Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Gjennom 17 års ekteskap har jeg fått ord på meg til å være håpløs med penger! Rusla bort hele lønna, kjøpte altfor mye mat, vin osv. Selv var jeg innimellom iallefall, ganske sikker på at jeg kjøpte da kun vanlig mat, og ikke veldig mye til meg selv av andre ting, men når du får høre mange ganger nok at det er slik, ja da tror du det jo til slutt. For en stund tilbake flytta mannen ut, og gjett hva: Matbudsjettet er 1/4 av hva det jeg brukte før ( for gjett hvem som alltid ble å betale på matbutikken!) Vinen varer evig, og pengene hoper seg opp på konto! Jeg klarer meg så utrolig godt økonomisk, og jeg er helt sjokkert over hvor mye av MINE penger som har gått med til å drifte familien, og mannen! Skjønner jo godt at han alltid hadde penger til overs til fiskekort, pubturer og andre ting han syns var nødvendig å unne seg. Veldig fornøyd her, nå (selv om jeg er sinna på meg selv for alt jeg har kasta bort disse årene). Anonymkode: 1686c...161
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Så bra Man skal kanskje ikke være skadefro, men du kan jo glede deg litt over at mannen nå omsider må bli voksen og ta ansvar for seg selv og egne utgifter og forbruk Men skal jeg gjette så vil jeg tro han ikke kommer til å endre så mye egne vaner, og så blir det du som får skylda fordi du "griskt grafser til deg altfor mye bidrag" Bygg deg opp en veldig god buffer og skap din egen trygghet slik Anonymkode: 18f60...762
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Hehe, dette er som å lese om min historie, med unntak av at min eks aldri hadde penger selv heller. Jeg fikk høre at jeg måtte jobbe mer, at jeg ikke bidro nok osv. Syns jo det var rart når hele lønna mi forsvant ut av vinduet til ymse ting den første uka den var på konto, men så naiv var jeg altså. Viste seg at han gamblet bort hele sin lønn, og så betalte jeg for alt annet. Etter bruddet gikk jeg ned i stilling, til rundt 70%, og da følgelig også ned i lønn, likevel har jeg bedre råd nå enn noengang imens vi var sammen. Og jeg driter i at man ikke skal være skadefro, jeg er det, og koser meg med det 😛 Anonymkode: 80f85...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå