Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Har en gutt som har vokst veldig de siste mnd. Synes han er blitt veldig tynn, men det er jo mange i den alderen. (Han er 14,5 år) Målte han i dag; 1,67 m og neste 45 kg. Ifølge mine utregninger er han undervektig. Grunn til bekymring? Hvor mye veier deres gutter på samme alder? Anonymkode: db433...d57
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Spiser han bra og variert? Om han får i seg tilstrekkelig næring, men blir tynnere, ville jeg absolutt tatt ham med til legen. Hvis han nesten ikke spiser, ville også det ringt en bjelle. Hvordan er formen sånn ellers? Kanskje en blodprøve og en legeundersøkelse hadde vært lurt uansett... Vanskelig å sammenligne folk. Min veier 30 kilo mer enn din, er 180 og straks 14 år. Bestekompisen er om trent som din i størrelse (kanskje litt tyngre), men han er sunn og aktiv. Anonymkode: 6d944...7ab
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Han er nok ikke så flink til å spise. Kan gå hele dagen uten mat om jeg ikke passer på. Har vi ting han liker spiser han som en «hest». Anonymkode: db433...d57
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Min 13-åring er 1.70 og 50 km, og han er ikke kjempeslank men har relativt kraftige og muskuløse lår. Hvis ikke gutten din spiser så må du jo sørge for at han får i seg næring regelmessig. Gjør han det så hadde jeg ikke bekymret meg for vekten, de vokser i rykk og napp i den alderen. Anonymkode: 72e8f...d13
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Min 13-åring er 1.70 og 50 km, og han er ikke kjempeslank men har relativt kraftige og muskuløse lår. Hvis ikke gutten din spiser så må du jo sørge for at han får i seg næring regelmessig. Gjør han det så hadde jeg ikke bekymret meg for vekten, de vokser i rykk og napp i den alderen. Anonymkode: 72e8f...d13 50 kg, ikke km 😉 Anonymkode: 72e8f...d13
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en gutt som har vokst veldig de siste mnd. Synes han er blitt veldig tynn, men det er jo mange i den alderen. (Han er 14,5 år) Målte han i dag; 1,67 m og neste 45 kg. Ifølge mine utregninger er han undervektig. Grunn til bekymring? Hvor mye veier deres gutter på samme alder? Anonymkode: db433...d57 Min fjortenåring er 1,80 og veier vel nesten det dobbelte... gå til helsesøster. Anonymkode: b9b5c...4e1
Himmel og hav Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Hvis han er i den alderen at han vokser veldig, så går all energi til å vokse, og han legger nok ikke på seg. Mine ble også veldig tynne og hengslete i den alderen der de vokste så det knaket, men det gikk seg til. Pass på at han får i seg næring og at han skjønner selv at han er ansvarlig for å få i seg det kroppen trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå