Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Har litt vondt i hodet og er blitt forkjølet i nese. Går på en uke ferie på fredag og hun andre jeg jobber med har ferie. Bare holde ut til fredag? Anonymkode: b56c6...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har litt vondt i hodet og er blitt forkjølet i nese. Går på en uke ferie på fredag og hun andre jeg jobber med har ferie. Bare holde ut til fredag? Anonymkode: b56c6...bd1 Man skal holde seg hjemme med forkjølelsesymptomer Anonymkode: 21699...42b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man skal holde seg hjemme med forkjølelsesymptomer Anonymkode: 21699...42b Det vet jeg egentlig, men i denne situasjonen når hun andre har ferie og har ingen andre. Er på jobb nå og har 2 dager til å jobbe. Litt håpløst her. Anonymkode: b56c6...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det vet jeg egentlig, men i denne situasjonen når hun andre har ferie og har ingen andre. Er på jobb nå og har 2 dager til å jobbe. Litt håpløst her. Anonymkode: b56c6...bd1 Du bør teste deg og holde deg hjemme til du får svar. Anonymkode: a6ff2...695
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Normalt sett så holder man ut jobb med forkjølelse. Men i disse tider er det jo ikke sånn. man skal ha veldig lav terskel for å holde seg hjemme om man kjenner på noe. Hva jobber du med da? Alene eller mye kontakt med andre? Anonymkode: afdb5...d00
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 Om du jobber alene uten kontakt med andre så kan du vel jobbe? Du må teste deg. Ring legen din. Anonymkode: 78be4...659
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Normalt sett så holder man ut jobb med forkjølelse. Men i disse tider er det jo ikke sånn. man skal ha veldig lav terskel for å holde seg hjemme om man kjenner på noe. Hva jobber du med da? Alene eller mye kontakt med andre? Anonymkode: afdb5...d00 Jobber i en liten butikk. Lite folk. Ja, man hadde holdt ut i normal tid. Har noen timer igjen nå i dag. Anonymkode: b56c6...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jobber i en liten butikk. Lite folk. Ja, man hadde holdt ut i normal tid. Har noen timer igjen nå i dag. Anonymkode: b56c6...bd1 Du går ikke på jobb i butikk med forkjølelsessymptomer nå! Hadde jeg oppdaga at butikkansatte gikk på jobb med forkjølelse nå, så hadde jeg boikott den butikken for evig og alltid, og det er jeg nok ikke alene om. Anonymkode: b1c28...76d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber i en liten butikk. Lite folk. Ja, man hadde holdt ut i normal tid. Har noen timer igjen nå i dag. Anonymkode: b56c6...bd1 Ja, det er jo helt flott at du står i en butikk når du er syk. Og folk tror at alle gidder å følge smittereglene. dette er nok et bevis på at folk driter i det Anonymkode: debd8...64a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er jo helt flott at du står i en butikk når du er syk. Og folk tror at alle gidder å følge smittereglene. dette er nok et bevis på at folk driter i det Anonymkode: debd8...64a Driter ikke i det. Merket det i dag. Så hadde ikke kunne gjort noe før nå uansett. Anonymkode: b56c6...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du går ikke på jobb i butikk med forkjølelsessymptomer nå! Hadde jeg oppdaga at butikkansatte gikk på jobb med forkjølelse nå, så hadde jeg boikott den butikken for evig og alltid, og det er jeg nok ikke alene om. Anonymkode: b1c28...76d Nå kan jo den personen og være allergisk da. Anonymkode: debd8...64a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Skrevet 29. juli 2020 Snakk med sjefen din. Hva som er forsvarlig kommer jo an på hvilken jobb du har. Anonymkode: 069d1...d25
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Skrevet 29. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Driter ikke i det. Merket det i dag. Så hadde ikke kunne gjort noe før nå uansett. Anonymkode: b56c6...bd1 Men du vurderer jo å være på jobb fram til fredag og utsette andre (de som kommer innom butikken) for smitte Hold deg hjemme! Anonymkode: 21699...42b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Skrevet 29. juli 2020 Jeg ser dilemmaet. I det minste ta på deg en maske og hold avstand frem til du har rådført deg med legen. Så må du evt testes, og svar kommer rimelig fort de fleste steder. Om 48t burde du vite mer. Snakk også med sjefen din. -Sjansen er ikke kjempe stor for at du har covid, men hvor godt hadde det vært å ha på samvittigheten at du evt spredte det til kunder? Anonymkode: b43b3...cf2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nå kan jo den personen og være allergisk da. Anonymkode: debd8...64a Jeg skrev ikke i det øyeblikket jeg hørte et nys, jeg skrev hvis jeg hadde oppdaga at personen gikk på jobb med forkjølelse. Allergi er ikke forkjølelse. Jeg er klar over at jeg ikke kan observere forskjellen, men jeg sa da heller ikke observert symptomer, men oppdaga at personen gikk på jobb med forkjølelse. Når det er sagt tenker jeg at for butikkens omdømme sin del, bør butikkansatte med allergi i pandemitid gå med sånn button som forteller at de har allergi. Det er det en som har i butikken der jeg handler. Anonymkode: b1c28...76d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #16 Skrevet 29. juli 2020 Rettningslinjene vi har fått fra helsedirektoratet er at vi ikke får gå på jobb om vi har forkjølelseslignende symptomer, da må vi teste oss og være hjemme til vi får svar. Har vi ikke ansatte så kå vi stenge, følger vi ikke rettningslinjene må vi stenge. Hos oss er det ikke noe problem i forhold til ansatte, såfremt ikke mange blir syke. Vi hadde en periode der vi hadde noen i karantene etter vinterferie, de i risikogruppene osv ikke fikk jobbe, men det løste seg det også. Anonymkode: ea0f8...590
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 Du ringer kommunen og avtaler en koronatest, og så varsler du sjefen om at du er blitt forkjølet og ikke kan jobbe før du har fått svar på koronatesten. Hvis dere ikke har andre som kan holde butikken åpen, da må den holde stengt disse to dagene. Hvis det er korona du har så vil jo kommunen foreta en smittesporing, så det vil komme ut at du har vært på jobb med korona. Tapet for butikken kan da bli langt større enn ev. to dager stengt, fordi den får et omdømme om at de som ikke jobber der er uansvarlige og setter andre i fare. Det eneste riktige å gjøre er å varsle at du ikke kan jobbe før du har fått resultat av koronatest. Ring kommunens koronatelefon, om den har, eller legevakten. I DAG! Anonymkode: 16096...750
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 Hva tenker dere om dette? ei jeg jobber med ble syk på søndag, hun hadde litt tett nese, og nøys litt, så hun har vært hjemme. Hun ville ikke teste seg å er helt symptomfri nå. Hun sa at hun ikke ville teste seg fordi hun ikke hadde hoste, feber, kortpustethet, tretthet eller noe sånt symptomer. Vi jobber i butikk å hun kommer tilbake på jobb i morgen. Men jeg trodde alle måtte teste seg. Anonymkode: c5fa3...e78
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 Ved forkjølelse symptomer sksl du holde deg hjemme til du et symptomfri pluss ein dag. Anonymkode: 4733e...421
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 Komt meg hjem. Sovet og slappet av. Fått inn C-vitamin. Føler meg bedre nå. Ikke så snufs som før i dag. Skal ikke på jobb før seint i morgen evt. Så får se det ann. Blir det feil av meg? Anonymkode: b56c6...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #21 Skrevet 29. juli 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Komt meg hjem. Sovet og slappet av. Fått inn C-vitamin. Føler meg bedre nå. Ikke så snufs som før i dag. Skal ikke på jobb før seint i morgen evt. Så får se det ann. Blir det feil av meg? Anonymkode: b56c6...bd1 Ja! Hold deg hjemme! Selv om det ikke er korona så kan du potensielt ødelegge resten av ferien til veldig mange som må holde seg hjemme pga forkjølelsessymptomer! Anonymkode: d17c7...e60
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #22 Skrevet 29. juli 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Komt meg hjem. Sovet og slappet av. Fått inn C-vitamin. Føler meg bedre nå. Ikke så snufs som før i dag. Skal ikke på jobb før seint i morgen evt. Så får se det ann. Blir det feil av meg? Anonymkode: b56c6...bd1 Du skal være hjemme til en symptomfri dag. Som den over beskrev, utrolig kjedelig for oss andre som faktisk må holde oss hjemme om du smitter oss med forkjølelse. Selv jobber jeg på sykehus, og der er det som kjent allerede underbemannet. Blir jeg forkjølet går det minst 48t til testsvar, og vi må ha hatt symptomer et døgn minimum før det kan testes (man har funnet ut at det ble en del falske neg fordi man testet for tidlig i starten). Så da har man "kastet bort" minst 3 døgn om du smitter meg, det går hardt utover mine kollegaer. -Så kutt ut, bare følg reglene. Bli hjemme til du er symptomfri pluss et døgn, og evt test deg i mellomtiden. Kjenner jeg blir så oppgitt, det er ikke så vanskelig. 🤦♂️ Anonymkode: b43b3...cf2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #23 Skrevet 29. juli 2020 Butikken må bare stenge Anonymkode: 52e39...88a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #24 Skrevet 29. juli 2020 Hvis ikke det er vikar for deg må de stenge. Er ihvertfall dårlig reklame om du går på jobb syk og det er korona. I verste fall kan du ta livet av noen. Det høres jo dramatisk ut, men det er sånn vi må tenke nå. Anonymkode: 9717f...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå