Gå til innhold

Ble sur, men jeg vil ikke være det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en litt ny kjæreste. Vi bor ikke sammen, men begge har en ungdom som bor hos oss. Derfor tenker jeg at helgene ofte er litt hellige, i hvert fall for min del, for da hender det at begges døtre drar på overnatting hos venninner, og da kan kjæresten og jeg også sove hos hverandre. Vi har møtt hverandres barn men jeg er ikke kjempekomfortabel med at vi overnatter hos hverandre når de også er der - i hvert fall ikke så ofte foreløpig.

Så ble han invitert med ut med noen kompiser denne uken. Han skulle finne ut hvilken da det passet best for alle - og spurte meg om det var noen dag jeg skulle noe annet, så kunne han foreslå den dagen. Det sa jeg nei til. Tenkte litt at jeg skulle ha bedt ham ikke ta fredagen, men slo det fra meg - jeg tenkte at han sikkert selv ville komme på det.
Men så endte det likevel med at de skal ut på fredagen.
På fredag skal min datter nesten helt sikkert sove hos en venninne, og hans datter reiser på ferie med moren. Så da hadde vi hatt muligheten til å være sammen bare vi to.

Og nå kjenner jeg at jeg blir ganske sur. Og det er bare så teit av meg, for jeg kunne jo bare ha sagt "ikke fredag". Han er jo alltid kjempeivrig på at vi skal være sammen så mye som mulig og sove sammen når vi har sjansen, så jeg har ingen grunn til å føle meg forsmådd heller.Jeg skal ikke vise ham at jeg føler det sånn!

Jeg er virkelig ikke en som pleier å bli sur og fornærmet over ting, så jeg ble litt overrasket over denne usympatiske reaksjonen.

Flere som har opplevd å reagere på måter man ikke vil og se sider ved dere selv dere ikke liker?

Hvordan jobber dere eventuelt med det?

Anonymkode: 30658...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man biter det i seg og sier ikke et pip! 

Ønsk han en god kveld og kos deg hjemme alene. Eller be noen venninner med på noe, det er mulig at de blir litt forsømt for tiden?

Anonymkode: b22f3...96f

Skrevet

Nå drar jo datteren hans bort så da kan dere vel møtes der?  

Anonymkode: 9cb58...f65

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå drar jo datteren hans bort så da kan dere vel møtes der?  

Anonymkode: 9cb58...f65

Ja, men da må min datter kunne sove hos noen, og det skal hun bare fredagen. Senere den helgen vet jeg ikke, men regner med hun ikke skal det da. Hun er bare 15 så jeg vil helst ikke la henne være alene over natten.

Skrevet

Jeg biter det i meg og lar irritasjonen gå ut over meg selv, som ikke sa i fra

Anonymkode: ed0b0...4cc

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er virkelig ikke en som pleier å bli sur og fornærmet over ting, så jeg ble litt overrasket over denne usympatiske reaksjonen.

Flere som har opplevd å reagere på måter man ikke vil og se sider ved dere selv dere ikke liker?

Trenger ikke jobbe med det hvis man gjør klart hva som er forventningene først. Du sa ingen ting, håpte at han skulle tankelese deg, og ble skuffa over at han ikke gjorde det. 
Nå gjenstår det bare at du lærer av dine feil, og husker på å si fra i forkant så du slipper å bli sur.

Anonymkode: 71dc4...fc3

Skrevet

Kan ikke han komme hjem til deg å sove etter å ha vært ute? 

Anonymkode: d45d3...a77

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da må min datter kunne sove hos noen, og det skal hun bare fredagen. Senere den helgen vet jeg ikke, men regner med hun ikke skal det da. Hun er bare 15 så jeg vil helst ikke la henne være alene over natten.

Kan ikke en jente på 15 år overnatte i sitt eget hjem alene? Én natt? Det året man fyller 16 er det mange som flytter hjemmefra for å studere, altså. Sikkert greit med litt trening på å klare seg uten mor.. 

Anonymkode: 475e4...a63

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en litt ny kjæreste. Vi bor ikke sammen, men begge har en ungdom som bor hos oss. Derfor tenker jeg at helgene ofte er litt hellige, i hvert fall for min del, for da hender det at begges døtre drar på overnatting hos venninner, og da kan kjæresten og jeg også sove hos hverandre. Vi har møtt hverandres barn men jeg er ikke kjempekomfortabel med at vi overnatter hos hverandre når de også er der - i hvert fall ikke så ofte foreløpig.

Så ble han invitert med ut med noen kompiser denne uken. Han skulle finne ut hvilken da det passet best for alle - og spurte meg om det var noen dag jeg skulle noe annet, så kunne han foreslå den dagen. Det sa jeg nei til. Tenkte litt at jeg skulle ha bedt ham ikke ta fredagen, men slo det fra meg - jeg tenkte at han sikkert selv ville komme på det.
Men så endte det likevel med at de skal ut på fredagen.
På fredag skal min datter nesten helt sikkert sove hos en venninne, og hans datter reiser på ferie med moren. Så da hadde vi hatt muligheten til å være sammen bare vi to.

Og nå kjenner jeg at jeg blir ganske sur. Og det er bare så teit av meg, for jeg kunne jo bare ha sagt "ikke fredag". Han er jo alltid kjempeivrig på at vi skal være sammen så mye som mulig og sove sammen når vi har sjansen, så jeg har ingen grunn til å føle meg forsmådd heller.Jeg skal ikke vise ham at jeg føler det sånn!

Bit det i deg, be ham kose seg, og husk på at dere har et langt liv og mange helger foran dere!

Anonymkode: 145dc...37a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke en jente på 15 år overnatte i sitt eget hjem alene? Én natt? Det året man fyller 16 er det mange som flytter hjemmefra for å studere, altså. Sikkert greit med litt trening på å klare seg uten mor.. 

Anonymkode: 475e4...a63

Jo, hun kan egentlig det nå snart. Hun har veldig lyst til det (blir 16 i høst), og sier det er bra at jeg har fått kjæreste fordi da kommer jeg sikkert snart til å la henne være alene hjemme om natten iblant. HUn er en fornuftig og grei jente.

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har sagt det passet, da er det ikke tidspunktet å styre og ordne noe på nå...

Anonymkode: 145dc...37a

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det kan han jo 🙂
Det blir mer og mer tydelig hvor dust jeg er som ble sur....
Det var forresten første gang jeg har vært sur på ham siden jeg traff ham...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En 15 åring klarer å sove alene tenker jeg. 

Anonymkode: b105f...9f3

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh hjelpes. La han ha det døgnet med kompiser alene. Stress å skulle dra til kjæresten etter å ha vært med gutta. 

Anonymkode: b105f...9f3

Skrevet

Jeg biter i meg slike ting, fordi det er en følge av noe jeg selv valgte.

Og så trener jeg stadig på å bli mer i kontakt med egne følelser og uttrykke meg presist overfor. Blir stadig bedre, så sjelden jeg opplever lignende episoder nå.

Skulle du sagt noe til ham så tenker jeg du bør greie å snu det til en selvironisk greie som du formidler. Og også at du gjerne formidler det selvironisk etter fredagen, sånn at du ikke gir ham en uforskyldt dårlig samvittighet når han er ute for å kose seg.

Tror det beste er å bare ikke si noe, men ta lærdom av dette selv og se på det som en mulighet til å utvikle deg og bli en tydeligere partner i fremtiden.

Og finn noe positivt for deg selv som gjør at du får en fin fredag alene :)

Anonymkode: 23b5e...a56

Skrevet

Du er jo ikke sur på ham, du er sur på deg selv! 😊 Veldig vanlig å bli det i situasjoner der man egentlig har et ønske, men ikke gir uttrykk for det når noen spør. Det er jo en kjempefin egenskap at du prøver å finne ut av det i stedet for å gå til angrep på ham, som mange hadde gjort i stedet. Neste gang sier du det som det er i stedet for å tenke at han skal skjønne det. 😊

Anonymkode: ca0f8...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...