Gå til innhold

Er ikke dette ganske sykt...??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i utkanten av en liten by. Ganske stort, men rolig boligområde. Sønnen min på 12 år har mange venner, her er det litt sånn at de fleste i A og B klassen leker sammen utfra interesser - altså kan en gruppe på 8 stk finne på å spille fotball sammen en dag, og en annen dag er det ny «sammensetning» av barn. Så har de også så klart «sine nærmeste». Jeg synes det er ett fint miljø med fine gutter. Ingen av de er overhodet noe ekstreme når det kommer til oppførsel, men de har blitt tatt i «ring og spring», kjøpt energidrikk uten lov, tatt i å se på en skrekkfilm trailer osv - ting jeg tenker er helt normalt og ganske uskyldig for 12 åringer!

Så er det den ene gutten... eller moren hans egentlig... Frem til 4 klasse fikk han ikke bli med andre hjem. Nå får han kun lov til å være sammen med 3 av guttene (3 av 45!!!). To av de er de veldig stille guttene, som har hatt litt utfordringer nettopp fordi de er så stille og forsiktige, og den siste er nabogutt. Gutten er super, veldig hyggelig og grei. Men hver gang han leker hos en av de «lovlige» og flere barn kommer må han dra hjem... kan heller ikke bli med gutta på butikken, til andre osv, for som han sier:»Jeg får ikke lov å være sammen med dere...»

veldig spesielt eller?

Anonymkode: 2b480...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig spesielt. Hun ødelegger jo for gutten😳

Anonymkode: 00ede...ca5

Skrevet

Det der er jo psykisk mishandling. Jeg ville meldt det faktisk. 

Anonymkode: 959f2...f70

Skrevet

Har det noe med smitterisiko for korona å gjøre kanskje?

Anonymkode: f6fef...895

Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke helt hva som er greia med det(?). Guttene er etter min mening helt normale, det er jo faktisk normalt at gutter på 12 kan gjøre noen uskyldige streker innimellom. For det meste spiller de fotball, leker i skogen, spiller litt, prater, har «krig» i hagen... virker jo som hun liksom er redd for at hennes gutt skal omgås de, og at hun har valgt de 2 stille guttene for at det er slik hun mener barn bør være eller noe? 

Gutten får heller ikke delta på fritidsaktivitetene de andre går på, men mor har hatt han på piano undervisning noen år. Umulig etter guttens eget ønske...

HI

Anonymkode: 2b480...d41

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe med smitterisiko for korona å gjøre kanskje?

Anonymkode: f6fef...895

Nei. Har jo ikke hatt korona i 6 år... hun har alltid vært sånn, men jeg trodde vel hun skulle slippe opp litt når de ble litt eldre, og at det bare var litt overbeskyttende oppførsel når de var 6-7-8 år..

HI

Anonymkode: 2b480...d41

Skrevet

Vi har en mor i nabolaget som holder på på samme måte nå,  her er barna bare 6-7 år da. Men jeg synes det er helt feil uansett, og veldig ekskluderende.  De går jo i samme klasse også, er vel ikke lov med den utestengninga der ,der må alle få være med. 

Anonymkode: 57991...639

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor i utkanten av en liten by. Ganske stort, men rolig boligområde. Sønnen min på 12 år har mange venner, her er det litt sånn at de fleste i A og B klassen leker sammen utfra interesser - altså kan en gruppe på 8 stk finne på å spille fotball sammen en dag, og en annen dag er det ny «sammensetning» av barn. Så har de også så klart «sine nærmeste». Jeg synes det er ett fint miljø med fine gutter. Ingen av de er overhodet noe ekstreme når det kommer til oppførsel, men de har blitt tatt i «ring og spring», kjøpt energidrikk uten lov, tatt i å se på en skrekkfilm trailer osv - ting jeg tenker er helt normalt og ganske uskyldig for 12 åringer!

Så er det den ene gutten... eller moren hans egentlig... Frem til 4 klasse fikk han ikke bli med andre hjem. Nå får han kun lov til å være sammen med 3 av guttene (3 av 45!!!). To av de er de veldig stille guttene, som har hatt litt utfordringer nettopp fordi de er så stille og forsiktige, og den siste er nabogutt. Gutten er super, veldig hyggelig og grei. Men hver gang han leker hos en av de «lovlige» og flere barn kommer må han dra hjem... kan heller ikke bli med gutta på butikken, til andre osv, for som han sier:»Jeg får ikke lov å være sammen med dere...»

veldig spesielt eller?

Anonymkode: 2b480...d41

Veldig spesielt og ikke normalt i det hele tatt. Tenker enten er moren psykisk syk og det går utover barnet uten at hun helt klarer å skjønne det, eller så er det noe annet som foregår som ikke stemmer. Hadde meldt inn til bv.

Anonymkode: f5fd6...e6f

Skrevet

Datteren min på 13 har ei venninne der det er sånn. Hun får kun lov til å være sammen med visse jenter. Datteren min er godtatt. Men, hun får ikke lov til noen ting nesten. I en alder av 14 år får hun ikke lov til å ta skolebussen.

Anonymkode: 08b30...a67

Skrevet

Vi har ei sånn i nabolaget og. Vi bor i et stort rekkehus boretslag. Og alle barna er jo ute og leker sammen, vi har flere fine lekeplasser, fotballbane, basketbane og akebakke. Men hennes barn får ikke gå ut å leke. De leker heller ikke med barn fra skolen på fritiden. Mor er psykolog og jobber på DPS. Så synes det er litt merkelig at hun selv ikke skjønner hva hun utsetter barna for. Her og lærer barna seg instrumenter, hvor de spiller alene. Ikke korps. 

Anonymkode: 65979...cc1

Skrevet

Hva på skolen? Får han ikke leke med andre da også? 

Anonymkode: 5db7a...1d3

Skrevet

Hørtes veldig merkelig ut? Hvorfor ikke snakke med moren? Høre om det er noe du kan hjelpe til å tilrettelegge for? Bare for å få innsikt i hvorfor ?😅 Skjønner ikke logikken. Eneste jeg kan komme på er at hun ikke vil ha besøk av mange barn om gangen. Men høres litt ekstrem måte å gjøre det på😅

Anonymkode: 1c0c2...c9f

Skrevet

Det høres ekstremt ut. Og den store taperen her er sønnen hennes. Etterhvert vil barna trekke seg mer ut av hjemme og styre enda mer selv da vil han få problemer når han ikke får lov.

Jeg ville bedt moren på en kaffen og forsiktig nærmet med temaet.

Jeg har vært borti et lignende tilfelle da jeg vokste oppe. Etter noen samtaler mellom min mor og moren til barnet som ikke fikk delta noe særlig kom det frem at moren hadde blitt misbrukt som barn av venners foreldre så det hele bunnet i frykt for eget barn etter traumer i egen oppvekst. Da ble det lettere og forstå hvorfor. Samt tilrettelegge for hvordan barnet kunne få er eget sosialt liv.

Skrevet

Stakkars gutt! 

Her må det ligge noe bak, fort å tenke at det handler om mors psykiske helse, men det kan selvfølgelig være helt andre årsaker. Problemet er jo at mor hemmer barnet. 

Anonymkode: db09f...e22

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe med smitterisiko for korona å gjøre kanskje?

Anonymkode: f6fef...895

Godt poeng.

Anonymkode: 4515a...a1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...