Gå til innhold

Svart arbeid - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt innlegg her inne om dette før. Min eks jobber svart, samtidig som han mottar trygdeytelser. Jeg har meldt både til nav, i flere omganger, og til skatteetaten for 1-2 måneder siden. Dette har jeg gjort fordi jeg har sett meg lei på hams gjentagende lovbrudd. Han skal liksom ikke være i stand til å jobbe, og dermed motta ytelser fra det offentlige, men å jobbe nesten hver dag, lange dager, med fysisk arbeid svart, det kan han gjøre. Og bidraget jeg skal ha, det er så lite så lite, siden han har minimal oppgitt inntekt. Dette påvirker barna også. De er stor nok til å forstå. De har fått beskjed av han om ikke å si noe pga det ikke er lov. Så for at de skal forstå alvoret hadde det vært bra om han ble stoppet. 

Men noen som vet hvor lang tid det kan ta fra nav kontroll og skatteetaten er tipset, til det faktisk skjer noe??

Anonymkode: 58e6a...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hvor lang tid det tar, men pga. korona og ferietider vil jeg tro det tar litt lenger tid enn det kanskje gjør ellers i året.

Flott at du har meldt ham! 👏

Slike personer undergraver velferdsstaten og gjør at de som virkelig trenger hjelp ikke får den hjelpen de trenger.

Og det at han som far til og med involverer ungene sine og ber dem tie om det fordi det han gjør ikke er lov... han der vil ungene på et tidspunkt få mot.

Hvis du ringer etatene så kanskje du kan spørre hvor lang tid det bruker å ta fra man melder en sak til den blir behandlet?

Igjen - veldig bra at du har meldt ham!

Anonymkode: 8a700...3d3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner ikke hvor lang tid det tar, men pga. korona og ferietider vil jeg tro det tar litt lenger tid enn det kanskje gjør ellers i året.

Flott at du har meldt ham! 👏

Slike personer undergraver velferdsstaten og gjør at de som virkelig trenger hjelp ikke får den hjelpen de trenger.

Og det at han som far til og med involverer ungene sine og ber dem tie om det fordi det han gjør ikke er lov... han der vil ungene på et tidspunkt få mot.

Hvis du ringer etatene så kanskje du kan spørre hvor lang tid det bruker å ta fra man melder en sak til den blir behandlet?

Igjen - veldig bra at du har meldt ham!

Ja til slutt fikk jeg bare nok. Han har jobba svart i mange år, og det er jo utrolig hva man selv gjør for å dekke over. Dessverre. Men jeg har tenkt mer og mer på hva dette gjør med ungene. På flere måter. Og jeg blir redd for deres oppfatning av rett og galt rett og slett. Så jeg tenker det beste er å få satt en stopper for dette. 🙄

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja til slutt fikk jeg bare nok. Han har jobba svart i mange år, og det er jo utrolig hva man selv gjør for å dekke over. Dessverre. Men jeg har tenkt mer og mer på hva dette gjør med ungene. På flere måter. Og jeg blir redd for deres oppfatning av rett og galt rett og slett. Så jeg tenker det beste er å få satt en stopper for dette. 🙄

Helt enig, støtter deg fullt ut! Håper det ikke tar lang tid.

Om du ikke vil ringe og spørre selv så kan du kanskje få en venninne til å ringe for deg og spørre generelt hvor lang tid det som regel tar før de sjekker slike tips og gjør noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...