Gå til innhold

Ferie med pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er på ferie med sin far. Han har vært borte i 3 dager og skyper med meg og lillesøster (ikke samme far) sikkert en time hver dag. Han kjeder seg skriver han til meg. 

De starter hver morgen med brettspill, og avslutter på kvelden. Det blir jo kjedelig med ludo, uno og stigespill hele dagen når du er 11 år. De er på Beitostølen og han ble lovet sykkeltur, fisketur, badeland m.m. De har bare 4 dager igjen. Jeg er redd alle lovnadene bare var ord.. 

Når han ringer hjem så kommer faren å maser om at han MÅ være med å spille brettspill, eller at han må gå på et annet rom for han vil ikke høre vår samtale. 

Jeg vil ikke legge meg borti ferien med faren, men sønnen min hinter om å komme hjem! Jeg vet av erfaring at om jeg tar det opp med faren så får sønnen min kjeft. 

Bare be sønnen min holde ut kanskje? 

Jeg vippset han 200 kroner til å handle litt godt for å butikken. Han kjøpte croissant som han stolt viste frem på Skype i dag. Den måtte han dele med farmor.. 

Bare jeg som synes det skurrer? 

Anonymkode: 2b6c0...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som skurrer mest er at han ringer deg hver dag for å klage på faren sin. 

Anonymkode: cd270...f15

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som skurrer mest er at han ringer deg hver dag for å klage på faren sin. 

Anonymkode: cd270...f15

Han sier aldri et vondt ord om sin far. Bare at han kjeder seg. Faren har først vært litt i livet hans det siste året. Jeg ønsker at han skal ha et godt forhold til sin far. 

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sier aldri et vondt ord om sin far. Bare at han kjeder seg. Faren har først vært litt i livet hans det siste året. Jeg ønsker at han skal ha et godt forhold til sin far. 

Hi

Har har spurt etter noen av de tingene som er blitt lovet, spurt om de kan reise å fiske i dag eller når de skal på badeland?

Anonymkode: 519ee...829

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Faren er visst ikke så flink med barn. Sånn er det for noen.

Skrevet

Be ham foresl en sykkeltur. Det hjelper ikke å klage til deg. Han må snakke med faren.

Anonymkode: 0cc11...a56

Skrevet

Sier som de andre her: be han foreslå å gjøre noe aktivt. Men om været har vært som her de siste dagene så har det høljet ned. Ikke like gøy å finne på noe ute da..

Anonymkode: a34df...680

Skrevet

Jeg syns det er en uting at den andre foreldren ringer barna hver dag. For med dette så får det barnet til å ta opp det som er kjedelig og ikke fokuserer på det som faktisk er gøy. Får hjemlengsel eller lengsel etter mamma. Når barnet ringer mor og klager over noe så sier ofte mor: stakkars deg, så synd det er kjedelig osv da blir det forsterket. 
Joda, selv om barnet ringer selv så er det ofte det at mor sier før de drar: ring da. Da syns jeg det err bedre å si: send noen bilder av hva dere gjør eller er. 

Jeg ringer eller sender ikke mld til mine unger når de er med andre på ferie. Nå kan jeg det, men vanen er der slik at jeg glemmer det. De har ikke en far de har samvær med, men de har en familie på farssiden de er mye med og er på ferie med. Eldste var med farmor til utlandet før hun startet på barneskolen. Alt gikk helt supert frem til farmor ringte hjem til meg og de fortalte om hvor gøy de hadde det. Da kom lengselen etter meg og gråtingen begeynte. Så etter dette er det ingen telefoner eller mld fra meg. Kan ofte få bilder fra de, men å snakke blir feil. Jeg unner ungene kos med andre, og andre gjør ting på en annen måte enn meg og det er helt greit og det har ungene godt av. 
Faren er i bilde her, menkun samvær under oppsyn. Han lover og lover gull og grønne skoger alltid, men det er sjeldent noe har skjedd. Jeg har hatt mange prater med ungene om dette, for det er jo når far går ut døra de blir lei seg, og skuffelsen kommer. Så  jeg har vel sagt at de ikke skal tro på det far sier, men heller ta ting som faktisk skjer som en skikkelig god bonus. Dette har hjulpet de litt, selv om de fortsatt håper og tror på at det far lover skal skje. 

Anonymkode: 55eaf...83e

Skrevet

Min sønn sier han har foreslått ting, men får beskjed om å ikke mase. Det kommer. 

Jeg har ikke bedt han ringe meg, men sagt at han kan sende meg et bilde om han gjør noe moro. 

Jeg er ikke en mor som svartmaler far eller bare ønske min sønn hjemme. Han har ikke en annen mann i livet, så derfor håper jeg at faren kan være et godt forbilde. 

Men ja.. Han har ikke vært farsmateriale før. Jeg håpet og håper det fremdeles kan endre seg. 

Hi

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Guttungen er på ferie med sin far. Han har vært borte i 3 dager og skyper med meg og lillesøster (ikke samme far) sikkert en time hver dag. Han kjeder seg skriver han til meg. 

De starter hver morgen med brettspill, og avslutter på kvelden. Det blir jo kjedelig med ludo, uno og stigespill hele dagen når du er 11 år. De er på Beitostølen og han ble lovet sykkeltur, fisketur, badeland m.m. De har bare 4 dager igjen. Jeg er redd alle lovnadene bare var ord.. 

Når han ringer hjem så kommer faren å maser om at han MÅ være med å spille brettspill, eller at han må gå på et annet rom for han vil ikke høre vår samtale. 

Jeg vil ikke legge meg borti ferien med faren, men sønnen min hinter om å komme hjem! Jeg vet av erfaring at om jeg tar det opp med faren så får sønnen min kjeft. 

Bare be sønnen min holde ut kanskje? 

Jeg vippset han 200 kroner til å handle litt godt for å butikken. Han kjøpte croissant som han stolt viste frem på Skype i dag. Den måtte han dele med farmor.. 

Bare jeg som synes det skurrer? 

Altså lik er barn. Mine og klager mye på far når de er der, men det er bare tull.

Han er kanskje ikke så flink til og finne på noe hver dag, men de har både vert på tusenfryd og badeland og 2 uker hos foreldrene til den nye kona hans som bor i Finnmark. de har også en baby, så kan ikke vente så mye da. Mine er 9,11 og 15

Anonymkode: f4cbe...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...