Gå til innhold

Mobil!!!! Det holder på å klikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobilen er «alt» for jenta på 12.

Vi har skjermtider, men så ringer vennene og vil spille sammen over telefon.

Så får jeg endelig overtalt henne til å invitere på besøk - og en av vennene KAN faktisk komme (veldig ofte passer det ikke). Jeg går inn på rommet for å høre om de er sulten - der sitter de på mobil (jeg føler ikke at jeg kan konfiskere gjestenes mobil..) Når hun besøker andre, da regner jeg med at de sitter på mobil da også..

Dette er nesten helt sykelig, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sørger for at vi finner på ting i løpet av dagene, går på tur, deltar på ulike ting - men så snart jeg slipper taket - Mobil..

Jeg kan jo bare si nei, ta telefonen og be henne finne på noe annet - men da mister hun kontakten med venner.. 

What to do?

Anonymkode: 4999d...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn i dag leker, og er sammen, på en annen måte enn vi lekte og var sammen da vi var små. Likeledes lekte vi på en annen måte enn våre foreldre. Jeg husker at min far var ekstremt frustrert over at «alle» mine leker var av rosa plast. Lekene og måtene å være med venner på endrer seg, men det er ikke gitt at noe er dårligere eller bedre enn noe annet. 
Hva er det som tilsier at det er bedre å «kaste på stikka» enn å samle på «Garbage Pail Kids»-kort eller spille Word of Warcraft?

Jeg tenker at så lenge hun ikke gjør noe ugreit på telefonen må dette være OK. Dessuten er det slik du påpeker, at det er slik de holder kontakt med venner. 

Skrevet

Her er WIFI av mellom 12 og 18. Veldig greit når vi har gjester også. Det begrenser seg selv når de har brukt opp dataen. 

Anonymkode: 449cf...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...