Gå til innhold

Kunne ikke grensene vært stengt denne sommeren, for alle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er min mening. De oppfordrer til norgesferie,vi er på norgesferie, ønsker å oppleve litt av Norge. Skjønner at det er dumt å dra på populære steder, noe vi gjorde i dag, der var det mange av forskjellig folkeslag (ser det på bilskiltene), og de er ikke flinke til å holde avstand, flytte seg litt unna, de kommer i store grupper osv..(hører språket). Syns man kunne holdt seg i sitt eget land denne sommeren, det samme gjelder nordmenn i utlandet. Blir spennende å se hvordan høsten blir.

Anonymkode: 32f36...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeeenda en tråd om dette???!!

Anonymkode: ffbcb...363

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp!!!

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? 

Skrevet

Heilt enig!! Lage ett helvetta styr i mars te mai so er pluttslig alt greit igjenn. Idiotisk. Alle landegrense skulle vert stengt til neste år. 

Anonymkode: c98f0...ccf

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heilt enig!! Lage ett helvetta styr i mars te mai so er pluttslig alt greit igjenn. Idiotisk. Alle landegrense skulle vert stengt til neste år. 

Takk, og helt enig med deg og. Økonomien er dessverre kjørt i mange land uansett, så hvorfor åpne opp for så kanskje å måtte stenge igjen til høsten? Bare fordi man "må" til utlandet for å ha ferie.

Hi

Skrevet

Vi er faktisk mange som savner familie i hjemlandet. Denne nedstengningen (og hatet mot utenlandsreisende nå) har vært en kjempepåkjenning. Det er veldig vondt å ikke få se familien sin (mamma, bestemor, osv.) på sommeren når man har lenge nok fri til å kunne reise. Prøv å tenke litt på andres situasjon...

Anonymkode: 4f98a...d6e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er faktisk mange som savner familie i hjemlandet. Denne nedstengningen (og hatet mot utenlandsreisende nå) har vært en kjempepåkjenning. Det er veldig vondt å ikke få se familien sin (mamma, bestemor, osv.) på sommeren når man har lenge nok fri til å kunne reise. Prøv å tenke litt på andres situasjon...

Vi er da mange i Norge som ikke får se mamma/bestemor. Vi har ikke sett bestemor annet enn på FaceTime siden februar, og hun bor en halvtime unna oss. Hun er i risikogruppen, og vi vil ikke være potensielle smittebærere.  

Det er en pandemi på gang. Unntakstilstand. Skal jeg stave det for deg? 

Og... «prøv å tenke litt på andres situasjon». Tenker DU på andres situasjon? På de som har pårørende i risikogruppen? På de som eventuelt dør fordi noen bare MÅ se bestemor? Nei, tenkte ikke det, nei. 

Skrevet
15 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Vi er da mange i Norge som ikke får se mamma/bestemor. Vi har ikke sett bestemor annet enn på FaceTime siden februar, og hun bor en halvtime unna oss. Hun er i risikogruppen, og vi vil ikke være potensielle smittebærere.  

Det er en pandemi på gang. Unntakstilstand. Skal jeg stave det for deg? 

Og... «prøv å tenke litt på andres situasjon». Tenker DU på andres situasjon? På de som har pårørende i risikogruppen? På de som eventuelt dør fordi noen bare MÅ se bestemor? Nei, tenkte ikke det, nei. 

Det diskuteres hvorvidt det er verdt det å stenge de eldre totalt bort fra sine nære og kjære i uoverskuelig fremtid. Hva slags slutt er dét på livet? Har du reflektert over om det er verdt det å ikke se bestemor det siste året, om hun uansett dør innen det året er omme? 
Det er så himla lett å sitte på sin høye hest og fordømme alle som stiller spørsmålstegn ved denne situasjonen. Du er jo best i klasseN, du!! 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Buhu! Slutt å sutre! Vi er mange som har familie i andre land, vi overlever å ikke få sett de denne sommeren. Kjipt er det, men det er litt unntakstilstand nå hvis du ikke har fått det med deg. 
Tenk på alle flyktningene som har flyktet til Norge og som ikke har sett sine familier på mange mange år, de klarer å leve med det uten å sutre. Du overlever en sommer uten å treffe familien din du også.

Anonymkode: 1890e...d3d

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle har ikke et så kjedelig liv at de bare kan sette livet på pause uten å merke noen forskjell. Heldigvis kan ikke politikere vedta at alle skal grave seg ned, men vi er ikke langt unna.

Anonymkode: d7069...a55

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle har ikke et så kjedelig liv at de bare kan sette livet på pause uten å merke noen forskjell. Heldigvis kan ikke politikere vedta at alle skal grave seg ned, men vi er ikke langt unna.

Anonymkode: d7069...a55

Så hverdagen din er så meningsløs at du setter det på pause om du ikke får reise utenlands et år? Sånn for å dra konklusjonen din litt lenger?

Anonymkode: bcf6f...29b

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det diskuteres hvorvidt det er verdt det å stenge de eldre totalt bort fra sine nære og kjære i uoverskuelig fremtid. Hva slags slutt er dét på livet? Har du reflektert over om det er verdt det å ikke se bestemor det siste året, om hun uansett dør innen det året er omme? 
Det er så himla lett å sitte på sin høye hest og fordømme alle som stiller spørsmålstegn ved denne situasjonen. Du er jo best i klasseN, du!! 

Dø innen året er omme, du liksom. Hun er 58 år, er i risikogruppen av helt andre årsaker enn alderdom, og kan leve i 40 år til, med mindre hun får covid19. 

Jeg mener på ingen måte at jeg er best i klassen, eller sitter på noen særlig høy hest. Jeg forstår at i en unntakstilstand så må noe forsakes. Ja, det er ubehagelig, ja, det gjør veldig vondt, både for meg, for barna og for bestemor, men sånn er det faktisk bare. Heller levende på FaceTime enn død og begravet. 

At andre ikke orker å ta ubehaget det er å holde seg innenfor landegrensene (jeg kjenner fortsatt at jeg synes det er HELT UTROLIG at det skal være så jævlig vanskelig), gjør meg forbannet og litt sjokkert. Jeg trodde vi var mer solidariske enn som så. 

Dersom man i helt spesielle tilfeller MÅ reise, f.eks for å se sin døende mor eller far som i er annet land har jeg full forståelse for det. Men det er unntakene, ikke den gjengse solhungrige sydenturisten. 

Skrevet

Har ikke et hat mot utenlandsreiser, men syns det er totalt unødvendig at man MÅ utenfor grensene for å ha ferie, det samme gjelder de som kommer hit, dette ene året. Kan vel ikke være vanskelig å være i Norge? Men det finnes så klart unntakstilstander, men det er ikke å ligge på ei strand for å bli brun.

Hi

Skrevet

Er så enig med deg HI. Skjønner ikke at det måtte åpnes i det hele tatt. 

Anonymkode: ac37b...5aa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Familie i Trondheim smitta av koronaviruset
Ein familie på fire er smitta av koronaviruset etter å ha vore på reise i Spania. Kommuneoverlegen i Trondheim fryktar ytterlegare smitte etter at grensene opna.

https://www.nrk.no/trondelag/familie-i-trondheim-smitta-av-koronaviruset-1.15099636

Anonymkode: 3f3f9...939

MSM med skremme propaganda igjen. Når skal folk innse influensa er farligere dette er ikke farlig???

Anonymkode: f45e9...4dd

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MSM med skremme propaganda igjen. Når skal folk innse influensa er farligere dette er ikke farlig???

Du bør sette deg mer inni det før du uttaler deg, for du tar feil

Anonymkode: 4d464...31a

Skrevet

Helt enig. Vi klarer 1 sommer uten å reise utenlands 

Anonymkode: 031ca...dc9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Vi klarer 1 sommer uten å reise utenlands 

Anonymkode: 031ca...dc9

Skulle tro det, men nei. Leste nå at om du kommer hjem etter midnatt i dag så må du i karantene (fra spania) og så får du sykepenger. Syns det er helt horribelt, vi skal bruke sykepenger på folk som velger å dra utenlands fordi de må ha sol. Kjenner jeg blir irritert på regjeringen nå. Tenk så deilig da, vært 2 uker i varmen og 10 dager ekstra fri med lønn???!!!! Jeg ville ikke vært den arbeidstakeren kjenner jeg, jobber selv innen helse.

Hi

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøje meg. Jeg kjenner at jeg rygger bare av uttrykket MSM. 🤦🏻‍♀️ Hvilke andre konspirasjonsteorier tror du på? 

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Viktig at ting åpner igjen, Nok personer som har blitt perminert nå

Anonymkode: 683f4...9dd

Skrevet

Jo jeg skulle ønske at det var klare regler uten for mye rom for tolkning og "jeg vil".

Dessverre er regjeringen i mine øyne ryggesløs og svak i håndteringen av Covid-19, de virker redde for å bli upopulære. 

Anonymkode: ffdbb...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...