Gå til innhold

Hadde dere dratt til Amsterdam nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne studerte der nede og traff en mann, de skal gifte seg den 1 August og vi er bedt, Nederland er jo ikke stengt ned og vert lite smitte der.

Blir kun meg, Barna blir hjemme ( de skulle egentlig vært med,men tar ikke sjans på det nå )

drar på fredagen og hjemme mandagen igjen, Hadde dere dratt?

Anonymkode: 755e9...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: bd453...7e3

Skrevet

Nei 🙈 Du vet ikke hvem du omgås, og hvis alle tenker som du så 🦠👩🦠👩🦠👩🦠👩🦠👩🦠👩🦠

Anonymkode: a8229...850

Skrevet

Nei, hadde ikke reist noen steder i år.

Kjenner to nederlendere som bor i Norge som ikke har vært i hjemlandet på et år, de velger også å ikke reise, tross all familie de har der. De sier det ikke er verdt risikoen hverken for dem selv eller familien. De har dessuten jobber hvor de omgås mange og mener de ikke kan forsvare å ev. ta med seg smitte tilbake til Norge.

Anonymkode: 322b4...92d

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Så hadde jeg selvfølgelig tatt forhåndsregler. Jeg hadde unngått store folkemengder og vært nøye med håndvask.

Jeg hadde også holdt meg mest mulig hjemme, når jeg kom hjem igjen. Bare sånn i tilfelle😉.

Anonymkode: 112fd...372

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 540f5...840

Skrevet

Lite brylluup med 20 gjester,-ja.

Stort bryllup med 200 gjester,-nei.

Anonymkode: 0fcb5...af7

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist. Vi holder oss hjemme i år. Men skjønner at det ikke er en lett avgjørelse i din situasjon. Lykke til med valget. 

Anonymkode: 55273...c8d

Skrevet

Takk for svar :)

Må bestille på tirsdagen, så har litt tid og tenke :)

Er kun meg, de som gifter seg,sønnene, foreldrene deres, søsken og forloveren til mannen hennes, så blir 17

Skrevet

Nei, hadde ikke reist. Husk å tenk på reiseveien også, ikke bare antallet som skal være tilstede på bryllupet. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :)

Må bestille på tirsdagen, så har litt tid og tenke :)

Er kun meg, de som gifter seg,sønnene, foreldrene deres, søsken og forloveren til mannen hennes, så blir 17

Vil du bli hentet på flyplassen, eller må du reise kollektivt? Med så få gjester er det sikkert viktig for bruden at du kommer, selv om det ikke er noen enkel situasjon. 

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Vil du bli hentet på flyplassen, eller må du reise kollektivt? Med så få gjester er det sikkert viktig for bruden at du kommer, selv om det ikke er noen enkel situasjon. 

Ja broren hennes henter meg og de gifte skal kjøre meg til flyplassen igjen , de skal dra videre på brylupreise til mandagen:) Skal bo hos broren hennes

Skrevet

Ja, jeg hadde reist. Det er jo uansett påbudt ned munnbind under reisen. 

Anonymkode: 174ea...655

Skrevet

Hadde absolutt dratt.

Anonymkode: ccc07...c13

Skrevet

Hadde selvfølgelig reist. Du er et voksent menneske som tar dine forhåndsregler. God tur:)

Anonymkode: 3fdd7...ba3

Skrevet

Hadde ikke dratt.

Anonymkode: 032cd...ba5

Skrevet

Forhåndsregler.....

Anonymkode: a2b41...4aa

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde selvfølgelig reist. Du er et voksent menneske som tar dine forhåndsregler. God tur:)

Anonymkode: 3fdd7...ba3

Jeg hadde selvfølgelig ikke reist. 

Jeg er også et voksent menneske som tar mine forholdsregler. 

Anonymkode: 55406...a50

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hadde ikke reist noen steder i år.

Kjenner to nederlendere som bor i Norge som ikke har vært i hjemlandet på et år, de velger også å ikke reise, tross all familie de har der. De sier det ikke er verdt risikoen hverken for dem selv eller familien. De har dessuten jobber hvor de omgås mange og mener de ikke kan forsvare å ev. ta med seg smitte tilbake til Norge.

Amsterdam har dessuten gått ut og bedt alle turister holde seg unna byen i helgene pga. smittevernhensyn.

Når de helt presist ber turister holde seg unna byen i helgene bør du selvfølgelig ikke reise dit nettopp på helg heller, Hi!

Skrevet

Jeg hadde reist om det ikke innebar fly. Flyreise gjør luftveiene ekstra mottagelige for smitte, pga den tørre lufta i flyene. Har det vært mulighet til annen reisemåte, hadde jeg dratt. I selve  bryllupet kan være forsiktig, men det er hele reisen som er problemet. Kan du ta båt/kjøre bil?

Anonymkode: 64ccd...16a

Skrevet

Takk for svar

Jeg har bestemt meg og bli

Skrevet
På 26.7.2020 den 15.43, Anonym bruker skrev:

Ja, det hadde jeg gjort. Så hadde jeg selvfølgelig tatt forhåndsregler. Jeg hadde unngått store folkemengder og vært nøye med håndvask.

Jeg hadde også holdt meg mest mulig hjemme, når jeg kom hjem igjen. Bare sånn i tilfelle😉.

Anonymkode: 112fd...372

Ikke for å være pirkete, men tenkte kanskje du ville vite at det heter forholdsregler, ikke forhåndsregler :)

Hi: Jeg hadde selv ikke tatt sjansen på å reise. 

Anonymkode: 56087...303

Skrevet

Ja. Uten problem. 

Anonymkode: 8b24e...8be

Skrevet

Nei. Flere, om ikke alle, smitteutbrudd som har kommet i det siste, har kommet fra utlandet. Folk med vett i behold bør legge egoet til sides nå og holde seg hjemme. Og alle som er hjemme bør også legge egoet sitt til side og sørge for å holde smittevernstiltakene når de er hjemme. Unngå store forsamlinger, vaske hender, bruke sprit, holde avstand etc etc. 

Anonymkode: b384f...5e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...