Gå til innhold

Om dere hadde kranglet med voksne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid hadde dere brukt på å ta kontakt igjen da? Kranglet med min mor for over tre år siden, og hun har fortsatt ikke tatt kontakt med meg etterpå. 
Har tenkt litt på det i det siste, pga min eldste nettopp har flyttet ut. Hadde aldri latt det gå mer en noen dager, maks en uke før jeg hadde tatt kontakt med barnet mitt.

Selv om vi begge er voksne, så der det noe med foreldre-barn relasjonen som fortsatt ligger til grunn føler jeg, dermed tenker jeg at initiativet bør ligge hos forelderen. 
Hva tenker dere? Og hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 89189...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt etter kort tid. At det hadde gått noen dager ja, MDN ikke mnd eller år.

Jeg kranglet med min mor fot to år siden. Hun er fortsatt sur. Hun ble alvorlig syk tidligere i år og kunne død. Hun ga meg ikke beskjed og oppga meg ikke som pårørende. I det øyeblikket innså jeg at hun faktisk hater meg. Alltid følt meg litt elsket og endel hatet, nå vet jeg hva hun føler. Ren hat. 

God klem til deg. Regner med at du ikke har hatt en helt A4 mor du heller.

Anonymkode: b0744...bf5

Skrevet

Initiativet ligger hos den av dere som er minst sta. 

Anonymkode: 53d92...e12

Skrevet

Initiativet ligger hos den som startet krangelen, evt. den som kan jekke seg og vise seg større enn den andre. 

Anonymkode: d8d01...5c2

Skrevet

Det kommer nok ganske mye an på krangelen og relasjonen ellers. For oss som har ganske normale foreldre og barn blir det vanskelig å tenke seg muligheten av å ikke ha kontakt, men det er jo noen sprø folk. Det finnes onde mennesker og giftige forhold. Jeg synes derfor ikke det er rart at noen velger å bryte med barn eller foreldre.

Anonymkode: 0d218...ed1

Skrevet

Vel, jeg «kranglet» med min mor for 15 år siden, og vi har i ettertid ikke hatt kontakt. Jeg har prøvd å ta kontakt et par ganger, men er blitt avvist. 
Tenker det ikke er normal oppførsel. Jeg har to voksne barn selv, og vi ordner opp med en gang. Kommer aldri til å snu ryggen til de.

Anonymkode: e5f5d...da8

Skrevet

Jeg og min far kranglet ikke men han ble fornærmet for noe(det var ikke så uvanlig) og vi hadde ikke kontakt på tre år.

Pappa var litt vanskelig han hadde det med å komme på kant med folk. Da var det bestandig andre sin skyld.

Men vi fant tilbake til hverandre og hadde kontakt igjen de site ti årene før han døde.

Anonymkode: c97cc...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...