Gå til innhold

Grunn til å reagere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er i dag tre år siden jeg mistet pappa. Dette er selvfølgelig trist, selv om selvfølgelig livet går sin gang til tross for savnet. Dagen han døde vil jo alltid være en trist dag. Dette vet kjæresten, men har ikke hørt et eneste ord fra han hele dagen. Vi var ikke sammen da han døde, men har jo snakket om det selvfølgelig. Regner med han har glemt det. Det kjennes ganske sårt at han har glemt det. Er det jeg som er sær her eller? Han hadde ikke trengt mer enn en liten mld om at han tenker på meg eller noe sånt....

Anonymkode: 26aa7...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg synes du forlanger litt mye av kjæresten din nå. Spesielt siden dere ikke engang var sammen da faren din døde. 

Det er ikke bare bare å huske slike datoer. Du husker den fordi det var din far, mens for han er dette en dato for et ukjent menneske. 

Skrevet

Sa du i går at i morgen er det 3 år siden pappa døde? Eller har du nevnt datoen maaaaange ganger. Hvis ikke kan du ikke forvente at han husker datoen. Han er ikke slem eller ufølsom av den grunn, altså. 

Anonymkode: 9cc26...c1c

Skrevet

Du er litt vel hårsår her synes jeg, du kan ikke forvente at andre skal huske dødsdagen hans, og særlig ikke folk du ikke engang var sammen med da det skjedde.

Kjæresten din vet at pappaen din er død og at du selvfølgelig sørger over det, men han har aldri vært svigerfaren hans, så at han skal huske datoen for dødsfallet er litt vel mye forlangt synes jeg.

Anonymkode: fda81...089

Skrevet

Vi har snakket om det flere ganger og senest i går. Han døde på min nieses bursdag og det har vi også snakket om. (Han kjenner min niese) 

Anonymkode: 26aa7...faf

Skrevet

Jeg har og mistet pappaen min, har aldri opplevd noen som har husket dagen han døde, og har aldri forventet det heller. Så jeg synes nok du forventer litt mye, spesielt siden dere ikke var sammen da og han antageligvis ikke kjente pappaen din.

Anonymkode: 1b70a...6c2

Skrevet

Hva vil du han skal gjøre da? 

 

Anonymkode: a9f1a...004

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil du han skal gjøre da? 

 

Anonymkode: a9f1a...004

Det skriver hun jo?

Til hi, jeg mistet barnet mitt for 10 år siden og selv om dødsdagen alltid vil være risset inn i vår bevissthet så skjønner jeg at andre ikle klarer å huske på den, heller ikke skjønne hvor tung den er. 

Når det er sagt så skjønner jeg at du syns det er trist at han ikke husker på det, han er jo en av dine nærmeste nå. 

Sender deg en klem❤️

Anonymkode: 990fb...bc5

Skrevet

Jeg synes du er sær ja. 

Jeg har også mistet faren min, men det har aldri falt meg inn at at kjæreste og venner skal huske dagen liksom.

Anonymkode: 2461d...285

Skrevet

Folkens da, hi er ikke skuffet over at han har glemt det, hun er skuffet over at han ikke viser omsorg til henne. Siden de pratet om det igår så husker han det jo, men jeg tror han er usikker på hva som passer seg jeg. Han er kanskje ikke vant til å vise den type omsorg. Noen tenker bare ikke den veien. 

 

Anonymkode: 3830f...e24

Skrevet

Jeg forventer jo ikke at venner skal huske det. Men, siden vi snakket om det i går, så ville jeg jo trodd han husket det i dag... 

Anonymkode: 26aa7...faf

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forventer jo ikke at venner skal huske det. Men, siden vi snakket om det i går, så ville jeg jo trodd han husket det i dag... 

Anonymkode: 26aa7...faf

Kan ikke DU gå til han og snakke da? Si at du er lei deg? Kanskje han ikke vil rippe opp i sorgen? Han er mann.. Han er ikke tankeleser. 

Anonymkode: 116b1...408

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke DU gå til han og snakke da? Si at du er lei deg? Kanskje han ikke vil rippe opp i sorgen? Han er mann.. Han er ikke tankeleser. 

Anonymkode: 116b1...408

Jeg sa fra at det var trist at jeg ikke hadde hørt fra han hele dagen iom at det var en trist dag. Da sa han at han hadde tenkt på meg heeeeele dagen, men svarte ikke da jeg sa det var litt trist å ikke høre noe fra han på hele dagen. Han er på ferie på hytta denne uken, så er ikke det at han ikke har tid....

Anonymkode: 26aa7...faf

Skrevet

Her synes jeg du konstruerer problemer. Om du vil han skal snakke med deg og være der for deg på denne dagen må du fortelle han det. Folk reagerer ulikt på dødsfall og har forskjellige måter å sørge på. Du kan ikke forvente at han skal vite hva du trenger, uten å ha kommunisert det først. Han selv er kanskje typen som liker å sørge i fred uten innblanding fra andre. Dermed tenker kanskje han at du trenger avstand og tid for deg selv til å sørge på en sånn dag. Snakk sammen

Anonymkode: 9580c...e71

Skrevet

Du kan ikke vente at andre skal huske på dine spesielle datoer uten å bli påminnet om det. 
Men hvis du sier at du i dag har det litt tøft på grunn av minnene, så kan du forvente sympati og omtanke fra kjæresten.

Anonymkode: 4ba56...27e

Skrevet

Her synes jeg du lager 10 høner av ei fjær altså.. 

 

Anonymkode: 3deb4...336

Skrevet

Ja du er sær. Høres ut som en egoist.

Anonymkode: 8de70...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...