Gå til innhold

Inviterer man foreldre til kjæresten til eksen i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet skal konfirmeres om to år, eksmannen har hatt kjæreste ett år (forøvrig like lenge siden vi gikk fra hverandre). Barnet har møtt foreldrene til nye kjæresten en del. Inviterer man de? Jeg har aldri møtt de, naturlig nok, men har en god tone med kjæresten hans. 

Anonymkode: 0ef8a...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La barnet velge.

Anonymkode: 48b0a...590

Skrevet

Mitt svar på det er ja. Mitt barn skal også konfirmeres om to år. Jeg er gift på ny, vi har vært sammen i 2,5 år og vil ha vært sammen nesten fem år nå barnet skal konfirmere seg.

Min manns foreldre ser på seg selv som bonusbesteforeldre og er i praksis de beste besteforeldrene barnet har. Så det ville vært ekstremt rart å ikke invitere dem.

Din eks og kjæresten vil jo ha vært sammen i tre år når konfirmasjonen finner sted og det er da naturlige invitere hennes foreldre syns jeg.

Anonymkode: 68b98...d4f

Skrevet

Hvis barnet har et godt forhold/ møtt de ville jeg gjort det. I fjor ble jeg, min mann og barn samt mine foreldre invitert i konfirmasjonen til min søsters bonussønn. Min søster vært sammen med sin samboer i 5 år så litt lenger fartstid, men veldig hyggelig å bli inkludert i en fin merkedag for konfirmanten og familien.  

Anonymkode: fe627...07c

Skrevet

Her blir steforeldres foreldre og søsken med partner og barn invitert til konfirmasjonen neste år. Det blir forøvrig en "artig" opplevelse, jeg går dårlig sammen med fars nye samboer, men vi skal klare å komme oss gjennom dagen på en voksen måte. 

Anonymkode: 5a57f...4d8

Skrevet

Det spørs vel på familieforholdet, har barnet hatt bonusbesteforeldre i flere år og er glad i dem så inviterer du dem.

Men om min eks hadde hatt en kjæreste i et års tid så hadde jeg ikke nødvendigvis invitert hennes foreldre i mine barns konfirmasjon, ikke om jeg ikke engang kjenner dem.

Anonymkode: 3e6f2...bdf

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet skal konfirmeres om to år, eksmannen har hatt kjæreste ett år (forøvrig like lenge siden vi gikk fra hverandre). Barnet har møtt foreldrene til nye kjæresten en del. Inviterer man de? Jeg har aldri møtt de, naturlig nok, men har en god tone med kjæresten hans. 

Anonymkode: 0ef8a...49c

Ja, hvis de har hatt en del kontakt synes jeg dere kan det.

Anonymkode: 05eb8...a15

Skrevet

Hva vil ungdommen da? 

Min har hatt stemor i livet siden han var 2 år gammel og er veldig glad i foreldrene hennes. De behandler han som sine andre barnebarn, så her vil de selvfølgelig bli invitert.

Anonymkode: 36a21...577

Skrevet

Men før du spør ungdommen, vent halvannet år før du spør. Nå kjenner ungdommen knapt stemors familie. Mye kan endre seg på et par år.

Anonymkode: 45cca...c13

Skrevet

Det bør vel barnet og far avgjøre. 

Anonymkode: 1eeea...e6a

Skrevet

Det som går an er at du lager gjesteliste fra din og din nye manns familie og så kan konfirmantens far og hans nye dame lage gjesteliste fra deres side. Da får både du og exen invitere de dere vil på hver deres og deres nye partneres sider 😊

Anonymkode: da9c5...7f2

Skrevet

Nei, ikke hvis barnet bare har møtt dem. 
Ja, hvis barnet har kjent dem godt en stund og vil synes det er viktig å ha dem der.

Anonymkode: fd49d...5a4

Skrevet

Syns overskrifta blir litt rar, jeg. I denne sammenhengen snakker vi om far, ikke om eksen. Denne dagen er nemlig barnets, ikke din.

Anonymkode: c9e81...7f1

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det spørs vel på familieforholdet, har barnet hatt bonusbesteforeldre i flere år og er glad i dem så inviterer du dem.

Men om min eks hadde hatt en kjæreste i et års tid så hadde jeg ikke nødvendigvis invitert hennes foreldre i mine barns konfirmasjon, ikke om jeg ikke engang kjenner dem.

Ditt forhold til dem har jo ingenting å si, det er barnets forhold til dem som er viktig. 

Anonymkode: aaaa5...a3b

Skrevet

Det er vel ikke vanlig å sette opp gjesteliste 2 år før selskapet? 

Men ja, når barnet skal konfirmeres har bonusbesteforeldrene vært der i 3 år, det er lenge det for et barn. Når de har endel kontakt også er det en selvfølge. 

Anonymkode: 0c7d6...a69

Skrevet

Det er jo ikke engang sikkert de er sammen om 2 år, jeg ville ventet med å ta den avgjørelsen minst 1 år.

Anonymkode: 18844...4df

Skrevet

Nei, det er å gå for langt. 

Anonymkode: 3f8b1...a1b

Skrevet

Den avgjørelsen ville jeg overlatt til konfirmanten og far. 

Anonymkode: 37e9f...c86

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er å gå for langt. 

Anonymkode: 3f8b1...a1b

Enig. Helt unødvendig å dra inn alt som er av stefamilie og påtvinge barnet nye «familiemedlemmer» som kanskje bare blir i noen år, og som ikke har noen personlig relasjon til barnet

Anonymkode: 4f511...24d

Skrevet

Her fikk min stedatter velge. Hun har bare én bestemor i live og mine foreldre har trykket henne til sitt bryst som barnebarn. Så hun ville ha de med. Moren hennes er veldig takknemlig for at mine foreldre elsker hennes datter like mye som deres egne barnebarn så her var det bare god stemning og en hyggelig konfirmasjon med en skikkelig blanding av lappeteppefamilie. 

Anonymkode: ef299...7f5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ditt forhold til dem har jo ingenting å si, det er barnets forhold til dem som er viktig. 

Anonymkode: aaaa5...a3b

Det er klart det er barnets forhold til dem som er viktig, men dette henger gjerne sammen. Har barnet bonusbesteforeldre som er viktige ressurspersoner så har gjerne biologiske foreldre også møtt dem.

i HI sitt tilfelle så ville jeg ventet til konfirmasjonen med å avgjøre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...