Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #1 Skrevet 28. juli 2020 Ville dere latt barnet deres øvelseskjøre? Det er samme aldersgrense... Anonymkode: ea87e...831
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #2 Skrevet 28. juli 2020 Det er jo feil. De aller fleste sosiale medier har veiledende aldersgrense på 13 år. Øvelseskjøring har en absolutt aldersgrense på 16 år. Her er det forskjell både i alder, men også i forhold til veiledende og absolutt. Anonymkode: cdf8a...5f4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #3 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo feil. De aller fleste sosiale medier har veiledende aldersgrense på 13 år. Øvelseskjøring har en absolutt aldersgrense på 16 år. Her er det forskjell både i alder, men også i forhold til veiledende og absolutt. Anonymkode: cdf8a...5f4 Min 15-åring øvelseskjører helt lovlig. Traktor. Anonymkode: b6296...be5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #4 Skrevet 28. juli 2020 Finn et bedre eksempel da. Dette funker ikke. 😂 Anonymkode: bd4a8...638
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #5 Skrevet 28. juli 2020 Forskjell på hva som er lovpålagt og hva som er anbefalt Anonymkode: 453ea...70e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #7 Skrevet 28. juli 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjell på hva som er lovpålagt og hva som er anbefalt Anonymkode: 453ea...70e Det er ulovlig å samle informasjon fra barn under 16. Når et barn samtykker til vilkårene for brukere og er under denne alderen, bryter han/hun loven. Dette er foreldrenes ansvar. Anonymkode: ea87e...831
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Min eldste får lov til å bruke sosiale medier (instagram og tiktok) under veiledning og oppsyn fra og med i sommer (fyller 13 rett etter sommerferien og jeg ønsket heller å la henne starte og lære å bruke dette i sommer når hun er mest sammen med oss fremfor at hun gjør det i løpet av høsten sammen med venninner). Hun har ikke åpen profil og vi snakker mye med henne om hva man deler og hvem man aksepterer venneforespørsel fra, hvordan man oppfører seg på sosiale medier og hva man gjør dersom man oppdager noe som ikke er ok på sosiale medier. Vi følger med på hva hun deler og hvilke venner hun har på sosiale medier. Jeg tenker at sosiale medier har kommet for å bli og man kan ikke unngå at barna/ungdommene bruker dette, men man kan hjelpe dem og veilede dem til best mulig å håndtere sosiale medier og hvis vi har en åpen og god kommunikasjon med barna om dette istedenfor å være negative og nekte dem er det større sjanse for at vi får vite om det hvis det foregår noe utrivelig på sosiale medier. Anonymkode: 5ecf9...3cc
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Skrevet 28. juli 2020 Han er 16 år, så ja... Anonymkode: a2de0...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå