Gå til innhold

For eller imot åpenhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er FOR åpenhet og syns det skal støttes opp når noen står frem med sine historier om vold og overgrep, både fordi det kan hjelpe andre i samme situasjon, for å pålegge skylda og skam der det hører hjemme og det har til og med hendt seg at flere ofre av samme person har kjent igjen sin egen historie i andres og dermed kunne vitne i en eventuell rettsak i fornærmedes favør. 

Syns det er utrolig synd, stygt og idiotisk av folk å dysse ned slike saker og dømme de som tør å stå frem. Det bidrar til større skam på offeret selv, spesielt når systemet rundt svikter. Slike kommentarer som dette syns jeg er direkte ekle og oser gjennomtrekk.... hva tenker dere? Syns dere ofre skal tie eller bør folk som ikke kan bidra med forståelse heller bidra med stillhet?

CF4A9954-0D66-4A89-8553-CCA5470FFE29.jpeg

Anonymkode: a1199...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt klart for å anmelde, presse politi og myndigheter så alt sånt tas på alvor. Jobbe helt fra barnsben av med innstillingen til ungene osv. 

Hva som i denne saken menes med "å legge ut i media" aner jeg ikke og kan ikke uttale meg om. For man skal være litt forsiktig med sosiale medier og rykter, påståtte handlinger som ikke er dømt osv. 

Anonymkode: 15ea6...cdf

Skrevet

Kommer an på hva saken handler om. Det normale er at offer får full støtte bår de står frem, så hva saken her er og handler om vet jeg ikke

Anonymkode: 58662...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...