Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #1 Skrevet 25. juli 2020 Hvordan artet det seg hos dere? Jeg har hatt mye flått opp gjennom åra, så er ikke hysterisk for et bitt, men dette er annerledes. Ble først en veldig hoven klump (nederst i hårfestet i nakken), den har nå etter noen dager gått litt ned, men fortsatt veldig hissig rød. Og lymfeknutene på den siden i nakken er hovne og vonde. Kjenner det godt i lymfene når jeg beveger på hodet. Ingen tydelig ring rundt bittet (enda), men ser det er litt rødt et lite stykke ut fra ene siden. Går jeg til lege nå så vil det jo neppe slå ut på en test, siden det er så tidlig. Men samtidig bør man jo starte en kur tidligst mulig... Tenker å se det an noen dager og se om det kommer mer utslett eller om lymfene roer seg. Men noen som har hatt det likt og som hadde borrelia? Anonymkode: 99b15...54d
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #2 Skrevet 25. juli 2020 Mitt barn hadde en flått i bakhodet. Noen dager senere dukket to ertestore lymfeknuter opp akkurat der hvor du beskriver det. Jobber på sykehus, og snakket med en kollega som er lege. Hun skrev ut penicillin for to uker pga de lymfeknutene. Ta kontakt med lege over helga! Anonymkode: 5bb9b...6fe
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #3 Skrevet 25. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mitt barn hadde en flått i bakhodet. Noen dager senere dukket to ertestore lymfeknuter opp akkurat der hvor du beskriver det. Jobber på sykehus, og snakket med en kollega som er lege. Hun skrev ut penicillin for to uker pga de lymfeknutene. Ta kontakt med lege over helga! Anonymkode: 5bb9b...6fe Evt ring legevakt. Det er kanskje det beste... Anonymkode: 5bb9b...6fe
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #4 Skrevet 25. juli 2020 Legevakten vil be deg seg an til over helga, det er først når ringen forsvinner det blir farlig for da går infeksjonen inn i nervesystemet. Tegn en ring med kulepenn der utslettet er i dag, også ser du om det vokser. Om det til mandag har blitt større ringer du fastlegen. Anonymkode: 8f40a...e9f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Skrevet 25. juli 2020 Min datter ble bitt i fjor sommer, men vi kan ikke huske det, heller ikke hun. I februar i år ble hun veldig syk og ble innlagt på sykehuset med masse væske i foten. Visste seg etter masse blodprøver og andre tester at det var borreliose. Legen sa at det kan slå ut mange måneder etter man har blitt bitt Anonymkode: 3d8aa...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå