Gå til innhold

Hvor var deres 10.klassing på skoletur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gikk det? 

Hvor mye kom egenandelen på?

Anonymkode: aa88f...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i kommunen reiser alle på toleransereise til Tyskland. Det gikk alldeles supert med begge mine. Egenandel ble jobbet inn felles ved div dugnad. 

Anonymkode: c01c6...899

Skrevet

Egenandeler er ikke lov, det er vel heller ikke lov med dugnadsarbeid lenger i skolens regi, så de som reiser må ha en foreldregruppe som driver dugnad, er med som "ledere" osv.

Eldste var på en tur her i Norge, rafting osv.

Nest eldste var i Tyskland, en sånn "dannelsesreise" med Fredsreiser, så muren i Berlin, besøkte noen konsentrasjonsleire osv.

Begge klassene hadde en turkomite i foreldregruppen som ordnet med dugnader og arrangerte reisen.

Anonymkode: 73fc6...fee

Skrevet

Ingen av mine dro. Kommunen vår er for liten og for langt nord til å stelle i stand en slik tur.

Anonymkode: 0883b...77a

Skrevet

Begge mine var i Polen/Tyskland med de hvite bussene. Turen ble arrangert av foreldre og ble lagt til skolens høstferie. Turen kostet vel 7- 8000 kr, men det ble arrangert salgsdugnad i forkant, dopapir, bambussokker, aloe vera produkter og stearinlys. Så var du flink og fikk solgt mye, så ble det jo mindre å betale.. Drittlei salg på slutten😵 Og da skulle jo selvfølgelig idrettslaget begynne med salg av de der jævla bambusasokkene..😡

Anonymkode: f48bc...0be

Skrevet

Min reiste til Kraków og avsluttet i Berlin, tror det var fredsreiser. Egenandelen var på 5-6000, dette ble jobbet inn ved salg av div. Vi arrangerte blant annet et bruktmarked der hver elev hadde hver sin bod. På det bruktmarkedet solgte vi til egenandel og lommepenger! Husker de andre var stor i øynene når vi bærte inn og gjorde klar vår bod. Man kan si vi hadde forberedt dette bedre enn de aller fleste. Desverre skjer ikke denne type reiser gjennom skole lenger i vår kommune. Om 10. Kl. vil reise må det være i regi av foreldre og på fritiden. 

Anonymkode: 921ee...a11

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

Og hvordan gikk det? 

Hvor mye kom egenandelen på?

Anonymkode: aa88f...354

han skulle til polen, men blir ikke det i år. De drar heller på hafjell i februar og alle pengene er inntjent :) så han trenger bare lommepenger

Anonymkode: b1a69...ad0

Skrevet

Ingen steder, det er ikke lov med klasseturer på den måten lenger. Skal det være noe, må det organiseres privat. Nå er det kun leirskole i 7.klasse som er lov (og obligatorisk).

Anonymkode: 10037...5eb

Skrevet

Var ikke noe sånt for min i 10. klasse. Men på videregående, så skulle de 5 dager til Spania på høsten, bo hos en familie, og den turen kom på 9000 kr. Fatter ikke hvordan de klarte det. Så hun og flere andre i klassen dro ikke. Jeg har reist mye med barna mine, og finner alltid billige turer. Og for 9000 kr, hadde vi alle 3, fått fly og hotell på den tiden av året. 

Anonymkode: eca80...a8d

Skrevet

De skal reise til våren. De skal til Svalbard. Usikker på egenandel, men noen tusen blir det 

Anonymkode: f9588...3a3

Skrevet

Her skulle 10.trinn egentlig på dagstur til Danmark (Fårup sommerland). De hadde selv samlet inn penger til turen. Den ble selvfølgelig avlyst grunnet korona, men det ble en tur til dyreparken i Kristiandsand.

Anonymkode: c79d7...c3e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen steder, det er ikke lov med klasseturer på den måten lenger. Skal det være noe, må det organiseres privat. Nå er det kun leirskole i 7.klasse som er lov (og obligatorisk).

Anonymkode: 10037...5eb

Det er ikke sant. Det er lov, men det er ikke lov å kreve betaling fra foreldre. Her organiseres hvite busser/toleransereise av skolen. Kommunen betaler ca halvparten, resten samles inn via div dugnader. Det er både lærere og foreldre med på turen som varer i 5 dager. 

Anonymkode: c01c6...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...