Gå til innhold

Bør vi innføre bruk av munnbind i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg først og fremst på typisk kollektivtransport og steder med mye folk.

Det må jo ha en viss beviselig hensikt, når «hele verden» med unntak av Norge, har innført påbud. 

Anonymkode: 13da5...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok rett rundt hjørnet ;)

Anonymkode: b698a...4e6

Skrevet

Jeg tror nok det kommer hvis smittetallene stiger. 

Anonymkode: 5933f...926

Skrevet

Jeg håper i grunnen dere har helt rett😉. Noen flere konkrete tiltak tenker jeg det er lurt å ta, i alle fall før en vaksine er på plass.

Skrevet

Tja, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg synes, men noe forbud tror jeg aldri det blir

Anonymkode: 76457...f17

Skrevet

Nei

Anonymkode: 7e62d...73c

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg synes, men noe forbud tror jeg aldri det blir

Nei, det vil vel ikke bli forbudt med munnbind uansett.

Anonymkode: 7ad3a...3a9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det vil vel ikke bli forbudt med munnbind uansett.

Anonymkode: 7ad3a...3a9

Haha, påbud mente jeg selvfølgelig

Skrevet

Absolutt. Det er demonstrert at befolkninger som bruker munnbind sprer mindre smitte. Jeg forstår ikke hvorfor FHI ikke har gjort det til et krav ennå. Jeg kan bare håpe de skifter mening før skolestart og tusenvis av nordmenn kommer til å sitte i trange rom sammen...

Anonymkode: 937bf...4b6

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Da tenker jeg først og fremst på typisk kollektivtransport og steder med mye folk.

Det må jo ha en viss beviselig hensikt, når «hele verden» med unntak av Norge, har innført påbud. 

NEI

Anonymkode: a1f63...a16

Skrevet

Med så mye tåpelig kunnskap om smitte som det er der ute, så håper jeg ikke ette blir tillatt. Folk kan ikke å vaske hender, så det er ingen grunn til å tro at de klarer å ta av og på munnbind uten å bli "skitten". 

Anonymkode: 7f717...765

Skrevet

Med 3 innlagt med corona, det nærmer seg slutten av juli, og trendene har vært synkende siden gjenåpning, kan jeg ikke forstå hvorfor? Hvis ikke trenden snur. 
Men, tiltak som plexiglass i butikker, håndsprit og avstand i køer bør bestå, selv etter pandemien. 

Skrevet
31 minutter siden, Twintipp skrev:

Med 3 innlagt med corona, det nærmer seg slutten av juli, og trendene har vært synkende siden gjenåpning, kan jeg ikke forstå hvorfor? Hvis ikke trenden snur. 
Men, tiltak som plexiglass i butikker, håndsprit og avstand i køer bør bestå, selv etter pandemien. 

Jeg skulle ønske folk var flinkere til å sprite seg eller vaske hendene før de gikk inn i butikken, det er så enkle tiltak, men ser at mange har blitt sløve på det nå, synes de fleste går rett forbi.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle ønske folk var flinkere til å sprite seg eller vaske hendene før de gikk inn i butikken, det er så enkle tiltak, men ser at mange har blitt sløve på det nå, synes de fleste går rett forbi.

Syns folk er blitt kjempeflinke, jeg. 
Med 3 innlagte er det på tide å fortsette livet. Maske? Bare tull i Norge per dags dato for friske folk. Hysteri. 

Anonymkode: b95b4...800

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Syns folk er blitt kjempeflinke, jeg. 
Med 3 innlagte er det på tide å fortsette livet. Maske? Bare tull i Norge per dags dato for friske folk. Hysteri. 

Anonymkode: b95b4...800

kunne ikke vert mer enig :)

Anonymkode: a1f63...a16

Skrevet

Jeg synes det hadde vært bra hvis det ble standard å bruke munnbind hvis man var forkjølet, hadde influensa eller liknende, men ikke fof alle med det lave smittepresset vi har nå.

Anonymkode: 47a6a...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...