Gå til innhold

Når kan man kaste ut vedkommende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en leietaker som har betalt ut juli men nekter å betale august. Når kan vedkommende i følge lov kastes ut??

Anonymkode: c4d30...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten aldri...? Hva skal du gjøre? Du kan ikke dra han ut med makt eller trusler. Leietakere er godt beskyttet av loven (desverre, i noen tilfeller)

Anonymkode: b390d...46b

Skrevet

Hvorfor vil han ikke betale for august? Vi er jo ikke kommet til august enda.

Anonymkode: d2822...e03

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil han ikke betale for august? Vi er jo ikke kommet til august enda.

Anonymkode: d2822...e03

Nei, men august betales nå på mandag i forhold til kontrakt. Så hun har varslet at hun ikke kommer til å betale. Så da lurer jeg på mine rettigheter. 

Skrevet

Du kan sende et varsel, du kan si henne opp, men du kan ikke kaste henne ut. Det må namsmannen gjøre.... Det tar litt tid å komme dit.

Anonymkode: 0c0f2...511

Skrevet

Som utleier bør du vel sette deg inn i regelverket? 

Anonymkode: 1ec61...86b

Skrevet

Du kan ikke bare kaste ut leietager nei men du har vel depositum?

Anonymkode: daa5b...6c6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke bare kaste ut leietager nei men du har vel depositum?

Anonymkode: daa5b...6c6

HI; du må varsle utkastelse med så lang frist som det står i kontrakten. Hvis hun har 3 måneders varsel i hh. til kontrakt må du den 1.8. forkynne at hun er sagt opp med flyttedato 1.11. Dersom det ikke betales husleie de 3 månedene, beholder du depositumet.

Anonymkode: 27108...457

Skrevet

Du må dokumentere ALT av kommunikasjon mellom dere som går på mislighold av kontrakten. Når pengene ikke kommer, sender du oppsigelse og gir en viss frist til å betale før du tar av depositumet. Så må du jo bare håpe at vedkommende flytter. Du kan jo si at du tillater kortere tid på å flytte ut enn det som står i kontrakten også, så får du henne i hvert fall ut.

Anonymkode: efcfc...f9f

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men august betales nå på mandag i forhold til kontrakt. Så hun har varslet at hun ikke kommer til å betale. Så da lurer jeg på mine rettigheter. 

Men hvorfor, er det pga en konflikt mellom dere?

Anonymkode: 23257...5c9

Skrevet

Hva begrunner hun det med, når hun varler at hun ikke kommer til å betale? Jeg klarer ikke het  se for meg at noen sender et varsel om at de ikke har tenkt til å betale med mindre det er en eller annen mangelsom de ønsker rettet opp? Folk er rare, så man vet jo aldri, men jeg kan ikke fatte å begripe hva noen hadde ønsket å oppnå med et slikt varsel uten begrunnelse.

Anonymkode: 6f42e...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...