Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Vi flyttet i vår, ca en halvtimes kjøring til der vi bodde før. Nå er det ferie, og hun kjeder seg. Det gjør hun ganske ofte, men hun avslår alle forslag fra meg om ting å gjøre også. De kom hit denne uka, etter å ha vært hos far noen uker. Vi har ingen konkrete planer i ferien, annet enn at hun skal på hyttetur en uke, og broren hennes skal på sommerskole en annen uke. Samboeren min tar ikke ferie før neste uke. Får derfor lite ferietid sammen alle sammen. Hun maser etter godteri, men jeg synes ikke det er nødvendig å spise godteri daglig, selv om det er ferie. Det er nok også et substitutt for at hun kjeder seg, og at hun er sulten, det er tre timer siden hun åt ett knekkebrød til frokost. Kostholdet hennes er også ganske sært, liker karbohydrater (pasta, nudler, potetmos, tacolefser), og ganske lite annet. Spiser det hun får servert til middag, selv om hun «ikke liker». Vi har en liten baby, som hun elsker å tilbringe tid sammen med. Det er likevel begrenset hvor lenge hun gidder av gangen, så spennende er det jo ikke. De praktiske tingene som bleieskift gjør hun gjerne da. Hun er ikke sur og ufordragelig ( mer enn man kan vente ihvertfall 😅), men litt bedagelig anlagt og distré. Noen tips til hvordan jeg kan engasjere henne litt mer?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Tre timer siden hun spiste 1 knekkebrød til frokost?? Anonymkode: cf586...955
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tre timer siden hun spiste 1 knekkebrød til frokost?? Anonymkode: cf586...955 Ja, men hun er ikke sulten må vite😝 Til vanlig har jeg sagt at hun må spise etter klokken istedenfor magen, siden hun tydeligvis ikke kjenner seg sulten. ( men likevel sjesken, men da er det kun godteri hun vil ha). Det har nok sklidd litt ut i ferien. Hun har skikkelig aversjon mot kjedelige rutiner også, som måltid, tannpuss dusj osv. Og jada, jeg kan selvsagt spise sammen med henne, men da må hun jo spise...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Her regner det, og min 13 åring sitter med oregami. Finner oppskrifter hun ser etter på youtube og har nå brettet både en kurv, et hjerte og et sverd, driver nå og sliter med en fugl 😉 Tidligere i dag har hun bakt, hun og lillesøster på 11 år samarbeidet om en handle enkel oppskrift på scones, så de spiste det med syltetøy på til lunsj. Anonymkode: 428a5...111
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Strikke, hekle (kul veske f.eks., eller sminkepads), sy, male, tegne, danse? Anonymkode: 49bc8...0e0
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2020 Bake avslo hun, men origami er foreslått og oppe til vurdering👍🏻 Håndarbeid som hekling og strikking har hun ikke hatt interesse for, men tegning og maling har hun gjort tidligere. Hun har liksom bare blitt ekstremt tiltaksløs den siste tiden, og vil bare passivt underholdes🥵 Nå gikk hun med på å ta seg litt mat da, men da skal hun ha så mye (selvfølgelig, siden hun sannsynligvis egentlig er sulten), men det er bare en time til middag. Så blir hun overgitt fordi jeg først ber henne spise, og så begrense seg. Og så kjenner jeg også på frustrasjonen over at noe så enkelt og grunnleggende som å spise er så utfordrende å få til😬
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 Sende henne med buss eller tog for å møte sine gamle vemner? Anonymkode: 0cf0f...6a0
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Sende henne med buss eller tog for å møte sine gamle vemner? Anonymkode: 0cf0f...6a0 Det finnes ikke noe kollektivt tilbud her, men jeg har sagt jeg kan kjøre henne til dem, eller at hun kan ha besøk her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå