Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Ja, får vel masse tyn nå, ikke lov å klage osv..men vet dere, jeg klager litt, nå er vi på 2.uka med pissregn, litt opphold, så høljer det ned igjen, 10 grader og tåkete. Ja, vi er på vestlandet og har valgt det selv. Vi er masse ute, gått i fjellet, men ikke gøy hver dag når det regner og tåka kommer sigende, unga sure osv..lekt i vannkanten, kastet stein, fisket, vært ute i båt og gjort masse, men været gjør noe med en, det må jeg vel få lov til å si? Og ja, det er andre som har det værre, vet det, men det vil det alltid være. Kjenner at det gjør noe med humøret på alle. Har vel gått i shorts 1 dag, ellers er det ull og regnklær..men godt å være borte fra jobben da, og være med familien selv om vi alle går hverandre litt på nervene akkurat nå. Min lille klage, god sommer videre til dere. Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Det er lov å kjøre bil til sørlandet.... Jeg sitter under epletreet og drikker en Cola Zero jeg, og der er helt skyfri himmel. Ikke så varmt. Ikke helt badetemperatur. Men sol ihvertfall. Anonymkode: 81bc8...3e5
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Joa, men ikke når man alt har leid hytte. Gni det inn du😂 Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Flytt på dere? Ingen grunn til å trasse selv om hytta er leid. Strålende i Hallingdal. Anonymkode: 0e24f...ba1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Tusen takk dere, onde er dere😂er ikke bare å flytte på seg heller, har ikke råd til å leie dobbelt opp, og mye er utleid alt. Men kos dere videre. Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Ja, får vel masse tyn nå, ikke lov å klage osv..men vet dere, jeg klager litt, nå er vi på 2.uka med pissregn, litt opphold, så høljer det ned igjen, 10 grader og tåkete. Ja, vi er på vestlandet og har valgt det selv. Vi er masse ute, gått i fjellet, men ikke gøy hver dag når det regner og tåka kommer sigende, unga sure osv..lekt i vannkanten, kastet stein, fisket, vært ute i båt og gjort masse, men været gjør noe med en, det må jeg vel få lov til å si? Og ja, det er andre som har det værre, vet det, men det vil det alltid være. Kjenner at det gjør noe med humøret på alle. Har vel gått i shorts 1 dag, ellers er det ull og regnklær..men godt å være borte fra jobben da, og være med familien selv om vi alle går hverandre litt på nervene akkurat nå. Min lille klage, god sommer videre til dere. Anonymkode: 79e34...f31 Helt enig, denne sommeren har vert sikkelig skuffende, så glad vi valgte og dra til utlandet ❤️ sitter og nyter vinen i spania nå Anonymkode: 60fc2...442
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Helt enig, Hi. Jeg sliter med kulda. Bruker samme tøy nå som jeg gjør i høstferien. Å Gud hvor jeg savner varmt sydenvær😂 Anonymkode: c5d0b...962
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Er på ferie, og mitt kjæreste plagg er en Ulvang ullgenser. 😂 Samme genseren eg har på kvar dag. 🥰 Men vi har opplevelsesferie, så koser meg heldigvis. Maihaugen, Trollstigen, Rampestreken, rib i Geiranger, Flåmsbanen og sykle litt i Rallarvegen, rafting osv. Vi har heldigvis lite regn. Det hjelper på, så får en bare kle seg varmt. Anonymkode: 9df3d...732
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har alltid tidlig ferie og tror aldri jeg har hatt dårlig vær. Hvert eneste år får jeg høre at jeg er dum som har ferie tidlig, det er jo i fellesferien det er bra. I år er det veldig gøy å gni det inn at jeg hadde knallvær, igjen. Jeg er egentlig ikke en person som liker det veldig varmt, jeg syns det er perfekt nå som jeg kan gå i shorts uten å fryse men ikke svette i vinkel uten å gjøre noe. Jeg syns ikke småegn gjør noe heller. Jeg har klær som tåler småregn, så det legger ingen demper for hva jeg gjør heller. Hadde noen dager med stiv kuling siste del av ferien min,det hadde nok endel klaget på, men jeg storkoste meg og det gjorde ungene også. Den ene dagen det blåste katter og bikkjer var det 28grader i skyggen, så det var fantastisk å gå tur langs havet i været. Minsta som nåhar blitt en stuegris av en tenåring var ute fra morgen til kveld. Jeg er aldri den som planlegger ting, men sr opp på himmelen og såfinner jeg ut hva jeg vil. Det er kanskje litt av grunnen til at ikke klagr så mye på været heller, for det er ingen planer som går i vasken pga regn. Anonymkode: ef141...b8a
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Kle oss varmt gjør vi hver dag😂er jo ute uansett vær, men ikke alltid like gøy å sette seg ned å spise matpakka i styrtregn heller😂 vil ikke ha alt for varmt heller, greit det er overskyet, men at det regner hele tiden er kjedelig. Hi Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kle oss varmt gjør vi hver dag😂er jo ute uansett vær, men ikke alltid like gøy å sette seg ned å spise matpakka i styrtregn heller😂 vil ikke ha alt for varmt heller, greit det er overskyet, men at det regner hele tiden er kjedelig. Hi Anonymkode: 79e34...f31 Nå er vel Vestlandet allment kjent for regn og stiv kuling- så hvorfor tenkte du badeferie? Anonymkode: 21001...473
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er vel Vestlandet allment kjent for regn og stiv kuling- så hvorfor tenkte du badeferie? Anonymkode: 21001...473 Har ikke tenkt badeferie i det hele tatt. Er på vestlander hvert år pga familie, fjell og sjø, og i fjor hadde vi 2 uker med bare sol, året før der så og si det samme, så sol er det, bare ikke i år når vi er her🤪 i år ble det denne ferien pga coronoa, hadde tenkt oss til syden for første gang på 11 år, men..du vet jo hvorfor det ikke ble. Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Føler sånn med deg🥰. Jeg bor på Vestlandet, og gikk på en solid værsmell. Da Norge åpnet grensene noe, dro vi til det nye feriehuset vårt. Hadde mye som måtte ordnes, så veldig glad vi dro. Bikinien jeg hadde med, er ikke brukt. Likevel har vi jo fått nyte sol og varme! Skal hjem i helga, i to ukers selvpålagt karantene (må ikke, men velger å gjøre det). Satser på at det går fint. Som sagt, angrer IKKE. Har faktisk følt meg tryggere her enn hjemme. Anonymkode: febf1...a96
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Blabla. Jobber hele sommeren og har ingen sympati for folk som kjeder seg med ferie Anonymkode: 5d506...e5d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #15 Skrevet 23. juli 2020 Vi er i Frankrike, 27 grader her. Anonymkode: 0e9c2...c05
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Blabla. Jobber hele sommeren og har ingen sympati for folk som kjeder seg med ferie Anonymkode: 5d506...e5d Har jobbet hele året ellers, så fortjener litt ferie, du har kanskje selv valgt å ikke ta ut litt ferie. Kjeder meg ikke, var ikke det jeg skrev, men lei regn. Men i dag er solen fremme😀 Anonymkode: 79e34...f31
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 VI har heller ikke råd til å kjøpe ny ferie så må oppholde oss i nærområdet. Samme været her,- Trøndelag. Heldigvis kan jeg dra på jobb, så har skippet ferie i år. Mann og barn prøver planlegge dagaktiviteter,- men alt er jo væravhengig. Litt regn og styggvær tåler man,- men en del turer må foregå der det faktisk er fare for både å gå seg bort eller alvorlige fall pga sikten forsvinner så mulighetene har vært få. Legg til at vi har "brukt" opp det meste av turmål siden korona slo til,- har jo hatt fri på ettermiddager og HVER helg i langt tid,- og ferie er jo å gjøre noe annet,- og det BLIR ikke det når man har vært der "100" gang tidligere i vår og sommer...... VI har kunnet brukt disse turer som ferieaktivitet tidligere år,- men kjenner selv at jeg rett og slett er LEI av å gå de ulike turene for n'te gang...... Så har vi aktiviteter som man må betale for. Der er det jo begrenset med plass,- noen av disse krever også ok vær (i hvert fall ikke storm og høljregn) så vanskelig å vite i forveien,- samtidig MÅ man bestille i god tid fordi det blir fullt, og siden økonomien er på hell så har vi ikke råd til å kjøpe via ferrata for tre og bruke ca 3000 på dette hvis det blir umulig å gjennomføre. Bare som et eksempel. (Jeg tør ikke klatreparker, rafting, klatring, rappellering eller noe. Heller ikke for bratte fjell.... Så derfor jeg jobber da jeg ikke tør bli med på det "vi har igjen" som alternativ nå.. Også sparer vi penger på det.. Baren er tenåringer og blir regnet som voksne over alt).. Telt sier dere? Vel, både jeg og mannen (og barna) er vel over snittet ute i skog og mark. Går mye i fjell og skog. Sykler, går på ski. Men telt er uaktuelt. Da er vi begge ute av stand til å fungere dagen etter av ulike fysiske grunner hos hver av oss. VI har prøvd hengekøye, men både hans og mine plager var ikke forenelig med det og det å prøve å røre på seg dagen etter...For å overdrive LITTaltså- men dere som vet hvordan muskler, ledd og rygg kan reagere på soving ute/med dårlig underlag så skjønner dere hva jeg mener. SÅ neida,- vi må bli hjemme....Og det tærer på. 2uker har mann og barn hatt sammen,- to "nye" aktiviteter har de fått til........ SÅ HI,- min fulle sympati. Med en gang det blir trygt å reise så vil sommerferiene i lang tid fremover bli lagt sør for Alpene..... Anonymkode: 1c072...b66
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Blabla. Jobber hele sommeren og har ingen sympati for folk som kjeder seg med ferie Anonymkode: 5d506...e5d Hadde glatt jobbet denne sommeren, om det hadde vært mulig! Anonymkode: febf1...a96
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 Det er den kaldeste juli på 30 år så jeg synes det er lov å klage. Det blir syden neste sommer ja! Sommer skal være sol og bad ikke 16 grader og overskyet / ustabilt med daglige diskusjoner om hva man skal finne på for noe gøyale familieaktiviteter i dårlig vær. Anonymkode: 26bc0...dd2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #20 Skrevet 23. juli 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er den kaldeste juli på 30 år så jeg synes det er lov å klage. Det blir syden neste sommer ja! Sommer skal være sol og bad ikke 16 grader og overskyet / ustabilt med daglige diskusjoner om hva man skal finne på for noe gøyale familieaktiviteter i dårlig vær. Anonymkode: 26bc0...dd2 Jeg synes faktisk litt synd på dere som er avhengig av sydenstemning for å få en god ferie... Anonymkode: 8a263...5a2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #21 Skrevet 23. juli 2020 Jeg bor på østlandet, og her var det hetebølge i juni, så vi fikk egentlig nok av varmen da. I juli dro vi på biltur og så severdigheter, og været har vært absolutt bra nok til det. Nå er det avslappning og hagearbeid fram til jobb og barnehage starter igjen neste uke. For oss har sommeren vært flott, definitivt ikke noe dårligere enn andre år. Anonymkode: f32ed...7d6
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #22 Skrevet 23. juli 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes faktisk litt synd på dere som er avhengig av sydenstemning for å få en god ferie... Anonymkode: 8a263...5a2 Jada, jada.... Legg ned den ekle hersketeknikken din! Jepp, jeg vil ha varme og sol noen uker per året. Og helst når jeg ikke er på jobb. Med solskinn lader jeg opp for resten av året. Anonymkode: 26bc0...dd2
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #23 Skrevet 23. juli 2020 Det fine med regn i ferien er at man får hvilt godt ut og får mye tid til å prate sammen, og så er det deilig å starte på jobb etterpå. Anonymkode: 68b6c...dca
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #24 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes faktisk litt synd på dere som er avhengig av sydenstemning for å få en god ferie... Anonymkode: 8a263...5a2 Takk skal du ha Mange som ikke føler med meg og mine likesinnede...Jeg/vi trenger "sydenklima" for å fungere uten plager fra kronisk sykdom. Mine turer til "syden" er de periodene i året jeg kan fungere som 100%frisk,- og de reverserer også delvis plager som forverrer seg mellom turene slik at jeg ikke starter opp der jeg var før vi dro på ferie. Jeg er ikke hardt plaget,- vet flere som har det mye verre,- og jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke er blant disse,- men joda,- mange som er avhengig av syden, ikke pga "stemning" eller temperaturer og sol og bli brun,- men pga klima...Varmen vi hadde i Juni fungerte dessverre ikke på plagene,- det gjør ikke nok med klimaet at vi har "sydenvarme" noen uker,- og i tillegg var det jobb,- med en god del overtid denne perioden for min del..... Så nå ser jeg frem til resten av sommerferie med drittvær, kropp som hangler og stor sjans for lengre periode sykmelding og utprøving av medisiner til høsten etter hva revmatologen sa til meg forrige time og vi gikk gjennom blodprøver og helsetilstand......I tillegg til 30 000 tapt da vi avbestilte ferietur selv om det ble grønt dit vi skulle,- og fortsatt er grønt og nok kommer til å være det til ETTER returdato vi hadde.... Men også der er vi heldig,- mange som har tapt MYE mer for å være solidarisk, bidra enda litt i dugnaden og unngå sydenskam. Så her er eneste trøsten i gråværet at jeg kan dra på jobb,- og at det finnes de som er verre stilt helsemessig enn meg,- og som er verre stilt mtp økonomisk tap enn vi...... Anonymkode: 1c072...b66
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2020 #25 Skrevet 23. juli 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på østlandet, og her var det hetebølge i juni, så vi fikk egentlig nok av varmen da. I juli dro vi på biltur og så severdigheter, og været har vært absolutt bra nok til det. Nå er det avslappning og hagearbeid fram til jobb og barnehage starter igjen neste uke. For oss har sommeren vært flott, definitivt ikke noe dårligere enn andre år. Anonymkode: f32ed...7d6 Bor og selv på østlandet og hadde den hetebølgen,men da var jeg på jobb, holdt jo på å stryke med. Er ikke den varmen jeg ønsker hele sommeren, men heller ikke regn og 10 grader hver dag, da blir man litt lei. Og til en som skrev lenger opp at noen må ha sydenvarme for å ha ferie, stemmer ikke på oss ihvertfall, vi har feriert i norgen de siste 11 årene, så er vant med all slags vær. Men tror det blir syden neste år😂 og igjen, i dag har vi hatt sol og 17 grader, helt perfekt for fjelltur, deilig å spise maten uten å være kliss blaute😂 Hi Anonymkode: 79e34...f31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå