Gå til innhold

Vanskelig familiesituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en mann for 2 år siden. Han har 2 barn fra før. Jeg elsker rollen som stemor. Men så kommer vi til hans far,min svigerfar Han har en samboer.  Han gikk fra min samboers mor pga denne damen. Jeg har forstått at han var på vei ut før han traff denne nye damen. Problemet er hennes barn og barnebarn. De har mye å gjøre med de, men ikke min samboer og hans barn. De inviterer aldri barna på overnatting. Hennes barnebarn overnatter ofte. Og så var det hytta. Min svigerfar sin hytte, som han arvet etter sin far. Der får vi nesten ikke komme. Eller vi får komme, så lenge hennes barn og barnebarn ikke skal dit. 

Jeg vet at det har vært konflikter før jeg kom inn i bildet. Min samboer taklet ikke så bra at faren flyttet fra moren og rett inn til en ny dame. Men dette er mange år siden, og de har lagt det bak seg. Hva kan jeg gjøre for å ordne opp? Min samboer sier ikke noe pga tidligere konflikter med faren sin samboer 

Anonymkode: 65ca3...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du ikke bør si noe som helst. Det får de ordne opp i selv om de vil.

Anonymkode: f163d...64f

Skrevet

Du skal sitte helt rolig i båten og holde kjeft. Dette er absolutt ikke din business. 

Anonymkode: 24603...f5e

Skrevet

Dette er det ikke du som skal ordne opp i! 

Anonymkode: 4296c...d43

Skrevet

Du skal ikke ordne opp i noe som helst. 

Anonymkode: 2f446...7b7

Skrevet

Dette skal du holde deg langt unna, du kan ikke "ordne opp" i dette.

Har tilsvarende familieforhold her, min pappa og hans nye kone er bare sammen med hennes familie. Vi barna som pappa hadde fra før ble ikke invitert i bryllupet engang....

Jeg tenker at min pappa er en dott. Den nye kona passer selvfølgelig på sin familie og sine relasjoner der, men pappa passer overhodet ikke på sin familie og sine relasjoner der, han bare følger henne. Min mann kan da ikke ordne opp i det.

Anonymkode: fb49c...b68

Skrevet

Her er det min mor som "glemte" egne barn da hun fikk samboer. Superbestemor til hans barnebarn, inviterte hans barn til julefeiring på hytta og sydenferie osv. Tok aldri kontakt med oss, og prioriterte bort barnas bursdager osv. Jeg gav opp, det lureste jeg har gjort. Nå har det gått såpass tid at barna ikke spør etter henne lenger.

Nå sitter hun med skjegget i postkassa, hun har fått dårlig helse, mannen har gått fra henne og hun har mista kontakten med barna og barnebarna hans. Jeg fikk telefon fra saksbehandler i kommunen som ville ha et pårørendemøte før hun skulle hjem etter et lårhalsbrudd i fjor høst. Hun lurte på hvor mye vi i familien kunne spille opp. Jeg ga klar beskjed om at hun hadde meldt seg ut av familien, og at saksbehandler gjerne måtte sette opp seg selv som pårørende. Vedkommende ble sjokkert, og visste ikke hva hun skulle gjøre. Kommunen utførte nemlig ikke ting som innkjøp og måking. Det må dere, sa jeg, om dere ikke vil at hun skal snø inne og sulte ihjel. Jeg gjør det nemlig ikke.

Vi har sommer- og juletradisjoner med pappa og svigers, og har heller ikke plass til henne i hverdagen. Jeg hater henne ikke, er bare likegyldig til henne. Hun får ganske enkelt seile sin egen sjø.

Anonymkode: 85753...afc

Skrevet

Er jo så trist at noen velger bort sin egen familie 

Jeg sier bestandig at hvis det blir slutt med mannen, så kommer aldri en annen mann i mellom meg og mine barn 

Anonymkode: 65ca3...126

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er det min mor som "glemte" egne barn da hun fikk samboer. Superbestemor til hans barnebarn, inviterte hans barn til julefeiring på hytta og sydenferie osv. Tok aldri kontakt med oss, og prioriterte bort barnas bursdager osv. Jeg gav opp, det lureste jeg har gjort. Nå har det gått såpass tid at barna ikke spør etter henne lenger.

Nå sitter hun med skjegget i postkassa, hun har fått dårlig helse, mannen har gått fra henne og hun har mista kontakten med barna og barnebarna hans. Jeg fikk telefon fra saksbehandler i kommunen som ville ha et pårørendemøte før hun skulle hjem etter et lårhalsbrudd i fjor høst. Hun lurte på hvor mye vi i familien kunne spille opp. Jeg ga klar beskjed om at hun hadde meldt seg ut av familien, og at saksbehandler gjerne måtte sette opp seg selv som pårørende. Vedkommende ble sjokkert, og visste ikke hva hun skulle gjøre. Kommunen utførte nemlig ikke ting som innkjøp og måking. Det må dere, sa jeg, om dere ikke vil at hun skal snø inne og sulte ihjel. Jeg gjør det nemlig ikke.

Vi har sommer- og juletradisjoner med pappa og svigers, og har heller ikke plass til henne i hverdagen. Jeg hater henne ikke, er bare likegyldig til henne. Hun får ganske enkelt seile sin egen sjø.

Anonymkode: 85753...afc

Oi, snakker om å ha spilt kortene dårlig... jaja, jeg klandrer deg i alle fall ikke. Hun var jo selv ute om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...