Gå til innhold

Hundrevis av griser brenner inn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og allikevel går nordmenn rundt å tror at vi har frittgående dyr i Norge 🙄

Anonymkode: c1b28...33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt teit eller?

Anonymkode: 83a75...24e

Skrevet

"Frittgående" betyr ikke at de ikke har tak og vegger og bor i et fjøs.

Skrevet

Hvor søker dyr når de er skremt og truet? Tilbake det de har husly. Dessverre så viser det seg gang på gang ved fjøs og stallbranner at dyr de har klart å redde ut løper tilbake til båsen eller stallplassen sin og brenner ihjel. 

Jeg skal love deg HI at det nå sitter en bonde som har det helt forferdelig for å ha mistet alle disse dyrene han har hatt ansvar for og har hatt ett forhold til. Det å måtte tilslutt stå der å bare høre hvordan dyrene han bryr seg om lider må være en helt forferdelig opplevelse. 

Så jeg synes denne tråden din her er helt forkastelig. 

Anonymkode: cc55e...42b

Skrevet

🤦‍♀️

Skal ikke dyr ha husly? Det er fult mulig å være frittgående, å likevel ha et fjøs. 

Anonymkode: 16665...25c

Skrevet

Det burde være påbudt med sprinkleranlegg i fjøs. Bøndene burde ikke få en krone i tilskudd før de kunne vise til godkjent sprinkler og brannannlegg. 

Anonymkode: 2e7b3...4be

Skrevet

Spiller ingen rolle om dere synes jeg er teit. Ta en liten titt på brennpunkt, så får dere en liten oppvekker hvis dere tror grisehold i Norge er som de viser i reklamen til gilde. Kun ett fåtall av bønder som har griser som kan rusle fritt ut og inn, f eks ved bruk av grisehytter. I stedet bures de inne i så trange bur at de ikke kan legge seg ned, med fare for å klemme i hjel i ungene. Griser er ikke ment til å leve et liv i bur. Topp det hele med manglende sprinkelanlegg, så har du en fiks ferdig katastrofe ved brann. 

Anonymkode: c1b28...33c

Skrevet

Hva? Brenner det i politihuset?

Anonymkode: c62c9...e21

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle om dere synes jeg er teit. Ta en liten titt på brennpunkt, så får dere en liten oppvekker hvis dere tror grisehold i Norge er som de viser i reklamen til gilde. Kun ett fåtall av bønder som har griser som kan rusle fritt ut og inn, f eks ved bruk av grisehytter. I stedet bures de inne i så trange bur at de ikke kan legge seg ned, med fare for å klemme i hjel i ungene. Griser er ikke ment til å leve et liv i bur. Topp det hele med manglende sprinkelanlegg, så har du en fiks ferdig katastrofe ved brann. 

Anonymkode: c1b28...33c

Å sitte og godte seg over en slik tragedie definerer deg ikke som teit. Det definerer deg som direkte ondskapsfull. 

Anonymkode: cc55e...42b

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å sitte og godte seg over en slik tragedie definerer deg ikke som teit. Det definerer deg som direkte ondskapsfull. 

Anonymkode: cc55e...42b

Hvor får du det fra at jeg godter meg? Jeg synes det hele er tragisk og er frustrert over skylappene i samfunnet vårt. 

Anonymkode: c1b28...33c

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får du det fra at jeg godter meg? Jeg synes det hele er tragisk og er frustrert over skylappene i samfunnet vårt. 

Anonymkode: c1b28...33c

Du bruker tragedien i en agenda som ikke har noe med det å gjøre

Anonymkode: 83a75...24e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bruker tragedien i en agenda som ikke har noe med det å gjøre

Anonymkode: 83a75...24e

At ikke du klarer å se sammenhengen gir deg ikke fripass til å prakke på andre meninger de ikke har. 

Anonymkode: c1b28...33c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At ikke du klarer å se sammenhengen gir deg ikke fripass til å prakke på andre meninger de ikke har. 

Anonymkode: c1b28...33c

Som du ser i denne tråden, så er det bare du som ser den sammenhengen, det burde fortelle deg noe

Anonymkode: 83a75...24e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som du ser i denne tråden, så er det bare du som ser den sammenhengen, det burde fortelle deg noe

Anonymkode: 83a75...24e

Står i artikkelen. 
 

– De stoppet ved døren og ville ikke ut, så vi kjempet litt med tiden for å få dem ut. De er vant til å være inne så når man åpner en dør er det nytt for dem og de vil gjerne utforske litt før de går ut. De skjønte nok ikke hva som skjedde,

Anonymkode: c1b28...33c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står i artikkelen. 
 

– De stoppet ved døren og ville ikke ut, så vi kjempet litt med tiden for å få dem ut. De er vant til å være inne så når man åpner en dør er det nytt for dem og de vil gjerne utforske litt før de går ut. De skjønte nok ikke hva som skjedde,

Anonymkode: c1b28...33c

Poenget mitt er at det er usmakelig at du bruker denne tragedien for å fremme budskapet ditt.

Anonymkode: 83a75...24e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at det er usmakelig at du bruker denne tragedien for å fremme budskapet ditt.

Anonymkode: 83a75...24e

Tydeligvis bedre å bare stikke hodet i sanden når livet blir ubehagelig i stedet for å gjøre noe med det. 

Anonymkode: c1b28...33c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis bedre å bare stikke hodet i sanden når livet blir ubehagelig i stedet for å gjøre noe med det. 

Anonymkode: c1b28...33c

Du vet ikke noe om meg, så den kommentaren er bare tull. Hva gjør du med det da, bortsett fra å lage dette innlegget?

Anonymkode: 83a75...24e

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke noe om meg, så den kommentaren er bare tull. Hva gjør du med det da, bortsett fra å lage dette innlegget?

Anonymkode: 83a75...24e

Hun tror nok at hun gjør noe, for hun tror hun retter søkelyset mot det og da har hun gjort en moralsk fin ting. 

Anonymkode: abd6b...fcc

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som du ser i denne tråden, så er det bare du som ser den sammenhengen, det burde fortelle deg noe

Anonymkode: 83a75...24e

Jeg ser absolutt sammenhengen.

Anonymkode: 30093...7a3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke noe om meg, så den kommentaren er bare tull. Hva gjør du med det da, bortsett fra å lage dette innlegget?

Anonymkode: 83a75...24e

Jeg trodde det var legitimt å prakke meninger på andre her inne, akkurat som deg. Men Ok, hva gjør du da? 
 

Jeg kjøper ikke kjøtt i butikken, eneste løsningen jeg finner frem til det blir orden i næringen. Finnes heldigvis noen steder i Norge du kan handle direkte fra bonden hvor dyrene har det helt fint. 

Anonymkode: c1b28...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...