Gå til innhold

Hvor mye styrer dere vennskap til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som er veldig populært, og mange spør og leke med barnet, Barnet er veldig lei av og til, og jeg sier at det er lov til og si Nei takk av og til,men han sier alltid Ja, selvom han ikke vil ,fordi han er redd for og såre de.

Bør vi la han si Nei av og til? og vi voksne kan svare døra, eller bør han gjøre dette som han vil selv? Han begynner i 2 klasse nå

Anonymkode: b8ac6...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en som synes det er ubehagelig å si nei. Jeg lar ham bestemme selv, men om han ikke vil så kan jeg fint åpne døra og si at han dessverre ikke kan leke akkurat nå. Men han får også klar beskjed om at han ikke får si nei til å leke bare fordi han vil sitte og spille i stedet. (Noe han godt kan finne på å gjøre.) Men å ønske en pause fra venner er absolutt lov.

Anonymkode: 896db...064

Skrevet

Styrer i liten grad, men tenker at om det blir problemer eller konflikter så må foreldrene hjelpe til.

Mine barn har alltid fått lov å leke med alle slags barn, også de som jeg ser andre styrer unna. 

Anonymkode: 4ecb9...ecd

Skrevet

Vi styrer ikke vennskapene til barna våre, men vi snakker ofte med barna om vennskap, de trenger veiledning i forskjellige situasjoner. 

Anonymkode: 132b5...d7b

Skrevet

Min sønn er også sånn. Det er alltid noen som vil være sammen med han, hver helg, men jeg ser det som regel på han når han ikke vil, og sier da at det ikke passer fordi vi skal på besøk til f.eks farmoren hans. Å spille isteden er ikke gyldig grunn, som skrevet lenger opp, men synes det er greit at han pusler med lego, det er som regel det han gjør når han blir hjemme isteden for å finne på noe med kompiser.

Anonymkode: 9c74a...3a9

Skrevet

Har ikke gjort det før nå. Gutten begynner i 7 trinn. Har fått en 2 venner fra en annen bydel. Er en del rus der blant de på ungdomskolen. De guttene får komme hit men min gutt får ikke henge i nærmiljøet til de guttene 

Anonymkode: 7e358...a3a

Skrevet

Har ei jente som skal begynne i 4. klasse, og hun er også ei mange ønsker å være sammen med. Hun er veldig sosial og sier svært sjelden nei. Men, det har hendt en sjelden gang, og det er helt greit.

Styrer ikke vennskap noe særlig, men snakker enn del om det da det er litt sjalusi blant disse jentene.

Anonymkode: 667ad...118

Skrevet

Hva synes dere om en mor som har sagt til barna sine at de ikke får leke med visse barn fordi disse barna visstnok har dårlig innflytelse på hennes ? de barna det gjelder er helt vanlige barn , noen av de har slitt litt med å tilpasse seg på skolen, de skal opp i 2 klasse nå... jeg mener det er ufint å lære barna sine utestenging . De bor alle i samme nabolag og går i samme klasse . 

Anonymkode: 682d7...6ed

Skrevet

Takk for alle svar

da lar jeg han styre selv :) men håper han bare ikke sliter seg ut

Anonymkode: b8ac6...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...