Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 4 ganger om natten? Jeg har ei venninne som har en gutt da på 10 mnd, han spiser jo fast føde og ammes litt på dagtid som jeg mener er normalt selvsagt. Men at han krever mat 4 ganger om natten, er det vanlig? Jeg spør fordi jeg ikke vet helt selv da mine 4 unger ikke har blitt ammet (av medisinske grunner), de har fått mme og ikke spist om natten etter 8 uker. Denne søte gutten krabber heller ikke, sitter på et sted, verken åler seg bortover/bakover eller aker på rompa, syns det er litt merkelig egentlig. Ellers en blid og fornøyd gutt. Ikke noe kritikk det her, jeg har ikke noe med hva andre gjør, men jeg stusser litt. Han er god og rundt så skal jo ikke trenge mat. Anonymkode: c8f83...67c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Hun får evt snakke med helsestasjon om hun er urolig for motorikken?? Min gikk da hun var 10 mnd. Men ammet på natt til, ja. Over 2 år 😂😂 Det varierer vel fra unge til unge.. Og dette er noe mor og barn får styre selv, mener jeg :))) Anonymkode: ee6d0...f00
Pobie Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Mine har fått mat om natten til de har vært 8-10 måneder ca. Helt normalt utifra det jeg hører fra venninner og leser om andres erfaring. 4 ganger om natten er ganske ofte for en på 10 måneder, så personlig ville jeg nok da sett på søvnassosiasjonene og hvor mye han sover på dagtid i tilfelle det er andre grunner enn sult som gjør at han vil amme så ofte.
Glitrerose Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Det er kanskje ikke så stor prosentandel av barn på 10 mnd som ammer fire ganger hver natt. Men unaturlig vil jeg ikke si at det er. Høres det ut som at venninnen din er sliten på grunn av dette?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Da yngste her var 10 mnd fikk hun pupp før hun la seg i 19-20 tiden, litt når jeg la meg i 23 tiden. Så våknet hun og ville ha pupp i 3-4 tiden på natten og fikk igjen da hun våknet for dagen i 6-7 tiden. Ser du på det som 4 nattamminger, eller bare 1 😉 Minste her ammet ganske mye døgnet rundt, helt til hun sluttet 15 mnd gammel Helt uproblematisk synes jeg. Hun lå i egen seng ved siden av vår så jeg bare løftet henne over, ammet og løftet henne tilbake. Hun var tildlig ute motorisk da, men tror ikke det henger sammen med nattamming altså. Anonymkode: fb924...20c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Mine har sluttet med nattamming rundt åtte måneder. Da sov de fra 22 til 7. Synes det høres mye ut, og slitsomt. Anonymkode: 9b951...cb7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Mine sluttet av seg selv ved 14- mnds alder med nattamming, og toårsalderen med all amming. Anonymkode: 0d983...6c2
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: 4 ganger om natten? Jeg har ei venninne som har en gutt da på 10 mnd, han spiser jo fast føde og ammes litt på dagtid som jeg mener er normalt selvsagt. Men at han krever mat 4 ganger om natten, er det vanlig? Jeg spør fordi jeg ikke vet helt selv da mine 4 unger ikke har blitt ammet (av medisinske grunner), de har fått mme og ikke spist om natten etter 8 uker. Denne søte gutten krabber heller ikke, sitter på et sted, verken åler seg bortover/bakover eller aker på rompa, syns det er litt merkelig egentlig. Ellers en blid og fornøyd gutt. Ikke noe kritikk det her, jeg har ikke noe med hva andre gjør, men jeg stusser litt. Han er god og rundt så skal jo ikke trenge mat. Anonymkode: c8f83...67c barn er nok forskjellige,men her sluttet vi og mate gutten på nattan fra han var 4mnd, han ble mett av grøten og at jeg ammet han, ammet frem til han var 7mnd, da ville han ikke ha mer. Men mine 2 søstre som har en hver som er 14 mnd og 16 mnd ammer fortsatt de 2-3 ganger på nattan også, også før barnehagen, når de kommer hjem fra bhg og når de legger seg på kvelden Anonymkode: 9c7b7...def
Gjest Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Det er mye med 4 ganger hver natt - da tenker jeg at det kanskje har vært litt for lite kveldsgrøt?
Pobie Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Apropos, det er ikke bare siste måltidet for kvelden som hjelper på søvnen. En proteinrik lunsj hjelper på metthetsfølelsen senere på dagen, samt at kjøtt inneholder et stoff som hjelper på produksjon av melatonin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå