Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Dette er scenarioet: En venninne har reservert bord på en restaurant til dere to. Du ankommer 15 min tidlig og ser at det er lang kø foran inngangen. Siden du er tidlig ute blir du stående litt bakerst, og det kommer stadig nye til i kø bak deg. Ut av samtalen til dem rundt, skjønner du at de ikke har reservert bord. Venninnen din har akkurat sendt en sms om at hun blir 10-20 min forsinket. Hva gjør du? Blir stående i køen selv om det betyr at du kommer til å komme fram altfor sent til reservasjonen, eller bryter ut av køen, går forbi den og bort til nærmeste kelner og sier at du har reservert bord. Eller noe annet? Kom i denne situasjonen for noen dager siden og lurer litt på hva som egentlig er riktig å gjøre. Anonymkode: 22d87...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde sagt i fra. Hva gjorde du? Anonymkode: 51167...13e
the amazing spidermamma Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Jeg hadde også sagt ifra. Du oppgir jo bare navnet til den som har reservert, og så slipper du å stå i kø. Det er jo ingen andre som kunne ha benyttet bordet uansett, så det spiller ingen rolle for køen. Og kanskje det også gir bedre oversikt for de som står og ikke har reservert?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde sagt i fra. Hva gjorde du? Anonymkode: 51167...13e Jeg gikk fram da det var noen minutter igjen til reservasjonen, men jeg synes det var veldig ubehagelig å gå forbi hele køen sånn og så trenge meg inn framfor dem som stod helt først. Følte at jeg fikk mange stygge blikk, men det var kanskje bare en følelse. Ble vist til bordet med en gang, ikke noe problem. HI Anonymkode: 22d87...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Poenget med å reservere er jo å gå foran køen? Så jeg hadde selvsagt gått til kelneren og oppgitt navnet til venninnen. Det er jo ikke slik at de etterspør leg. Anonymkode: fe6b8...ba5
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Hadde aldri stilt meg i køen om jeg hadde reservert bord, da hadde jeg ventet til et par minutter på og gått rett bort til de ansatte og sagt jeg hadde reservert. De som står i kø ville jo da hørt/skjønt at du hadde reservert. Anonymkode: 4a342...db4
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget med å reservere er jo å gå foran køen? Så jeg hadde selvsagt gått til kelneren og oppgitt navnet til venninnen. Det er jo ikke slik at de etterspør leg. Anonymkode: fe6b8...ba5 Var mer følelsen av å gå forbi hele køen. Kanskje det hadde vært bedre om jeg gikk rett på, men jeg ble jo stående i køen en stund for å vente på venninnen min (til jeg fikk sms-en), og da føltes det ganske guffent å bryte ut av den og gå forbi. Er litt stille og sjenert av meg, så det føltes litt påtrengende, liksom. Men jeg gjorde det jo likevel. HI Anonymkode: 22d87...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde aldri stilt meg i køen om jeg hadde reservert bord, da hadde jeg ventet til et par minutter på og gått rett bort til de ansatte og sagt jeg hadde reservert. De som står i kø ville jo da hørt/skjønt at du hadde reservert. Anonymkode: 4a342...db4 Ja, jeg har i hvert fall lært meg å ikke gjøre det igjen! Da får jeg heller vente litt bortenfor. HI Anonymkode: 22d87...2ca
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Skrevet 26. juli 2020 Ehh skulle du kommet for sent til reservasjonen da ? Så klart må man gå fremst når man har reservert. De fleste har en kø for reservasjon og en fordi uten Anonymkode: ece53...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå