Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Det ser dessverre ut som det blir brudd mellom meg og mannen. Og skal jeg tenke 100% på hva som er best for barna så bør de ha forskjellige samværsordninger. Vi har en 7 åring som er ekstremt knyttet til meg, og en snart 3 åring som er like knyttet til pappaen. Med minstemann så var f.eks pappaen hjemme i permisjon i 1,5 år. Er det noen som har erfaring med forskjellig samværsordning. F.eks en 70/30 fordeling? Altså at eldste bor 70% hos meg, og yngste 70% hos pappa men at vi fordeler det slik at de også får en god del tid sammen? Eller blir det bare rot, og det beste for de to er at de har samme ordning, med like mye samvær hos begge foreldrene? Anonymkode: 6493f...fa4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Jeg kjenner noen som har forskjellig samvær i ukedagene, men ungene er alltid hos samme forelder samme helg og sammen i feriene. Det fungerer greit for dem, men ungene er en del større da, nå er begge tenåringer. Anonymkode: 04821...2e6
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Jeg synes det hun over skisserer kanskje høres ok ut, at ungene ihvertfall får helger og ferier samlet. Men jeg vet ikke.. Jeg har et samlivsbrudd med barn bak meg, og var alltid veldig oppsatt på at ungene iallfall alltid skulle ha hverandre, selv om familien ble oppløst. De prøvde såvidt å dele seg når det gjaldt samvær, men ønsket det heller ikke selv. De har blitt veldig sammensveiset og bevisst på å ta vare på søskenforholdet. Jeg tror samlivsbruddet med påfølgende liv i to forskjellige familier, har vært lettere fordi de har hverandre. Hvis dere begynner å dele dem nå, kan det hende at det ikke er noen vei tilbake til et skikkelig tett søskenforhold. Så jeg er som sagt litt delt, selv om fordelingen skissert i første innlegg forsåvidt høres greit ut. Men da ivaretar man kanskje forhold mellom forelder og ett barn, på bekostning av forelder og der andre barnet, samt søskenforhold..? Anonymkode: 96b6f...ece
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det hun over skisserer kanskje høres ok ut, at ungene ihvertfall får helger og ferier samlet. Men jeg vet ikke.. Jeg har et samlivsbrudd med barn bak meg, og var alltid veldig oppsatt på at ungene iallfall alltid skulle ha hverandre, selv om familien ble oppløst. De prøvde såvidt å dele seg når det gjaldt samvær, men ønsket det heller ikke selv. De har blitt veldig sammensveiset og bevisst på å ta vare på søskenforholdet. Jeg tror samlivsbruddet med påfølgende liv i to forskjellige familier, har vært lettere fordi de har hverandre. Hvis dere begynner å dele dem nå, kan det hende at det ikke er noen vei tilbake til et skikkelig tett søskenforhold. Så jeg er som sagt litt delt, selv om fordelingen skissert i første innlegg forsåvidt høres greit ut. Men da ivaretar man kanskje forhold mellom forelder og ett barn, på bekostning av forelder og der andre barnet, samt søskenforhold..? Anonymkode: 96b6f...ece Det er jo akkurat disse tingene jeg har tenkt på, og som gjør det fryktelig vanskelig. Jeg leter vel etter et fasitsvar som ikke finnes. For de hadde det beste vært om vi klarer å holde ut noen år til.... Anonymkode: 6493f...fa4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Å skille ungene synes ikke jeg er noen god ide Anonymkode: e29bb...a46
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å skille ungene synes ikke jeg er noen god ide Anonymkode: e29bb...a46 Nei. Men er det bedre da at en av de kommer til å gå på en kjempesmell fordi de får lite tid med den foreldrene de er mest knyttet til. Og skal man da velge at det er 7 åringen det går utover, fordi det barnet er størst, og forstår mest? Eller er det minstemann det skal gå utover, fordi det barnet er så lite at det klarer sikkert å omstille seg? Anonymkode: 6493f...fa4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men er det bedre da at en av de kommer til å gå på en kjempesmell fordi de får lite tid med den foreldrene de er mest knyttet til. Og skal man da velge at det er 7 åringen det går utover, fordi det barnet er størst, og forstår mest? Eller er det minstemann det skal gå utover, fordi det barnet er så lite at det klarer sikkert å omstille seg? Anonymkode: 6493f...fa4 Kan dere ikke ha 50/50? Begge barna trenger begge foreldrene, og forholdet til den av dere hver av dem ikke er mest knyttet til vil sannsynligvis bli sterkere på den måten. Jeg tenker at ved forskjellig samværsordning så vil dere i stedet forsterke det mønsteret som allerede er. Den største kan f.eks. ved samvær med far føle at her er det pappa og lillebror som bor, jeg er bare på besøk. Og kanskje føle seg utenfor. Anonymkode: 26957...233
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men er det bedre da at en av de kommer til å gå på en kjempesmell fordi de får lite tid med den foreldrene de er mest knyttet til. Og skal man da velge at det er 7 åringen det går utover, fordi det barnet er størst, og forstår mest? Eller er det minstemann det skal gå utover, fordi det barnet er så lite at det klarer sikkert å omstille seg? Anonymkode: 6493f...fa4 Ha 50/50 da Anonymkode: e29bb...a46
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ha 50/50 da Anonymkode: e29bb...a46 Det er jo det vi må vurdere, men jeg vet at det blir dritt for begge barna. Så da kan de i det minste ha det dritt sammen... Anonymkode: 6493f...fa4
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo det vi må vurdere, men jeg vet at det blir dritt for begge barna. Så da kan de i det minste ha det dritt sammen... Anonymkode: 6493f...fa4 Følger for barna blir det uansett, det er de som får svi i dette uansett hva dere velger. Anonymkode: e29bb...a46
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Men er det bedre da at en av de kommer til å gå på en kjempesmell fordi de får lite tid med den foreldrene de er mest knyttet til. Og skal man da velge at det er 7 åringen det går utover, fordi det barnet er størst, og forstår mest? Eller er det minstemann det skal gå utover, fordi det barnet er så lite at det klarer sikkert å omstille seg? Anonymkode: 6493f...fa4 Dere må sette dere ned med ungene og fortelle hvordan det vil være. Barna vil nok synest det er uvant til å begynne med,men de vil bli vandt med det. Anonymkode: 696c2...407
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Ulikt her. Funker bra. Veldig tett knyttet til hverandre likevel. Men begge bor hos meg da og har samvær med far, bare til ulik tid og i ulik mengde. Anonymkode: 3d1eb...13d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Her har vi forskjellige samvær ,men mest pga alder, de 2 største på 12 og 14 bor fast hos far og er hos meg ca 40% av tiden,men far er hovedomsorger,mest pga skolen deres, jeg og de 2 minste flyttet slik at det ble en annen skolekrets, de 2 minste som er snarr 1 og 5 er hos faren anhver helg og en dag i uka, øker til ahver torsdag til mandag når han begynner på skolen, samme med minsten Anonymkode: 88aee...152
Nyttårs barn Skrevet 25. juli 2020 #14 Skrevet 25. juli 2020 Tror kanskje det beste er 50/50 så kan dere vurdere situasjonen etter hvert. Dette er en ny hverdag for alle og barna trenger begge foreldrene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå