Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Og hva liker og liker du ikke med stedet du er fra og bor på? Jeg er fra Kristiansand og bor i Bergen. Savner været og størrelsen på byen jeg er fra, alt er lett og enkelt og hadde det ikke vært for at jeg hadde barn som Er veletablerte vestlendinger hadde jeg flyttet «hjem» nå etter 20 år i Vest. Det som er mest fantastisk med Bergen er menneskene. Liker folkeånden, fjellene og sentrum. Liker ikke regnet og at byen er så stor at det er mye kø og lange distanser i kontrast til at man i Kristiansand kan sykle til og fra det meste og krysse byen på et «vipps». Anonymkode: fb9ec...e93
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Er fra et lite sted i Trøndelag, bodde en periode i Trondheim, og bor nå i Oslo. Savner absolutt ingenting fra stedet jeg vokste opp. Det var trangt på alle måter. Alle som ikke var strømlinjeformede, hvite, heterofile (og gjerne kristne) arbeiderklassefolk ble dømt nord og ned. Elsket Trondheim. Rause, romslige og omgjengelige folk. Liker Oslo også. Størrelsen på byen gir flere muligheter enn Trondheim, men stemningen er ikke så god, og folkene er mindre åpne og hyggelige (spesielt mot fremmede). I Oslo liker jeg spesielt klimaet og nærheten til fjord og mark, samt selvfølgelig det urbane miljøet. Anonymkode: 0ad71...e02
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er fra Hamar. Bor på en bitteliten plass i Trøndelag. Har begynt å savne Hamar mer og mer! Klimaet, folka, alt byen har å by på, naturen, Mjøsa... ❤️ Det er fint her også. Med fjord, fjell og skog. Men lite som skjer! Og vanskelig å komme «inn» som tilflytter... Selv etter 18 år her blir jeg definert som «dama til», eller «svigerdatteren til». Jeg elsker dog idrettsmiljøet her! Dugnadsånden og klubbstoltheten! Men jeg savner byen min. Og kommer nok til å flytte sørover om noen år. Når unga er voksne. Anonymkode: 90bb9...eae
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Jeg bor på Hamar. Vokst opp i en av nabokommunene. Det er en skikkelig drittkommune. Mye mobbing og marginalisering. Trives på Hamar, men det var mannen min som ville bosette seg her. Vi hat alt vi trenger rundt oss. Det er nye aktivitetstilbud og ungene hat det veldig bra her. De har kun bodd på Hamar. Jeg har både bodd nord, vest og i sør. Trivdes best i nord. Traff mange flott mennesker i begge byene jeg bodde i. selv om mange utflyttere mener den ene byen er en sær by. Hadde omstendighetene vært litt annerledes for 20-25 år siden, hadde jeg nok bodd i nord fremdeles. Anonymkode: 20a84...e64
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er fra Bærum og bor i Asker. Merker ikke store forskjellen egentlig. Anonymkode: 8c7c1...0a3
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Viken, og bor i Viken. Trives godt her, og flytter nok aldri. Anonymkode: 960fe...b1c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Trondheim og bor i Trondheim. Flytter aldri 🤍🖤 Anonymkode: 6c6e6...2d0
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Oslo og bor i Finnmark. Elsker det🤩 Flytta hit for 9 år siden og kommer nok ikke å flytte tilbake til Oslo igjen Anonymkode: b6dfd...759
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 Bor nå i sarpsborg Har bodd fra Nyfødt- 5 Manglerud Oslo 5-13 Asker Resten av livet Sarpsborg Anonymkode: c04e2...47d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 Bor i Trondheim og her blir jeg boende 😊 har bodd på Karmøy 1 år. Anonymkode: e348d...678
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 Jeg bor i Namsos, er fra Stavanger. Savner korte vintre, tidlig vår, strendene, stemningen i byen. Å kjøpe krabbe, kreps og reker rett fra båt. Anonymkode: 21f72...b44
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Lillesand og bor i Grimstad😎 Anonymkode: 1e2d2...f19
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Sandnes, bor i Oslo. Savner strendene og barndomsvennene mine. Sandnes var for homogent for meg som 19-åring. Alle pyntet seg og gikk ut hver helg på de samme stedene. Alle bor i enebolig. Føler alle gjør de samme tingene, men mulig jeg tar feil. Oslo bare har noe som har kommet under huden på meg. En liten storby - stor nok til at man kan være anonym, liten nok til at man ikke blir helt borte. Natur rundt hele byen. Bydeler og boligområder som små bygder med egen identitet. Men ingen strender. Og jævlige boligpriser. Hadde blitt kongebolig i Sandnes for verdien av den slitte tomannsboligen vår. Anonymkode: e085e...500
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er fra Viken, og bor i Viken. Trives godt her, og flytter nok aldri. Anonymkode: 960fe...b1c Viken er jo hvorsomhelst... Anonymkode: ae9af...c60
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Jeg er fra et bittelite sted på Østlandet og har de siste 10 årene bodd i Oslo. Jeg trivdes ikke i det hele tatt på stedet jeg kommer fra, dårlig miljø, dårlige skoler, lite rom for å være annerledes og få mennesker der som jeg hadde noe til felles med. Men det er pen natur der og mange fine turmuligheter, så jeg drar gjerne på ferie dit. Jeg trives godt i Oslo, liker godt storbylivet og alt det har å by på av kultur og andre opplevelser, liker at det er nært til både fjord og mark og det er mange og varierte jobbmuligheter her. Men jeg synes boligprisene her er helt absurde og etter jeg fikk egen familie så lengter jeg etter litt mer ro og mer plass rundt meg, så vi kommer nok til å flytte til et litt mindre sted de nærmeste årene. Anonymkode: 25815...a57
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Hurum, bor i Røyken (de gamle kommunene som nå er Asker 🤮) flyttet 7 min fra der jeg bodde. Liker å bo på landet. Helt ok å bo her. Alle som gikk i klassen min har flyttet. Setter stor pris på det Anonymkode: 3a403...082
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er fra Sandnes, bor i Oslo. Savner strendene og barndomsvennene mine. Sandnes var for homogent for meg som 19-åring. Alle pyntet seg og gikk ut hver helg på de samme stedene. Alle bor i enebolig. Føler alle gjør de samme tingene, men mulig jeg tar feil. Oslo bare har noe som har kommet under huden på meg. En liten storby - stor nok til at man kan være anonym, liten nok til at man ikke blir helt borte. Natur rundt hele byen. Bydeler og boligområder som små bygder med egen identitet. Men ingen strender. Og jævlige boligpriser. Hadde blitt kongebolig i Sandnes for verdien av den slitte tomannsboligen vår. Anonymkode: e085e...500 Ingen strender? Det kryr jo av dem. Ingjerdsstrand, hvervenbukta, bestemorsstranda, Bygdøy, huk, ormøya, øyene i oslofjorden, tjuvholmen, sørenga, Sognsvann, Østensjø, Bogstadvannet osv Anonymkode: 02a6e...d84
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 Er fra Sandnes og bor i sandnes👍🏻 Anonymkode: c2636...acf
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #19 Skrevet 24. juli 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen strender? Det kryr jo av dem. Ingjerdsstrand, hvervenbukta, bestemorsstranda, Bygdøy, huk, ormøya, øyene i oslofjorden, tjuvholmen, sørenga, Sognsvann, Østensjø, Bogstadvannet osv Anonymkode: 02a6e...d84 For en jærbu er dette badeplasser, ikke strender. 😉 Anonymkode: e085e...500
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Bor nært Namsos jeg å. Har bodd i Storby i 10 år å savner det ikke. Flott dugnadsmiljø her å ikke minst fine naturområder noe som betyr mye for meg Anonymkode: 1c177...2ca
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #21 Skrevet 24. juli 2020 Fra Follo, bor i Follo. Har bodd mange andre steder/land, men nå blir jeg her. Pendleravstand til Oslo og alt byen har å tilby, men fortsatt litt landlig. Nær familie, venner, vann og skog. Gode oppvekstvillkår for barna. Anonymkode: e8915...415
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå