Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Jeg prøvde Selexid sist gang, og da fungerte ikke det. Sikkert fordi jeg har brukt det så mye i oppveksten. Det gjelder en urinveisinfeksjon. Jeg skal selvsagt snakke med lege, men istedenfor at han skal runde hele Felleskatalogen og lete, kan det være greit at jeg har et par forslag som han kan bare dobbeltsjekke at er OK. Han er ung og ikke særlig svangerskapsorientert. Anonymkode: b1493...b31
Rubella Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Vil tro legen din klarer å behandle en simpel UVI selv om du er gravid. Selexid er førstevalg ved UVI i svangerskapet. Du kan ikke bli resistent mot antibiotikumet, men bakteriene kan. Ikke sikkert det er samme bakterie denne gangen som sist. Sender man urinen inn til dyrkning finner man ut hvilke bakterier det er og hvilke antibiotika som er effektive. Hvis du likevel vil lese deg opp på antibiotika og svangerskap kan du lese her: http://www.antibiotikaiallmennpraksis.no/?action=showtopic&topic=vXmA4Spa http://www.antibiotikaiallmennpraksis.no/?action=showtopic&topic=NEadzNym (Legen din kjenner garantert til nettsiden så han klarer nok fint å slå opp dersom han er usikker.) Felleskatalogen er forøvrig ubrukelig til gravide og ammende da produsentene helgarderer seg. Relis og Tryggmammamedisin er gode kilder.
Pobie Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Hvis antibiotika ikke virker skal man sende til dyrkning for å finne ut hvilken bakterie det er. Hvis legen din er så inkompetent at du må gjøre jobben hans burde du bytte lege.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Han er bare vikar for min fantastiske lege ☺️ Fant ut av det, kan bruke Furadantin. Den funket sist. Regner med det er e-coli, som vanlig. Prøven er allerede sendt til dyrkning. Hi Anonymkode: b1493...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå