Gå til innhold

Er dette grei julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på julegaver nå å skal kjøpe en gave til ett barn som begynner på skole til neste år. Passer brettspillet "mitt første alias" da? 

Anonymkode: 476ea...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi spiller ofte det med vår på samme alder. Morsomt spill og vi mimer isteden for å forklare ordet. Har ledd oss fillete 😂

Anonymkode: eb3c6...ec6

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi spiller ofte det med vår på samme alder. Morsomt spill og vi mimer isteden for å forklare ordet. Har ledd oss fillete 😂

Anonymkode: eb3c6...ec6

Har gode minner fra det spillet når sønnen min var liten også :) Tror jeg skal bestille dette i julegave også å håpe at det blir populært der også :)

Skrevet

Brettspill er kjempefine gaver, men dette er fra 3 år. Tror jeg heller ville gått for Alias Junior til en snart skolestarter.

Anonymkode: 13e30...7fd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Brettspill er kjempefine gaver, men dette er fra 3 år. Tror jeg heller ville gått for Alias Junior til en snart skolestarter.

Anonymkode: 13e30...7fd

Enig her. Vi har begge spillene.

Anonymkode: a90e6...96e

Skrevet

Er det ikke litt dumt å kjøpe gaver nå? Iallefall gaver som mulig ønskes å byttes? 

Anonymkode: 83618...d57

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke litt dumt å kjøpe gaver nå? Iallefall gaver som mulig ønskes å byttes? 

Har dårlig råd så å kjøpe alt i Desember er ikke aktuelt. Så jeg kjøper heller litt julegaver hver måned frem til jul for da blir utgiften fordelt så jeg har råd til det. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dårlig råd så å kjøpe alt i Desember er ikke aktuelt. Så jeg kjøper heller litt julegaver hver måned frem til jul for da blir utgiften fordelt så jeg har råd til det. 

Men hvis du setter pengene inn på en egen konto nå og handler når det nærmer seg, så kan de som får gaven bytte spillet om de har det fra før og du slipper også å bruke kun desemberlønna.

Anonymkode: e2b3b...8c3

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fordeler også utgiften utover, jeg har en gavekonto som jeg sparer litt på hver måned. 

Jeg har en sånn spareavtale hvor det hver gang jeb bruker kortet mitt går 1 kr til gavekonto også har jeg et fast trekk på 300 kr hver lønningsdag til sparekonto. Setter alltid litt av skattepenger/feriepenger dit og trengs det mer sparer jeg litt ekstra aug til november 

Gavene kjøper jeg i nov og desember, men bruker aldri en krone av desemberlønna på det. 

Anonymkode: 53d55...dc7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du setter pengene inn på en egen konto nå og handler når det nærmer seg, så kan de som får gaven bytte spillet om de har det fra før og du slipper også å bruke kun desemberlønna.

Det er litt trist at det har blitt slik at man må kalkulere med evt. bytte av gave 😯 Folk må heller lære seg å sette pris på tanken bak. 

Anonymkode: fe931...da1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt trist at det har blitt slik at man må kalkulere med evt. bytte av gave 😯 Folk må heller lære seg å sette pris på tanken bak. 

Jegeren godt sette pris på et spill jeg allerede har, men det er alltid fint å kunne bytte det i et annet jeg ikke har hatt fra før så det ikke bare blir liggende ubrukt. Det samme gjelder gaver jeg gir, jeg ønsker at det skal bli brukt, så sørger for at det kan byttes hvis det er noe personen har fra før så det ikke blir liggende ubrukt. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jegeren godt sette pris på et spill jeg allerede har, men det er alltid fint å kunne bytte det i et annet jeg ikke har hatt fra før så det ikke bare blir liggende ubrukt. Det samme gjelder gaver jeg gir, jeg ønsker at det skal bli brukt, så sørger for at det kan byttes hvis det er noe personen har fra før så det ikke blir liggende ubrukt. 

Junior Alias

er et vanlig spill, så det kan helt sikkert byttes uten byttelapp. Kjenner man familien godt, kan det være at man vet hvilke spill de har. HI har funnet en julegavemetode som passer i hennes hverdag. Spørsmålet var jo ikke Ikke hva vi synes om hennes opplegg, men om gaven passet til alderen på barnet. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her handles det også julegaver hele året. Starter gjerne med julegavestrikk i romjulen. Tilpasser gavene slik at det er noe som passer den enkelte og ikke bare noe ræl. Dersom det er så stor fare for byttetrang, ja da vurderer jeg heller hardt om personen skal få gave eller ikke. Gir ikke bort gave og planlegger at de skal bytte dem. 

Anonymkode: 2faef...a7b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her handles det også julegaver hele året. Starter gjerne med julegavestrikk i romjulen. Tilpasser gavene slik at det er noe som passer den enkelte og ikke bare noe ræl. Dersom det er så stor fare for byttetrang, ja da vurderer jeg heller hardt om personen skal få gave eller ikke. Gir ikke bort gave og planlegger at de skal bytte dem. 

Hater uansett å handle julegaver i desember, hater å måtte innom butikken mer enn høyst nødvendig den måneden. Så noe 30 dagers bytte garanti fungerer dårlig uansett. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hater uansett å handle julegaver i desember, hater å måtte innom butikken mer enn høyst nødvendig den måneden. Så noe 30 dagers bytte garanti fungerer dårlig uansett. 

Det er jo bare så dumt hvis personene har det fra før eller får to like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...