursdagsgave til barnet. Er det bare meg som tenker at sånne ikke skulle hatt barn eller? Hvis du ikke har råd til sånt uten å tigge altså.

Anonymkode: 45423...738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du huske at den økonomiske situasjonen kan variere. Da barnet kom, kan økonomien ha vært på topp, men ting kan ha skjedd som har endret det. 

En må slutte å si at en ikke skal få barn, når en ikke har råd til det. Du kan ikke vite hvordan den økonomiske situasjonen har vært og hva som er årsaken til at de spør om hjelp. 

Anonymkode: fcbeb...56d

Skrevet

Ja, enig! Folk burde ha forutsett den pandemien som kom og at slikt kunne føre de ut i økonomisk uføre.

Anonymkode: d1c24...429

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, enig! Folk burde ha forutsett den pandemien som kom og at slikt kunne føre de ut i økonomisk uføre.

Så flott at du er synsk å vet hvorfor folk har dårlig råd da. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så flott at du er synsk å vet hvorfor folk har dårlig råd da. 

Ja, jeg er ikke bare ufølsom, som deg, jeg er i tillegg synsk og ufølsom.

Skrevet

Ser faktisk at hun ene tilbyr å gjøre tjenester tilbake som barnepass eller hagearbeid,får hvertfall litt bedre inntrykk enn av de andre som bare tigger om penger fra fremmende uten å gjøre noe til gjengjeld.

Skrevet

Noen tar elendige valg. Klager over at de ikke kan kjøpe gaver til barna, samtidig som at de røyker eller har svindyr tlf, reiser på ferie eller annet.

Anonymkode: f4370...bd4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser faktisk at hun ene tilbyr å gjøre tjenester tilbake som barnepass eller hagearbeid,får hvertfall litt bedre inntrykk enn av de andre som bare tigger om penger fra fremmende uten å gjøre noe til gjengjeld.

Åh, så moro! Du finner også glede i å bla og lese om folks ulykke og lidelse? Da er vi to! Det er så gøy å høre hvor forferdelig folk lider og så kunne sitte der på sin høye hest og moralisere over deres livsvalg, i særs den største glede de har opplevd i livet sitt, å få barn. Kjempeartig!

Skrevet

Er så lett å dømme folk. Jeg kjenner en slik familie som må tigge. Hun er nå alene og ufør pga kreft. Tidligere hadde hun en OK jobb og tjente nok godt. Mannen hennes døde brått og uventet og dermed ble hun alene. Forsikringene dekket opp så hun fikk betalt ned på huset. Men med flere barn som krever sitt så går det ikke alltid rundt. Mener du hun burde sett i krystallkula og ikke fått barn?

Anonymkode: ee530...cd3

Skrevet

Min erfaring er at de som tigger, er de som sløser, men faktisk ikke har dårlig råd. Er jo mange som tigger på Facebook og, flertallet har åpen profil. Og går man inn på profilen deres, ser man at de er jevnlig på ferier i utlandet, alle barna har ipad, de bør i enebolig med basseng osv. 

Jeg er selv ufør på laveste sats, og alene med 2 tenåringer, har boliglån, husleie osv. Men jeg klarer meg fint. 

Anonymkode: bd9a9...a21

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at de som tigger, er de som sløser, men faktisk ikke har dårlig råd. Er jo mange som tigger på Facebook og, flertallet har åpen profil. Og går man inn på profilen deres, ser man at de er jevnlig på ferier i utlandet, alle barna har ipad, de bør i enebolig med basseng osv. 

Jeg er selv ufør på laveste sats, og alene med 2 tenåringer, har boliglån, husleie osv. Men jeg klarer meg fint. 

Anonymkode: bd9a9...a21

Det er sånn jeg tenker også,at de som virkelig trenger det er nok de som ikke ber om noe. Mens foreldre som bruker penger opp på tull de legger ut tårevåte innlegg om at de ikke har råd til mat eller klær.

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Ser på finn.no å det er jo så mange tiggeinnlegg om å få panten til folk så de har råd til bursdagsgave til barnet,eller for ha råd til bursdagsgave til barnet. Er det bare meg som tenker at sånne ikke skulle hatt barn eller? Hvis du ikke har råd til sånt uten å tigge altså.

har faktisk ikke sett så mye av det ,men ser veldig mange i juletider

Anonymkode: 35aff...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...