Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Nå er en familie på 4 smittet etter reise i Spania. Er vel starten det her. Bør vi holde oss unna de vi vet har vært i Spania? Anonymkode: a4a88...4ce
frk Nilsen Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå er en familie på 4 smittet etter reise i Spania. Er vel starten det her. Bør vi holde oss unna de vi vet har vært i Spania? Anonymkode: a4a88...4ce Ja, hvis de ikke er smarte nok til å sette seg selv i karantene.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, frk Nilsen skrev: Ja, hvis de ikke er smarte nok til å sette seg selv i karantene. Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce Jeg ville sagt nei. Anonymkode: eed01...a01
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce Jeg hadde svart nei, Anonymkode: b9d7b...132
frk Nilsen Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce Hadde sagt nei.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 Herregud, så hysteriske dere er. Slapp av litt. Anonymkode: ca9c3...cd1
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Si nei. Jeg vil ikke at noen som har vært i høyrisikoland skal komme nær oss de første 10-14 dagene Anonymkode: 15ced...37b
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 Dette var de første tilfellene i Trondheim siden 3. juli, da en mann (som trolig var blitt smittet i Sverige) testet positivt. Nå må flere mennesker i karantene på grunnn av denne familiens behov for sydenferie. Anonymkode: bf1f2...4a7
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce Hadde helt klart sagt nei, hadde sagt hvorfor også. Jeg mener seriøst at de som har valgt å reise i år skal føle på litt skam. "Beklager, men jeg vil vente litt lenger etter deres Spaniatur med å la ungene leke. De melder jo i nyhetene nå at fire stykker har kommet hjem smittet. Jeg er sikkert litt hysterisk, men jeg ønsker ikke denne smitten i hus. Guttene kan leke senere." Anonymkode: f929d...71d
frk Nilsen Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var de første tilfellene i Trondheim siden 3. juli, da en mann (som trolig var blitt smittet i Sverige) testet positivt. Nå må flere mennesker i karantene på grunnn av denne familiens behov for sydenferie. Anonymkode: bf1f2...4a7 Stemmer det, var en helsearbeider fra Sverige. Har vært i Trondheim i ferien og der har det vært langt strengere enn Oslo og Bergen, det har også vært lite smitte der.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Det som bekymrer er at noen kan være smittet, men har ikke symptomer. Så går de rundt å smitter andre Anonymkode: a4a88...4ce
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjenner noen som kom fra Spania for 3 dager siden. De har en gutt på min gutt sin alder. De spurte nå om han kan komme hit å leke. Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre Anonymkode: a4a88...4ce Er vel ikke så mye å være «usikker» på? Anonymkode: 93297...703
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må flere mennesker i karantene på grunnn av denne familiens behov for sydenferie. Anonymkode: bf1f2...4a7 Det er dette som er så vanvittig egoistisk av de som reiser. De ser kun sin egen navle, ikke på konsekvensene dette kan få for mange, mange andre rundt dem, og hva dette vil koste samfunnet unødvendig. Det burde vært obligatorisk karantene for alle som reiser til utlandet i år. Har man ikke nok ferie til å ta karantenen så får man heller oppholde seg i Norge. Anonymkode: 16ccb...3ae
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er dette som er så vanvittig egoistisk av de som reiser. De ser kun sin egen navle, ikke på konsekvensene dette kan få for mange, mange andre rundt dem, og hva dette vil koste samfunnet unødvendig. Det burde vært obligatorisk karantene for alle som reiser til utlandet i år. Har man ikke nok ferie til å ta karantenen så får man heller oppholde seg i Norge. Anonymkode: 16ccb...3ae Men samtidig så har det blitt åpnet for å kunne reise, og de har ønsket folk god tur med god samvittighet, så å gi folk reiseskam når de har holdt seg innenfor det som er lov, blir egentlig litt for dumt. De som reiste når ferielandet var grønt, får betalt karantene siden det var greit å reise. Anonymkode: a779d...a87
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Det verste som kan skje er at noen blir smittet, etter noen dager får plutselige pusteproblemer og dør bare kort tid senere. Det beste som kan skje er at en må vente litt over en uke før en kan leke sammen, før en kan være sosial igjen. Det beste høres langt mye bedre ut enn det verste. Anonymkode: fa83b...3b8
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er en familie på 4 smittet etter reise i Spania. Er vel starten det her. Bør vi holde oss unna de vi vet har vært i Spania? Anonymkode: a4a88...4ce Ja, det bør du de første 10 dagene. Anonymkode: 0299f...810
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Ville sagt nei, uten tvil. Anonymkode: 78235...91c
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 her hadde jeg sagt Nei Anonymkode: eb143...19b
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #20 Skrevet 25. juli 2020 Hadde sagt nei. Synes faktisk det er frekt å spørre om barnet kan komme og leke, smitten i Spania tatt i betraktning. Anonymkode: e0923...e85
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2020 #21 Skrevet 25. juli 2020 Jobber i helsevesenet og vi har strengere regler enn andre (naturligvis). Vi må teste for korona ved alle utenlandsreiser uansett farge og strengere ved røde land. Vi frarådes sterkt og ikke ha kontakt med folk som har vært utenfor Norge. Så nei. Hvis noen jeg kjenner reiser venter vi minst 14 dager før vi treffes. Anonymkode: d7515...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå