Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Skrevet 24. juli 2020 Denne sommer ble jo ferdig i Juni da var det 2 uker med sikkelig varme, nå i juli har det nesten ikke vert over 20 grader engang, kun et fåtall. skjønner godt folk drar til varmere strøk nå. Vi holder oss hjemme i alle fall i år, så håper vi at i februar er ting mye bedre og tar oss en tur til Thailand. savner dere sommeren 2018? Anonymkode: dd290...3a3
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. juli 2020 #2 Skrevet 24. juli 2020 Tror ikke du skal regne med Thailand i februar. Men ja, sommeren suger. Så kaldt og vått og trist.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Skrevet 24. juli 2020 Nei, tørkesommeren 2018 savner jeg ikke. Den var jo en stor tragedie for landbruket, det var enorme lyng- og skogbranner, alt var knusktørt, brunt og av svidd. Nei takk. Men jeg skal gjerne være med på at det hadde vært fint med et par-tre uker med god sommer nå i juli. Anonymkode: f2ff4...c9f
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #4 Skrevet 24. juli 2020 Folk sørpå er bortskjemte, sytete og storforlangende... 🙄 Anonymkode: e8b46...165
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #5 Skrevet 24. juli 2020 Tørkesommeren 2018 er det jo tullete å ønske seg, den var jo en tragedie for mange og kostet enorme ressurser i skogbrannslukking osv. Enig i at vi kunne hatt litt mer badetemperaturer i juli da, men man kan ikke få alt. Vi er kjempeheldige i Norge som har så lite smitte og så få dødsfall pga koronaen, så vi burde være takknemlig istedenfor å syte over at sydenturene ikke ble noe av. Thailand i februar tror jeg du skal slå fra deg, bedre å bli positivt overrasket over at smitten i verden går ned enn å la seg selv bli skuffet igjen. Ta litt solarium og kjøp deg en sånn sol-lampe du kan sitte foran noen timer hver dag, og vær glad for at vi ikke har større problemer enn savnet etter sol... Anonymkode: 4da42...f86
Himmel og hav Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 Kaldt og vått, men jeg vil faktisk heller ha det enn tørkesommeren 2018. Å se jordene rundt her jeg bor med tørr og dårlig avling, andreslåtten som ikke vokste i det hele tatt, trær som tørket og døde, branner og vannmangel er ikke noe jeg ønsker meg igjen. Litt mer enn 13 grader hadde vært deilig, men jeg krysser fingrene for et høytrykk i august.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Denne sommer ble jo ferdig i Juni da var det 2 uker med sikkelig varme, nå i juli har det nesten ikke vert over 20 grader engang, kun et fåtall. skjønner godt folk drar til varmere strøk nå. Vi holder oss hjemme i alle fall i år, så håper vi at i februar er ting mye bedre og tar oss en tur til Thailand. savner dere sommeren 2018? Anonymkode: dd290...3a3 JAAAAAA savner sommeren 2018!!! 😥 Anonymkode: 64522...e91
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tørkesommeren 2018 er det jo tullete å ønske seg, den var jo en tragedie for mange og kostet enorme ressurser i skogbrannslukking osv. Enig i at vi kunne hatt litt mer badetemperaturer i juli da, men man kan ikke få alt. Vi er kjempeheldige i Norge som har så lite smitte og så få dødsfall pga koronaen, så vi burde være takknemlig istedenfor å syte over at sydenturene ikke ble noe av. Thailand i februar tror jeg du skal slå fra deg, bedre å bli positivt overrasket over at smitten i verden går ned enn å la seg selv bli skuffet igjen. Ta litt solarium og kjøp deg en sånn sol-lampe du kan sitte foran noen timer hver dag, og vær glad for at vi ikke har større problemer enn savnet etter sol... Anonymkode: 4da42...f86 Ja vi er alltid kjempe heldige i Norge, alt er alltid så bra og godt her i Norge, ingenting er feil her i Norge 😐 (not) Måtte få det ut, er bare så drittlei setninger som "heldige vi er i Norge". Som om alle andre land har det verre og vi er de eneste som har det godt. Bullshit. Anonymkode: 64522...e91
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Folk sørpå er bortskjemte, sytete og storforlangende... 🙄 Anonymkode: e8b46...165 Hei sur nordlending! Anonymkode: b1c00...497
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja vi er alltid kjempe heldige i Norge, alt er alltid så bra og godt her i Norge, ingenting er feil her i Norge 😐 (not) Måtte få det ut, er bare så drittlei setninger som "heldige vi er i Norge". Som om alle andre land har det verre og vi er de eneste som har det godt. Bullshit. Anonymkode: 64522...e91 Eh, det var da langt ifra det jeg sa.. Anonymkode: 4da42...f86
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Jeg vil heller ha en våt og kald sommer, en hetebølge og tørken vi hadde for 2 år siden? Jeg driver med hest og vi hadde problemer med å få tak i høy. Folk solgte og avlivet hester fordi prisen på høy ble for dyr, en rideskole gikk konkurs fordi utgiftene ble større enn inntektene. Da vil jeg heller ha årets våte og kalde sommer. Anonymkode: 3ba14...a1d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #12 Skrevet 24. juli 2020 Skulle jeg ønske vi hadde mer sol og varme i juli måned i år. Ja, gjør da det. Men har ingen hensikt å sippe over været, det er som det er, ikke noe vi kan endre, så det er bare å akseptere det som det er og gjøre det beste ut av det. Måtte kjøpe meg ny regnjakke da den andre ikke lenger holdt igjen mengdene regn som har kommet her i det siste. Men da koser jeg meg med å gå tur og kunne være tørr istedenfor. Vi får nok fine dager igjen før sommeren er over. Nå ser det ut til at vi får et par dager med opphold - før regn igjen hele neste uke. Men sånn er det. Lettere å trene når det ikke er så varmt Jeg tar D-vitaminer for å ha litt mer å gå på, anbefales. Etter jeg begynte å ta D-vitaminer fast er jeg ikke lenger værsyk. Anonymkode: 8ed8f...03c
Superdolly Skrevet 24. juli 2020 #13 Skrevet 24. juli 2020 Savner ikke sommeren 2018 nei. Tørken skapte problemer for landbruket. Mange bønder slet med å få tak i for til dyrene sine, og her i bygda gikk det hardt ut over flere. Ville aldri ønsket meg noe slikt igjen. Vi slet vi også, helt til vi kunne slippe ut dyrene på våren 2019. I tillegg var det den sommeren jeg satt i rullestol (etterhvert hoppet på krykker) etter en ulykke.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk sørpå er bortskjemte, sytete og storforlangende... 🙄 Anonymkode: e8b46...165 Det er ikke litt ironisk at du syter over det da Anonymkode: ee028...811
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk sørpå er bortskjemte, sytete og storforlangende... 🙄 Anonymkode: e8b46...165 Du synes ikke du generaliserer en smule altså? Det er som jeg skulle sagt at alle norpå er noen sjalu surpomper Anonymkode: 21e55...695
CherryC Skrevet 24. juli 2020 #16 Skrevet 24. juli 2020 Kunne godt vært mer stabil sommer her, men ikke sånn hete som i 2018 nei. Jeg er født og oppvokst på Vestlandet og er vant til mye vær. Så for meg er det merkelig at folk klager over været. En vanlig sommerferie her innholder nesten alle årstidene og det gjelder å ikke å for høye forventninger til sommeren her i Norge. Senk heller forventningene og ta en dag av gangen, og jeg kan ikke si det nok; begynn dagen med en god tur, uansett vær, så er mye gjort både for kropp og sjel.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #17 Skrevet 24. juli 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Skulle jeg ønske vi hadde mer sol og varme i juli måned i år. Ja, gjør da det. Men har ingen hensikt å sippe over været, det er som det er, ikke noe vi kan endre, så det er bare å akseptere det som det er og gjøre det beste ut av det. Måtte kjøpe meg ny regnjakke da den andre ikke lenger holdt igjen mengdene regn som har kommet her i det siste. Men da koser jeg meg med å gå tur og kunne være tørr istedenfor. Vi får nok fine dager igjen før sommeren er over. Nå ser det ut til at vi får et par dager med opphold - før regn igjen hele neste uke. Men sånn er det. Lettere å trene når det ikke er så varmt Jeg tar D-vitaminer for å ha litt mer å gå på, anbefales. Etter jeg begynte å ta D-vitaminer fast er jeg ikke lenger værsyk. Anonymkode: 8ed8f...03c Interessant! Hvilken type D-vitamin bruker du, og hvilken dose? Anonymkode: 00323...966
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #18 Skrevet 24. juli 2020 Ja, men bedre enn nå, nå det er iskaldt, og var bare 2 grader en dag , og måtte skrape bilen Anonymkode: dd290...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 Sommeren 2018 var grusom! Årets sommer er fin. Passer mye regn og fin temperatur til å gjøre ting. Kjølig og fint om natten så det er godt å sove. Nærmest perfekt vær. Anonymkode: e4ae0...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå