Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har feber av og på. Nå er den på. Jeg koker. I morgen er den nok borte. Den ene mandelen er kronisk forstørret. Korsryggen verker konstant. Det samme gjør skuldre og mellom skulderbladene. Knærne ha begynt det siste året. Jeg har testet positivt på HL-AB27, men det er ingen funn på røntgen, ultralyd eller CT/MR. Jeg er alltid sliten. Mangler energi. Det er ikke psykisk. O det siste har jeg også slitt med forstoppelse og kvalme/oppkast. De forskjellige tingene trenger ikke nødvendigvis å henge sammen med hverandre. Legene har sjekket meg «i hue og ræva» uten at vi finner noe annet enn den positive blodprøven. Jeg testet positivt for 25 år siden da plagene startet. Kjente tilstander - kronisk migrene - bilsyke - sjøsyke - positiv blodprøve for arveanlegg til bechtrews - irritabel tarm - tidvis betennelse på øynene - Feber- aldri over 38 grader - tidligere nedkjølt etter ulykke, kroppstemperatur på 32 ved innleggelse - Forstoppelser med oppkast Kjør på med forslag, jeg svarer med «sjekket» for det som er sjekket. Bechtrews er sjekket mange ganger uten påvist Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Bilsyke og sjøsyke er vel ikke akkurat sykdom. Sjøgrens? Ellers ville jeg tatt meg en tur til en fysioterapeut som er spesialisert på det å se sammenhengen mellom ledd i kroppen. Jeg slet i mange år med smerter i korsrygg og skuldre. Gikk til fire ulike fysioterapeuter som ga behandling og øvelser for det leddet som var vondt, uten at de så på noe mer enn det eller lette etter sammenhenger. Så ble jeg kjent med en dame i en annen sammenheng, jeg visste at hun var fysioterapeut. En dag spurte hun om jeg hadde mye vondt i korsrygg og skuldre, og forklarte meg at det var fordi jeg sto med overstrekk i knærne. Etter at jeg lærte på nytt hvordan jeg skal stå og gå, så er korsryggen bra og skuldrene nesten bra og har vært det i flere år. Hun har spesialisert seg på dette med å se ledd i forhold til hverandre. Anonymkode: 7714a...e4b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bilsyke og sjøsyke er vel ikke akkurat sykdom. Sjøgrens? Ellers ville jeg tatt meg en tur til en fysioterapeut som er spesialisert på det å se sammenhengen mellom ledd i kroppen. Jeg slet i mange år med smerter i korsrygg og skuldre. Gikk til fire ulike fysioterapeuter som ga behandling og øvelser for det leddet som var vondt, uten at de så på noe mer enn det eller lette etter sammenhenger. Så ble jeg kjent med en dame i en annen sammenheng, jeg visste at hun var fysioterapeut. En dag spurte hun om jeg hadde mye vondt i korsrygg og skuldre, og forklarte meg at det var fordi jeg sto med overstrekk i knærne. Etter at jeg lærte på nytt hvordan jeg skal stå og gå, så er korsryggen bra og skuldrene nesten bra og har vært det i flere år. Hun har spesialisert seg på dette med å se ledd i forhold til hverandre. Anonymkode: 7714a...e4b Bilsyke og sjøsyke er ikke sykdommer. Men det som er uvanlig med meg er at jeg er dårlig i ukesvis etter selv korte båtturer. Det lengste er 4 mnd etter jeg tok siste turen med Stena Saga. Aldri satt leg i båt etter det. Bilsyke varer i 3-7 dager. Jeg har forsøkt kiropraktor, manuellterapeut, naprapat og fysioterapeut iten resultat til det bedre, men en av de med forverring. Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hypokpnder? Anonymkode: af999...abb Det er sjekket, og det er ikke det Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #6 Skrevet 28. juli 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har feber av og på. Nå er den på. Jeg koker. I morgen er den nok borte. Den ene mandelen er kronisk forstørret. Korsryggen verker konstant. Det samme gjør skuldre og mellom skulderbladene. Knærne ha begynt det siste året. Jeg har testet positivt på HL-AB27, men det er ingen funn på røntgen, ultralyd eller CT/MR. Jeg er alltid sliten. Mangler energi. Det er ikke psykisk. O det siste har jeg også slitt med forstoppelse og kvalme/oppkast. De forskjellige tingene trenger ikke nødvendigvis å henge sammen med hverandre. Legene har sjekket meg «i hue og ræva» uten at vi finner noe annet enn den positive blodprøven. Jeg testet positivt for 25 år siden da plagene startet. Kjente tilstander - kronisk migrene - bilsyke - sjøsyke - positiv blodprøve for arveanlegg til bechtrews - irritabel tarm - tidvis betennelse på øynene - Feber- aldri over 38 grader - tidligere nedkjølt etter ulykke, kroppstemperatur på 32 ved innleggelse - Forstoppelser med oppkast Kjør på med forslag, jeg svarer med «sjekket» for det som er sjekket. Bechtrews er sjekket mange ganger uten påvist Anonymkode: 85a1f...e35 Covid-19? Anonymkode: bbe7b...1eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Covid-19? Anonymkode: bbe7b...1eb I 25 år? Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Sjøgrens? Lupus? Anonymkode: df21a...52b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjøgrens? Lupus? Anonymkode: df21a...52b Sjekket. Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Skrevet 28. juli 2020 Dette dekker bare litt, men har du blitt undersøkt for fruktosemalabsorpsjon? Min datter har (hadde) en god del av symptomene du også har, og hun er blitt utrolig mye bedre etter at vi kuttet kraftig ned på fruktose, sorbitol ol. Er en enkel blåsetest du kan få tatt på sykehuset. Det er en del som egentlig har dette, men er feildiagnostisert med irritabel tarm fordi symptomene ligner. Vår var nesten kronisk kvalm, ekstrem reisesyke, mye sure oppstøt, forstoppelse, hodepine, luftsmerter osv. Verd å sjekke ut? Anonymkode: cc3cf...b38
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #11 Skrevet 28. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette dekker bare litt, men har du blitt undersøkt for fruktosemalabsorpsjon? Min datter har (hadde) en god del av symptomene du også har, og hun er blitt utrolig mye bedre etter at vi kuttet kraftig ned på fruktose, sorbitol ol. Er en enkel blåsetest du kan få tatt på sykehuset. Det er en del som egentlig har dette, men er feildiagnostisert med irritabel tarm fordi symptomene ligner. Vår var nesten kronisk kvalm, ekstrem reisesyke, mye sure oppstøt, forstoppelse, hodepine, luftsmerter osv. Verd å sjekke ut? Anonymkode: cc3cf...b38 Leste om det nå, veldig lite sannsynlig, men er desperat, så tar det med til legen Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Leste om det nå, veldig lite sannsynlig, men er desperat, så tar det med til legen Anonymkode: 85a1f...e35 Ja, det var bare et forslag. Du kan egentlig veldig enkelt teste det ut selv. Kutt ut omtrent all fruktose, sukker og søtstoffer i en uke. Merker du ikke forskjell, så er det nesten garantert ikke dette, blir du merkbart bedre, så ville jeg fått testet det skikkelig. Vår datter ble markant mye bedre etter bare 3-4 dager. Nå kan hun spise litt fruktose igjen, men ikke mye. Anonymkode: cc3cf...b38
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, det var bare et forslag. Du kan egentlig veldig enkelt teste det ut selv. Kutt ut omtrent all fruktose, sukker og søtstoffer i en uke. Merker du ikke forskjell, så er det nesten garantert ikke dette, blir du merkbart bedre, så ville jeg fått testet det skikkelig. Vår datter ble markant mye bedre etter bare 3-4 dager. Nå kan hun spise litt fruktose igjen, men ikke mye. Anonymkode: cc3cf...b38 Jeg spiser normalt ikke spesielt mye frukt. Men når jeg er på mitt dårligste med den irritable tarmen, spiser jeg bare frukt og grønnsaker i en periode på 2-3 uker. Derfor jeg er ganske sikker. For jeg blir ikke dårlig da. Men det er visst gode og dårlige perioder for dette også? Men uansett skal det sjekkes. Tusen takk! Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #15 Skrevet 28. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Cøliaki? Anonymkode: 8fd08...3ac Sjøsyke, bilsyke, bechtrew og en episode med eksidental hypotermi kan du jo stryke fra listen, siden dette er uten betydning. Feber som ikke er feber likeså, noen har normal kroppstemperatur opp mot 38, og det kalles da normalt ikke feber. Da er det tarmproblemstikk som gjenstår. Men hvis du kun spiser frukt og grønnsaker i uker i strekk, er det kanskje ikke rart du blir fotstoppet og kvalm? Og har migrene? Og irritabel tarm? IBS er forøvrig en tullediagnose, spør du meg. Som man får når man ikke finner andre svar. Anonymkode: 8fd08...3ac
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 Stoffskiftesykdom - lavt stoffskifte? Leddgikt? Artrose? Bruker du mye medisiner for migrene eller andre medisiner? Det kan gi deg mage-og tarm problemer. Kvalme og oppkast kan jo komme av migrenen din. Koker av temperatur under 38 grader er vel ikke vanlig? Hvor gammel er du, tidlig overgangsalder? Anonymkode: b9574...d65
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #17 Skrevet 29. juli 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Sjøsyke, bilsyke, bechtrew og en episode med eksidental hypotermi kan du jo stryke fra listen, siden dette er uten betydning. Feber som ikke er feber likeså, noen har normal kroppstemperatur opp mot 38, og det kalles da normalt ikke feber. Da er det tarmproblemstikk som gjenstår. Men hvis du kun spiser frukt og grønnsaker i uker i strekk, er det kanskje ikke rart du blir fotstoppet og kvalm? Og har migrene? Og irritabel tarm? IBS er forøvrig en tullediagnose, spør du meg. Som man får når man ikke finner andre svar. Anonymkode: 8fd08...3ac Etter nedkjølingen Jar jeg normal kroppstemperatur på 35,8, så 38 er feber for meg. De ukene jeg spiser bare frukt og grønt er jeg vanligvis fin i magen Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #18 Skrevet 29. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Stoffskiftesykdom - lavt stoffskifte? Leddgikt? Artrose? Bruker du mye medisiner for migrene eller andre medisiner? Det kan gi deg mage-og tarm problemer. Kvalme og oppkast kan jo komme av migrenen din. Koker av temperatur under 38 grader er vel ikke vanlig? Hvor gammel er du, tidlig overgangsalder? Anonymkode: b9574...d65 Alt det er sjekket. Bechtrews er en form for leddgikt, så alle andre former ble også sjekket. Bruker betablokkere og topimax forebyggende, immigran i sprøyte ved anfall. Fikk diagnose migrene i 2012. Godt over 50% av familien min, på begge sider, har det. Det er ikke overgangsalder takk for tips Anonymkode: 85a1f...e35
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #19 Skrevet 29. juli 2020 Struma/stoffskifte sykdom? Vet at mange fastleger sjekker kun kun 2 ting i blodprøver for å sjekke dette, Og da blir blodprøvene alltid «positive « i den forstand at det ikke slår ut på stoffskifte. Moren min har hatt symptomer i 15 år, fordi alle fastleger gjør standard greia med stoffskifte. Når hun kom til spesialist som sjekket utenom standard, så var det stoffskifte sykdom. I tillegg har hun fått en cyste i halsen som kun ble oppdaget når spesialisten tok ultralyd på halsen.. vistes ikke på blant annet CT. Den kommer pga hun har gått så lenge med stoffskifte sykdom... Eller kanskje ME? Anonymkode: 5ba71...375
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2020 #20 Skrevet 29. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Struma/stoffskifte sykdom? Vet at mange fastleger sjekker kun kun 2 ting i blodprøver for å sjekke dette, Og da blir blodprøvene alltid «positive « i den forstand at det ikke slår ut på stoffskifte. Moren min har hatt symptomer i 15 år, fordi alle fastleger gjør standard greia med stoffskifte. Når hun kom til spesialist som sjekket utenom standard, så var det stoffskifte sykdom. I tillegg har hun fått en cyste i halsen som kun ble oppdaget når spesialisten tok ultralyd på halsen.. vistes ikke på blant annet CT. Den kommer pga hun har gått så lenge med stoffskifte sykdom... Eller kanskje ME? Anonymkode: 5ba71...375 Stoffskifte har vært sjekket, men kan be de sjekke igjen. Takk Anonymkode: 85a1f...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå