Gå til innhold

Hva f**** er galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 barn i alderen 4-13 år.
Mannen har tatt dem med på hytte til svigers et par dager.
Han syns jeg så sliten ut og foreslo jeg skulle være hjemme, ta meg et glass vin, spille, se på NetFlix/HBO, sove, slappe av, spise noe god mat levert på døren ++++.
Og hva gjør jeg, sitter og er lei meg siden jeg føler med ensom.

Jeg burde nyte stillheten, alene tiden jeg ALDRI har, muligheten til å gå på do uten noe roper, slappe av, muligheten til å sove lenge...
Hva f*** er galt med meg?

Anonymkode: c98b1...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 4 barn i alderen 4-13 år.
Mannen har tatt dem med på hytte til svigers et par dager.
Han syns jeg så sliten ut og foreslo jeg skulle være hjemme, ta meg et glass vin, spille, se på NetFlix/HBO, sove, slappe av, spise noe god mat levert på døren ++++.
Og hva gjør jeg, sitter og er lei meg siden jeg føler med ensom.

Jeg burde nyte stillheten, alene tiden jeg ALDRI har, muligheten til å gå på do uten noe roper, slappe av, muligheten til å sove lenge...
Hva f*** er galt med meg?

Ingentingen galt med deg,du er bare en Mamma 😃

Skrevet

Gi det litt mer tid 🙂

Anonymkode: 769f2...dc5

Skrevet

Du er helt normal, jeg er sånn jeg også 😉

Men hvil deg likevel, rusle en kvelds- eller morgentur i skogen og hør fuglene kvitre, sov, spis godt, les en bok, spør en venninne om dere skal møtes og ta en soft is. 

Lad batteriene, også møter du ungene igjen 😊

Anonymkode: 16d49...403

Skrevet

For det første; super mann du har ! Slike skulle det vært flere av :) for det andre.. er på akkurat samme måten:) Når barna er ute av huset blir jeg nesten handlingslammet og blir sittende mye å glane ut i luften 😅 du får kose deg så godt du kan , sove lenge , så er barna snart med deg igjen :)

Skrevet

Deprimert?

Kanskje du trenger egne interesser hvor du bare kan være deg selv, slik at du ikke definerer hele deg ut fra det å være mor?

Anonymkode: 0e5d4...a38

Skrevet

Det er nok bare uvant med stillhet og det å være alene. Jeg har det på samme måte. Blir liksom litt rastløs og finner ikke roen, men så går det seg til og da er det herlig å være alene🤩 

Anonymkode: 45a18...e9a

Skrevet

Så fin mann du har. 🥰👏👏Foreslår jeg noe ala, blir han veldig taus. Med mange sykdommer hadde det vært fint å bli sett. 

Sett deg ned med ett glass vin og se på en serie du. 😊❤️Flokken din kommer hjem igjen. 😊

Anonymkode: 13743...a9e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fin mann du har. 🥰👏👏Foreslår jeg noe ala, blir han veldig taus. Med mange sykdommer hadde det vært fint å bli sett. 

Sett deg ned med ett glass vin og se på en serie du. 😊❤️Flokken din kommer hjem igjen. 😊

Anonymkode: 13743...a9e

Gikk meg en liten tur.
Satt på ovnen for å lage meg noen chilli/cheese nuggets, funnet et vinglass og setter på serie når nuggetsene er ferdige

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deprimert?

Kanskje du trenger egne interesser hvor du bare kan være deg selv, slik at du ikke definerer hele deg ut fra det å være mor?

Sprøyt. Jeg har en jobb jeg elsker, trener masse, er mye i skogen, har et bra sosialt liv, leser bøker, reiser mye (utenom covid sef) med bare mannen og med hele familien. Er ikke i nærheten av deprimert eller å definere meg kun som mor. Men jeg misliker å tilbringe hele helger/flere feriedager hjemme uten barna mine. Det er de jeg liker best å være sammen med, og jeg synes det er stille og rart når de ikke er her hele dager og netter. Jeg ønsker meg alltid mer, ikke mindre, tid med dem. 

Anonymkode: d4dee...5ee

Skrevet

Jeg opplevde det samme første gang jeg var alene på veldig lenge. La meg kl 19 og sov 12 timer. Det gikk noen dager før jeg klarte å nyte alenetiden, men samtidig savnet jeg familien. Vil si det er helt normalt. 

Skrevet

Ingenting galt med deg! 😀 Det er jo like «bra» å savne, og å ville være sammen barna/resten av familien når de er borte, som det er å nyte alenetiden 😊

Anonymkode: 3e2de...d56

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sprøyt. Jeg har en jobb jeg elsker, trener masse, er mye i skogen, har et bra sosialt liv, leser bøker, reiser mye (utenom covid sef) med bare mannen og med hele familien. Er ikke i nærheten av deprimert eller å definere meg kun som mor. Men jeg misliker å tilbringe hele helger/flere feriedager hjemme uten barna mine. Det er de jeg liker best å være sammen med, og jeg synes det er stille og rart når de ikke er her hele dager og netter. Jeg ønsker meg alltid mer, ikke mindre, tid med dem. 

Nå høres du nesten ut som meg :P
De skal bare være borte 2 netter, og jeg kommer nok til å overleve, men som du og andre her sier, veldig uvant.
Har mange interesser, trener en del, elsker jobben min, under 500 m til skog, mark og mye som jeg bruker mye.
Har mange interesser, og er langt i fra deprimert, eller har ofret min identitet i det å bli mor.

HI

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint for deg, men hvordan vet du at du og HI har det akkurat på samme måte og føler det samme? Du så at jeg satte spørsmålstegn bak begge forslagene mine?

Det er noen som opplever det Hi nå opplever fordi de er deprimerte eller fordi de ikke har noe igjen utenom morsrollen. Jeg har på ingen måte påstått at det er det Hi nå opplever, derfor satte jeg også spørmålstegn bak. Men to av mine venninner opplevde lignende, dn ene var deprimert, den andre hadde "mistet seg selv" litt i småbarnsperioden og trengte rett og slett å finne tilbake til seg selv og litt egne interesser en gang iblant - selv om hun også elsker tiden hun har sammen med barna og familien sin. Ulike personer kan ha ulike behov.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fint for deg, men hvordan vet du at du og HI har det akkurat på samme måte og føler det samme? Du så at jeg satte spørsmålstegn bak begge forslagene mine?

Det er noen som opplever det Hi nå opplever fordi de er deprimerte eller fordi de ikke har noe igjen utenom morsrollen. Jeg har på ingen måte påstått at det er det Hi nå opplever, derfor satte jeg også spørmålstegn bak. Men to av mine venninner opplevde lignende, dn ene var deprimert, den andre hadde "mistet seg selv" litt i småbarnsperioden og trengte rett og slett å finne tilbake til seg selv og litt egne interesser en gang iblant - selv om hun også elsker tiden hun har sammen med barna og familien sin. Ulike personer kan ha ulike behov.

Se svaret mitt til hun du siterte.

HI

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se svaret mitt til hun du siterte.

HI

Det er jo bra for deg. Mine forslag kom som sagt fordi to venninner opplevde samme følelsen du beskrev i hovedinnlegget og da med de årsakene jeg beskrev.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er jo bra for deg. Mine forslag kom som sagt fordi to venninner opplevde samme følelsen du beskrev i hovedinnlegget og da med de årsakene jeg beskrev.

Jeg skjønner tankegangen din, men dersom man har en mann som kan finne på å ta helle ungeflokken til svigermor og foreslå at du blir hjemme siden det kan se ut som at du vil trenge litt tid til å slappe av, tror du ikke denne mannen også vil legge til rette for at du ikke "drukner" i mammarollen i det daglige liv?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner tankegangen din, men dersom man har en mann som kan finne på å ta helle ungeflokken til svigermor og foreslå at du blir hjemme siden det kan se ut som at du vil trenge litt tid til å slappe av, tror du ikke denne mannen også vil legge til rette for at du ikke "drukner" i mammarollen i det daglige liv?

Det trodde min ene venninne også... derfor skrev jeg de to forslagene, fordi du skrev "Hva f*** er galt med meg?" og du skrev du var lei deg.

Som sagt, jar har ikke påstått at du er det ene eller det andre, men det å ha en super mann og familie som stiller opp er likevel ikke en vaksine mot hverken depresjon eller det å drukne seg selv (frivillig) i mammarollen.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå høres du nesten ut som meg :P
De skal bare være borte 2 netter, og jeg kommer nok til å overleve, men som du og andre her sier, veldig uvant.
Har mange interesser, trener en del, elsker jobben min, under 500 m til skog, mark og mye som jeg bruker mye.
Har mange interesser, og er langt i fra deprimert, eller har ofret min identitet i det å bli mor.

HI

Kanskje det er litt ubehagelig å kjenne på det som rører seg på innsiden? Man blir jo på en måte konfrontert med seg selv når man er alene og ikke kan holde seg opptatt med noe. 

Anonymkode: d54c5...101

Skrevet

Haha. For en uke siden tok mannen med våre to på hytta alene for å gi meg fri. Vært syk en tid nå (ikke alvorlig men litt lang opptrening) første timene var deilig så gråt jeg av savn hver kveld i tre dager. Mulig fordi jeg er syk og ekstra følsom. Jeg vil heller være med familien å bli sliten enn å være alene og uthvilt. Tidligere har jeg kost meg med husmorferie altså, denne gangen kjente jeg på savn, ensomhet og tomhet. Jeg elsker å være mamma. ❤️

Anonymkode: 4513e...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...