Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #1 Skrevet 23. juli 2020 Barnet er invitert med på hyttetur med en venn og familien, De har hytte på Nordstrand, og de drar i morgen tidlig og blir en uke, Jeg begynner og jobbe igjen mandag så det passer veldig fint Men hva skal jeg sende med? disse 2 har vert venner siden de var 2 og begynte i barnehagen, foreldrene sier at de står for alt når de har bedt barnet,men føler jeg skal sende med litt lommepenger uansett, De skal en dag til Oslo , en dag på Tusenfryd , en dag på museum og en dag i retilparken Så det blir nok bra Tenkte 1000, er det for mye for en 12 åring eller bør jeg sende mer? Anonymkode: 401d2...451
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #2 Skrevet 23. juli 2020 Hvis de sier de står for alt, så vil det du sender med barnet bli rene lommepenger. Da er det kjipt om ditt barn har mer enn deres barn. Jeg ville hørt med dem hvor mye lommepenger deres barn skal ha på turen. Anonymkode: 7dec5...201
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #3 Skrevet 23. juli 2020 Eventuelt kan du gi litt "feriepenger" til deres barn også. Det er jo en hyggelig gest siden de inviterer. Anonymkode: 7dec5...201
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 Hadde vipset 100kr dagen for mat + lommepenger så ditt barn kan betale for seg selv når de drar på aktiviteter. Og mat hadde jeg vipset for uansett om de sa du ikke trengte. Blir jo en billig ferie uansett. Og du får en uke barnefri. Anonymkode: 70270...a0a
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #5 Skrevet 23. juli 2020 Takk for tips 100kr pr dag høres lurt ut sender med 1000kr i lommepenger Anonymkode: 401d2...451
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Hadde sendt med 500,- til hver av 12-åringene. Anonymkode: ceaa3...bdd
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #7 Skrevet 23. juli 2020 Du må selvfølgelig sende med til inngang også. Tusenfrydtur (pluss mat og drikke inne der), reptilparken og museum for en person blir jo kjempedyrt- mye over 1000. I tillegg må du sende med lommepenger. Når barnet får mat og husly, kan man virkelig ikke forvente at foreldrene skal dekke alt annet i tillegg. Jeg ville sendt med 2000, hvor lommepenger er inkludert. Det koster med Oslo-ferie. Anonymkode: cf9d9...903
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #8 Skrevet 23. juli 2020 Enig med taler over her. Selv om de har invitert og sier de står for alt så kunne det ikke falle meg inn i halvsøvne og ikke betale for Tusenfryd iallefall. Muligens inngang til de andre aktivitetene også. Pluss lommepenger. Anonymkode: a8b3f...57c
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #9 Skrevet 23. juli 2020 Jeg ville vippset mor i familien 2000,- og sagt at du i det minste ønsker å dekke inngangsbilletter og lommepenger, så kan moren porsjonere ut like mye penger til begge 12-åringene de ulike dagene. Anonymkode: 5bf64...6b3
Listedamen Skrevet 24. juli 2020 #10 Skrevet 24. juli 2020 Jeg skal gå litt i mot strømmen her. Jeg hadde aldri invitert med barnas venner om jeg ikke hadde råd til å dekke alle kostnader for vedkommende. Jeg ville heller ikke tatt i mot penger for inngangsbilletter hvis jeg hadde invitert med. Når de til og med har sagt at de står for alt så syns jeg faktisk nesten at det er litt frekt å gi med penger for inngangsbilletter. Virker som om du da betviler deres økonomiske evne oppi det hele. Siden det er snakk om en uke så hadde jeg sendt med 7-800,- i lommepenger, cirka en hundrelapp for dagen. Hadde også oppfordret barnet til å feks spandere is etc. på kompisen, som takk for at han får bli med.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2020 #11 Skrevet 24. juli 2020 Takk for alle svar. han ble hentet kl 9, og de var helt klare på når de invitere skulle ikke jeg betale noe, de skulle også betale alt av aktiviteter, Sendte jeg de penger ble de bare sendt tilbake sa de, Så da fikk han med 1000, så sa jeg han fikk spandere på kameraten Anonymkode: 401d2...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå