Gå til innhold

8-16-dietten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på denne dietten. Har fire feriekilo som må av. Dere som har erfaring med dette: Må man være nøye med hva man spiser? Og hvordan gjør dere det i helger? Er dietten mer effektiv enn tradisjonell kaloritelling?

Anonymkode: d3d1b...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dietten er jo bare at du har et spisevindu på 8 timer også lar du være å spise i 16 timer. Har levd sånn i mange år jeg, men er overvektig for det ;)

Hva du spiser de 8 timene er valgfritt, om det er potetgull og sjokolade går du ikke ned i vekt, men om det er gulerøtter og kyllingfilet så kanskje, kommer an på mengden.

Jeg personlig spiser frokost kl 09.00 og middag kl 17, spiser ingenting mellom middag og frokost. Men hva jeg fyller timene mellom kl 9 og 17 med avgjør hva jeg veier, og jeg er som sagt overvektig...

Anonymkode: a4286...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dietten er jo bare at du har et spisevindu på 8 timer også lar du være å spise i 16 timer. Har levd sånn i mange år jeg, men er overvektig for det ;)

Hva du spiser de 8 timene er valgfritt, om det er potetgull og sjokolade går du ikke ned i vekt, men om det er gulerøtter og kyllingfilet så kanskje, kommer an på mengden.

Jeg personlig spiser frokost kl 09.00 og middag kl 17, spiser ingenting mellom middag og frokost. Men hva jeg fyller timene mellom kl 9 og 17 med avgjør hva jeg veier, og jeg er som sagt overvektig...

Anonymkode: a4286...376

Men hvorfor gidder du å holde på om du ikke går ned? Jeg skjønner jo at jeg ikke skal spise snop i 8 timer, tenkte mer på om jeg kan spise pasta, smør eller brød i blant.

Anonymkode: d3d1b...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gidder du å holde på om du ikke går ned? Jeg skjønner jo at jeg ikke skal spise snop i 8 timer, tenkte mer på om jeg kan spise pasta, smør eller brød i blant.

Anonymkode: d3d1b...b81

Det kommer jo uansett an på antall kalorier du putter i deg, uansett om du spiser 8/16 eller noe annet.

Anonymkode: 60d83...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går sånn omtrent på denne, dvs. jeg visste ikke at det var en diett en gang før noen fortalte meg om den. Jeg kuttet ganske enkelt ut frokost og spiser første måltid i 11.30-13-tiden en gang. Så spiser jeg siste måltid i 20-21-tiden. I vår gikk jeg ned 6-7 kilo, men nå i sommer spiser jeg mye is ol. og holder mer vekten. Jeg spiser vanligvis være helt normal mat som jeg liker, men ikke søtsaker ol. Nå i sommer har det ikke blitt helt sånn.

Anonymkode: 7d21c...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor gidder du å holde på om du ikke går ned? Jeg skjønner jo at jeg ikke skal spise snop i 8 timer, tenkte mer på om jeg kan spise pasta, smør eller brød i blant.

Anonymkode: d3d1b...b81

Jeg "holder ikke på med" en diett, det er bare sånn jeg spiser. Det er helt naturlig for meg å spise bare i det tidsrommet, og ingen spesiell diett.

Skal jeg ned i vekt må jeg begynne passe på hva jeg spiser, ikke når jeg spiser det.

Anonymkode: a4286...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min har hatt god hjelp i denne dietten for da snavlet hun ikke på kveldene. Hun spiste litt sen middag (ca kl 18-19) og så ikke noe før ved lunsjtid/formiddag dagen etterpå. Hun spiste ganske normalt som resten av familien. Jeg har lest at man bør unngå raske karbohydrater i allefall på det siste måltidet om kvelden for å unngå å bli mer sulten utover kvelden. Og gjerne noe med godt fett (sunt fett) for å bli lengre mett. Det er eneste tipset jeg kan gi deg 😊

Anonymkode: f4e30...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Søsteren min har hatt god hjelp i denne dietten for da snavlet hun ikke på kveldene. Hun spiste litt sen middag (ca kl 18-19) og så ikke noe før ved lunsjtid/formiddag dagen etterpå. Hun spiste ganske normalt som resten av familien. Jeg har lest at man bør unngå raske karbohydrater i allefall på det siste måltidet om kvelden for å unngå å bli mer sulten utover kvelden. Og gjerne noe med godt fett (sunt fett) for å bli lengre mett. Det er eneste tipset jeg kan gi deg 😊

Anonymkode: f4e30...d80

Takk for tips ☺️

Anonymkode: d3d1b...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg "holder ikke på med" en diett, det er bare sånn jeg spiser. Det er helt naturlig for meg å spise bare i det tidsrommet, og ingen spesiell diett.

Skal jeg ned i vekt må jeg begynne passe på hva jeg spiser, ikke når jeg spiser det.

Anonymkode: a4286...376

Må bare legge til at selv om man er overvektig, så betyr ikke det at dette er feil måte å spise på. Kanskje man unngår å bli mer overvektig f eks. (Helt annen bruker om noen ikke fikk med seg det).

Anonymkode: a2520...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt av og på denne. Fungerer bra fordi jeg uansett ikke er sulten ved frokost. Jeg holder vekten, tar kun av hvis måltidene jeg spiser er gjennomtenkt. Du klarer fint å spise hele dagskvoten om du ikke tenker over hva du spiser. Men det gjør for min del at jeg ikke er så sensitiv på når jeg må ha mat. Hiver ikke innpå maten. Jeg kommer fra en familie hvor alle kvinnene er overvektige i løpet av 30 årene. Jeg er 38 og er ikke overvektig nå. Har noen kosekilo som jeg gjerne skulle hatt bort, men da må jeg komme i gang med treningen. Går ikke opp, men holder meg der jeg er. Har en stillesittende jobb, som er årsaken til at jeg må trene i tillegg hvis jeg skal gå ned uten å bli helt ortorektisk. 

Anonymkode: a2520...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt av og på denne. Fungerer bra fordi jeg uansett ikke er sulten ved frokost. Jeg holder vekten, tar kun av hvis måltidene jeg spiser er gjennomtenkt. Du klarer fint å spise hele dagskvoten om du ikke tenker over hva du spiser. Men det gjør for min del at jeg ikke er så sensitiv på når jeg må ha mat. Hiver ikke innpå maten. Jeg kommer fra en familie hvor alle kvinnene er overvektige i løpet av 30 årene. Jeg er 38 og er ikke overvektig nå. Har noen kosekilo som jeg gjerne skulle hatt bort, men da må jeg komme i gang med treningen. Går ikke opp, men holder meg der jeg er. Har en stillesittende jobb, som er årsaken til at jeg må trene i tillegg hvis jeg skal gå ned uten å bli helt ortorektisk. 

Anonymkode: a2520...448

Takk for innspill ☺️Men gjør du unntak i helger og sånn? I besøk?

Anonymkode: d3d1b...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill ☺️Men gjør du unntak i helger og sånn? I besøk?

Anonymkode: d3d1b...b81

Spiser normalt fra 11-19. I helgene starter jeg noe senere. Gjør ingenting å ha en dag i ny og ne som unntak. 

Anonymkode: a2520...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser kun mellom 08.00 og 17.00 i ukedager. For meg er det ikke en diett, men slik jeg spiser. Har ikke tenkt over at det er en diett heller, for hos meg er det ikke det. Har "alltid" spist i dette tidsrommet. I helger og ferier er det litt anderledes. 

Anonymkode: f5815...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...