Gå til innhold

Typiske unge mødre navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes William og Lucas. Er mest fordi jeg forbinder dem med en viss blogger, så da er de navna utelukka. Trist, for elsker navnet William. I tillegg synes jeg Matheo er veldig ung mor. Theo, Leo og Liam også.

Hva synes dere er "ung mor" navn?

Anonymkode: b6207...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er tåpelig å kategosrisere og nedsnakke navn på denne måten, synes og det er tåpelig å ikke kunne velge et navn fordi en blogger har det på sitt barn.

Anonymkode: d660f...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er svært unge og uskikre mødre som tenker så mye om hva andre mener om navnevalget. 

De unge mødrene jeg kjenner har døpt barna sine David, Kristoffer, Simon, Ådne, Maria og Elina. 

Anonymkode: 53f23...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 2 veldig unge mødre. Ene barnet heter Kristian. Andre heter Esther. 

Er det ungemødrenavn da? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 89ca7...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, unge mødre navn faktisk. Hører du ikke selv hvor dumt spørsmålet ditt er? I min familie er det to unge mødre, den ene jenta heter Jenny, den andre Marie. Kjenner også en gutt med navn Ludvig. Slutt og døm både yngre og eldre mødre. Ikke alltid alderen tilsier om du er en god mor..

Anonymkode: efc4e...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge mødre uten utdannelse, med princerøyk i ene hånden og barnevognen i den andre, har ofte barn som heter noe jålete. Jasmin Bianca, Savannah osv. Leon er også ung mor navn. Leon, Lukas og Liam er alle ung mor navn faktisk.

Kan sies enklere: Alle belastede navn, er ung mor navn. 

Anonymkode: 6b643...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrixander, Carosander, Nathaniel, Lucas, William, Leander, Sander, Evanger, Liam, Leon

Anonymkode: 36530...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Chrixander, Carosander, Nathaniel, Lucas, William, Leander, Sander, Evanger, Liam, Leon

Anonymkode: 36530...dc4

Foreldrene til Nathaniel er tømrer og hjelpepleier. 

Foreldrene til Lucas er lærere. 

Foreldrene til William er kunstner og informasjonsleder i en internasjonal bedrift. 

Foreldrene til Leander er økonomiansvarlig i teknisk etat i kommunen og elektriker med offshore jobb. 

Foreldrene til Sander er lærere og bønder. 

Foreldrene til Liam er barnehagelærer og økonomiansvarlig i en lokal bedrift. 

Foreldrene til Leon er farmasøyt og daglig leder i eget firma. 

De andre navnene kjenner jeg ingen som har til barna sine, men lite ‘unge mødre’ i min omgangskrets der altså. 

Fordommene står for fall, håper jeg. 

Anonymkode: 53f23...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, unge mødre navn faktisk. Hører du ikke selv hvor dumt spørsmålet ditt er? I min familie er det to unge mødre, den ene jenta heter Jenny, den andre Marie. Kjenner også en gutt med navn Ludvig. Slutt og døm både yngre og eldre mødre. Ikke alltid alderen tilsier om du er en god mor..

Anonymkode: efc4e...5ef

Det er jo faktisk en greie. Da jeg studerte navnegransking, var dette noe av det vi gjennomgikk. Det er helt klart en forskjell på navn barna får avhengig av kvinnens alder, utdanningsnivå og generelle sosioøkonomiske status. Det er bl.a. en svensk doktorgradsavhandling som går i dybden på dette. Ekstremt kort oppsummert kan man si at unge mødre uten utdanning oftere velger trendy navn, gjerne inspirert fra utlandet, mens eldre mødre med god utdanning oftere velger tradisjonelle navn, gjerne oppkalling. 

Anonymkode: 0cd31...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesnekrede navn er vel typisk for noen unge mødre som Charozander-Nathaniel og Chanelle-Izadorah

Anonymkode: 257a8...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo faktisk en greie. Da jeg studerte navnegransking, var dette noe av det vi gjennomgikk. Det er helt klart en forskjell på navn barna får avhengig av kvinnens alder, utdanningsnivå og generelle sosioøkonomiske status. Det er bl.a. en svensk doktorgradsavhandling som går i dybden på dette. Ekstremt kort oppsummert kan man si at unge mødre uten utdanning oftere velger trendy navn, gjerne inspirert fra utlandet, mens eldre mødre med god utdanning oftere velger tradisjonelle navn, gjerne oppkalling. 

Anonymkode: 0cd31...78a

Jeg er enig med deg. Det er fakta. 

Men er ikke enig med HI. 

Anonymkode: e0d15...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Chrixander, Carosander, Nathaniel, Lucas, William, Leander, Sander, Evanger, Liam, Leon

Anonymkode: 36530...dc4

Evanger er da et stedsnavn. Slutt å dikte opp ting.

Anonymkode: 013e3...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes du høres rimelig ung og dum ut. 

Anonymkode: 5d285...cbe

Du har et av disse navnene på et av dine barn, eller?? Siden du reagerer sånn?

Anonymkode: b6207...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg. Det er fakta. 

Men er ikke enig med HI. 

Anonymkode: e0d15...6d4

Jeg skrev jo akkurat det samme? Bare formulerte meg annerledes.....

Anonymkode: b6207...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Synes William og Lucas. Er mest fordi jeg forbinder dem med en viss blogger, så da er de navna utelukka. Trist, for elsker navnet William. I tillegg synes jeg Matheo er veldig ung mor. Theo, Leo og Liam også.

Hva synes dere er "ung mor" navn?

Anonymkode: b6207...aa7

Oliver, Nathaniel ,Liam, Leo,Noah og Matheo

Alexandra, Angelica, Savannah, Aline, Aila, Olea,Anea og Annabelle

Anonymkode: b15bc...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er tåpelig å kategosrisere og nedsnakke navn på denne måten, synes og det er tåpelig å ikke kunne velge et navn fordi en blogger har det på sitt barn.

Anonymkode: d660f...20b

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 10.07, Anonym bruker skrev:

Foreldrene til Nathaniel er tømrer og hjelpepleier. 

Foreldrene til Lucas er lærere. 

Foreldrene til William er kunstner og informasjonsleder i en internasjonal bedrift. 

Foreldrene til Leander er økonomiansvarlig i teknisk etat i kommunen og elektriker med offshore jobb. 

Foreldrene til Sander er lærere og bønder. 

Foreldrene til Liam er barnehagelærer og økonomiansvarlig i en lokal bedrift. 

Foreldrene til Leon er farmasøyt og daglig leder i eget firma. 

De andre navnene kjenner jeg ingen som har til barna sine, men lite ‘unge mødre’ i min omgangskrets der altså. 

Fordommene står for fall, håper jeg. 

Anonymkode: 53f23...71b

Åh elsker svogerforskning!

La meg bidra: 

Moren til Nathaniel fødte Nathaniel da hun var 18. Ble alenemor to mnd senere, og fant en ny mann. Fikk en datter, ble alenemor igjen. Fant ny mann, fikk sønn nr 2. Ingen skolegang utover videregående og bruker store deler av sin tid på Instagram hvor hun fronter interiør. 
 

Moren til Lukas ble alenemor før Lukas var født. Mor var 21, og uten utdannelse. Barnet er nå 11 år gammel, og mor er på nav. 
 

Foreldrene til William er fortsatt sammen, men ingen utdannelse og far er den eneste som jobber. Mor bruker mye av tiden på å klage på Facebook over «systemet» og «innvandrere». 
 

Moren til Leander er virkelig noe for seg selv. Hun hadde 3 barn før hun ble 20, og var faktisk med i Unge Mødre.

Moren til Sander er også mor til Nathaniel lenger oppe. 
 

Foreldrene til Liam skylder på fri utfoldelse og kreativitet når Liam ødelegger alt rundt seg, og oppfører seg som en vill ape. Foreldrene til Liam jobber deltid på bensinstasjon. 
 

Moren til Leon fikk Leon da hun var 16 (vet også om en Leon som ble født til en 17-årig mor). Begge mødrene har fillers, en Instagram full av selfies med duckface og brunkrem langt inn i ørene. 
 

 

Anonymkode: 6b643...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
21 hours ago, Anonym bruker said:

Milano!

Anonymkode: 12af0...100

Milano er ikke ung mødre navn, J og M er ikke så unge

Anonymkode: b15bc...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Milano er ikke ung mødre navn, J og M er ikke så unge

Anonymkode: b15bc...758

De er jo ikke de eneste som har kalt ungen sin for Milano da

Anonymkode: d660f...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

De er jo ikke de eneste som har kalt ungen sin for Milano da

Anonymkode: d660f...20b

det vet jeg... men uansett passer det ikke akkurat i norge uansett, men passer jo fint for J´s sin da de har familie der, men på en helnorsk unge er det bare rart

Anonymkode: b15bc...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...