Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Jeg har lenge slitt med å være uopplagt, vondt o hodet, hovne øyne og smerter i ledd og muskler - stiv som en stokk Jeg fjernet i mai det meste av karbohydrater fra kostholdet - spiser mellom 5 og toppen 10 g karbohydrater per dag. Effekten var umiddelbar. Energien kom tilbake og plagene forsvant. I går spiste jeg både kjeks og is i et selskap - og i dag føler jeg meg direkte fyllesyk.. Andre med liknende erfaringer? Anonymkode: 00918...c3f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Ja. Jeg fikk dessuten svangerskspsdiabetes ca 1/2 år etter at jeg la om kostholdet, og fant da ut at mange av mine ubehagelige symptomer i forbindelse med karbohydrater, skyldtes høyt blodsukker. Det fine er at når jeg tar insulin, tåler jeg en god del karbohydrater, men uten insulin føler jeg meg elendig av et halvt eple. Har dessverre ikke diabetes til vanlig, ønsker meg insulin... Anonymkode: 61f99...a2b
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Jeg blir slimete i luftveien og tung i pusten, føler meg stinn og det bobler lyder oppover fra magen Anonymkode: 6ebaa...670
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Jeg fikk dessuten svangerskspsdiabetes ca 1/2 år etter at jeg la om kostholdet, og fant da ut at mange av mine ubehagelige symptomer i forbindelse med karbohydrater, skyldtes høyt blodsukker. Det fine er at når jeg tar insulin, tåler jeg en god del karbohydrater, men uten insulin føler jeg meg elendig av et halvt eple. Har dessverre ikke diabetes til vanlig, ønsker meg insulin... Anonymkode: 61f99...a2b Jeg hadde også svangerskapsdiabetes.. og legen sa at jeg måtte være forsiktig. Kanskje det har en sammenheng, selv om det er flere år siden svangerskapet.. HI Anonymkode: 00918...c3f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Jeg ser en direkte sammenheng mellom når jeg spiser ei håndfull smågodt og min mentale helse neste dag. Jeg blir depressiv og på gråten neste dag, helt uten grunn. Blir også oppblåst og fisete av å spise kjøpt brød. Tror jeg reagerer på mengden gjær i butikkbrød. Anonymkode: 8332e...a70
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser en direkte sammenheng mellom når jeg spiser ei håndfull smågodt og min mentale helse neste dag. Jeg blir depressiv og på gråten neste dag, helt uten grunn. Blir også oppblåst og fisete av å spise kjøpt brød. Tror jeg reagerer på mengden gjær i butikkbrød. Anonymkode: 8332e...a70 Dette merker jeg også. I tillegg til tungpust, hoven i kroppen og generelt sliten. Tror nok mange har det sånn i større eller mindre grad, og derav den store økningen i selvdiagnostisert glutenintoleranse etc Anonymkode: d3e5c...a5f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette merker jeg også. I tillegg til tungpust, hoven i kroppen og generelt sliten. Tror nok mange har det sånn i større eller mindre grad, og derav den store økningen i selvdiagnostisert glutenintoleranse etc Anonymkode: d3e5c...a5f Jeg mistenker også at folk forveksler dette med glutenintoleranse, og selvdiagnostiserer (turte ikke begi meg ut på denne diskusjonen, men siden du nevner det..). Det er jo ikke glutenet, men sukker og gjær i altfor store mengder. Har flere venninner som fôrer barna sine med glutenfritt kosthold, men sukker gir de fortsatt (og minimalt med grønnsaker...). Anonymkode: 8332e...a70
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette merker jeg også. I tillegg til tungpust, hoven i kroppen og generelt sliten. Tror nok mange har det sånn i større eller mindre grad, og derav den store økningen i selvdiagnostisert glutenintoleranse etc Anonymkode: d3e5c...a5f Jøss, så jeg er ikke alene om å bli tungpusten av det. Har nesten lurt på om jeg bare innbiller meg det, for aldri sett noen andre nevne det før. Anonymkode: 6ebaa...670
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har lenge slitt med å være uopplagt, vondt o hodet, hovne øyne og smerter i ledd og muskler - stiv som en stokk Jeg fjernet i mai det meste av karbohydrater fra kostholdet - spiser mellom 5 og toppen 10 g karbohydrater per dag. Effekten var umiddelbar. Energien kom tilbake og plagene forsvant. I går spiste jeg både kjeks og is i et selskap - og i dag føler jeg meg direkte fyllesyk.. Andre med liknende erfaringer? Anonymkode: 00918...c3f Dette skal jeg begynne å tenke litt på...hvor fort merket du forskjell? Anonymkode: 82ceb...174
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 Jeg er motsatt, får jeg får lite karbohydrater, blir jeg svært syk. Men jeg trenger jo selvfølgelig ikke store mengder karbohydrater, jeg spiser generelt sunt, med veldig grovt brød, mye grønnsaker og frukt. Prøver å unngå godteri, is og kaker. Anonymkode: 4a58a...bb6
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette skal jeg begynne å tenke litt på...hvor fort merket du forskjell? Anonymkode: 82ceb...174 Etter et par dager HI Anonymkode: 00918...c3f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, så jeg er ikke alene om å bli tungpusten av det. Har nesten lurt på om jeg bare innbiller meg det, for aldri sett noen andre nevne det før. Anonymkode: 6ebaa...670 Jeg har blitt diagnostisert med astma en gang i tiden (merker ikke noe til det til vanlig og bruker ikke medisiner) så jeg har tenkt at det muligens har en sammenheng. Jeg blir også slimete i luftveiene og hoster litt Anonymkode: d3e5c...a5f
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har blitt diagnostisert med astma en gang i tiden (merker ikke noe til det til vanlig og bruker ikke medisiner) så jeg har tenkt at det muligens har en sammenheng. Jeg blir også slimete i luftveiene og hoster litt Anonymkode: d3e5c...a5f Jeg og, dette kunne det ha vært meg som skrev, bortsett fra at jeg bruker noe medisiner. Anonymkode: 6ebaa...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå