Gå til innhold

Hvordan sjekke synet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 10 år som jeg tror har problemer med synet. Hvordan hår jeg frem for å få det sjekket? Kan jeg booke time på brille butikkene eller må det gå gjennom fastlege?

Anonymkode: 155d3...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går først til vanlig optiker. Trenger ikke henvisning. 

Anonymkode: 48821...5aa

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du går først til vanlig optiker. Trenger ikke henvisning. 

Anonymkode: 48821...5aa

Men er det i noen brille butikker? Eller eget legekontor liksom?

Anonymkode: 155d3...ecc

Skrevet

Optiker finner du i de fleste brillebutikker. Er bare å bestille synstest.

Anonymkode: d754f...99e

Skrevet

En tiåring er stor nok til å bare gå til optiker. 

Anonymkode: 318c3...70d

Skrevet

Ok tusen takk da vet jeg hvor jeg skal ringe :)

Anonymkode: 155d3...ecc

Skrevet

Bare å ringe optiker, de har trening i å sjekke synet til barn så det går helt fint. Alle brillebutikker har optiker, det er de som tar synstestene.

Anonymkode: b7aa2...be6

Skrevet

Bestille time til optiker. 

Vi valgte tilfeldigvis en optiker som hadde utdanning innenfor barn og syn og er veldig fornøyd. 

Ungen vår var 6 år når vi gikk dit første gang. Er 8 nå og bruker linser. 

Anonymkode: fbbc8...f0e

Skrevet

Vi snakket med helsestasjon og fikk henvisning til øyelege. Der fikk han sjekk av øynene og brilleseddel. På grunn av "måten" han sliter med synet får vi også dekket en del av brillekostnadene og trengte ikke å betale for synssjekken. Vet ikke hvordan det er vis man går direkte til opptikker.

Anonymkode: fff6a...e6e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi snakket med helsestasjon og fikk henvisning til øyelege. Der fikk han sjekk av øynene og brilleseddel. På grunn av "måten" han sliter med synet får vi også dekket en del av brillekostnadene og trengte ikke å betale for synssjekken. Vet ikke hvordan det er vis man går direkte til opptikker.

Anonymkode: fff6a...e6e

Optikere har god peil på hva man får dekket og hva man ikke får dekket, så det er ingenting å tenke på. 

 

Anonymkode: b7aa2...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...