Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Hei, Jeg har tatt to ekstra hull i øret mitt. Det ene gror helt fint, men det andre, som fikk en mindre øredobb, ser ut til å ha for kort stang. Selve pynten på dobben ligger veldig tett på øreflippen og det har blitt et litet sår bak den. Ikke i hullet altså men på hudens overflate. Det ser ut som øredobben gnager på øret rett og slett. Hva burde jeg gjøre? Ta den ut og sette i ring tre uker for tidlig, eller vente til det har gått seks uker? Det er ikke veldig vondt, og det ser ikke betent ut, annet en at det er gnagsår. Jeg renser godt morgen og kveld. Anonymkode: 52f49...009
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, Jeg har tatt to ekstra hull i øret mitt. Det ene gror helt fint, men det andre, som fikk en mindre øredobb, ser ut til å ha for kort stang. Selve pynten på dobben ligger veldig tett på øreflippen og det har blitt et litet sår bak den. Ikke i hullet altså men på hudens overflate. Det ser ut som øredobben gnager på øret rett og slett. Hva burde jeg gjøre? Ta den ut og sette i ring tre uker for tidlig, eller vente til det har gått seks uker? Det er ikke veldig vondt, og det ser ikke betent ut, annet en at det er gnagsår. Jeg renser godt morgen og kveld. Anonymkode: 52f49...009 Jeg hadde prøvd å fått tak i en bakdel som har stor flate og byttet bakdel slik at den ikke gnager mer inn. Rens også med basimesin salve (eller hvordan det nå staves) slik at det ikke blir verk der Anonymkode: 1fb69...be1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde prøvd å fått tak i en bakdel som har stor flate og byttet bakdel slik at den ikke gnager mer inn. Rens også med basimesin salve (eller hvordan det nå staves) slik at det ikke blir verk der Anonymkode: 1fb69...be1 Ok tar på den salven. Men det er fronten som gnager inn, ikke bakdelen. Anonymkode: 52f49...009
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok tar på den salven. Men det er fronten som gnager inn, ikke bakdelen. Anonymkode: 52f49...009 Da hadde jeg prøvd med salven et par dager for å se om det gror. Dersom det ikke gjør det hadde jeg skiftet til de ringene du snakker om, og fortsatt å bruke salven hver morgen og kveld en ukes tid. Den er lettere å dra inn i hullet med å ta litt på ringen og vri på ringen slik at den kommer inn i hullet dersom du skjønner hva jeg mener. Er denne salven: https://www.apotek1.no/produkter/bacimycin-salve-5g-596072p NB: Kjøp den lille tuben, den har en tynn påføringstut, det har ikke den store og den gjør den vanskelig å bruke på hull i ørene. Anonymkode: 1fb69...be1
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg prøvd med salven et par dager for å se om det gror. Dersom det ikke gjør det hadde jeg skiftet til de ringene du snakker om, og fortsatt å bruke salven hver morgen og kveld en ukes tid. Den er lettere å dra inn i hullet med å ta litt på ringen og vri på ringen slik at den kommer inn i hullet dersom du skjønner hva jeg mener. Er denne salven: https://www.apotek1.no/produkter/bacimycin-salve-5g-596072p NB: Kjøp den lille tuben, den har en tynn påføringstut, det har ikke den store og den gjør den vanskelig å bruke på hull i ørene. Anonymkode: 1fb69...be1 Tusen takk for svar!! Anonymkode: 52f49...009
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Min datter tok hull i øret for fire år siden, og bak på den ene øreflippen, rundt hullet, ble det et sår som jeg ville beskrevet slik du gjør. Vi prøvde alt, bacimycin, hyppig rens bytte øredobb, men det ble aldri bra så vi lot det gro. Har ikke tatt hull der igjen. Anonymkode: 9f4e6...2f7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde jeg prøvd med salven et par dager for å se om det gror. Dersom det ikke gjør det hadde jeg skiftet til de ringene du snakker om, og fortsatt å bruke salven hver morgen og kveld en ukes tid. Den er lettere å dra inn i hullet med å ta litt på ringen og vri på ringen slik at den kommer inn i hullet dersom du skjønner hva jeg mener. Er denne salven: https://www.apotek1.no/produkter/bacimycin-salve-5g-596072p NB: Kjøp den lille tuben, den har en tynn påføringstut, det har ikke den store og den gjør den vanskelig å bruke på hull i ørene. Anonymkode: 1fb69...be1 Det er ingen grunn til å anbefale en salve med antibiotika uten at det er påvist en bakteriell infeksjon! Vi har alle et ansvar for å unngå unødvendig antibiotika-bruk. Resistensproblem pga utstrakt ab-bruk er et stort globalt problem, og det får følger og ringvirkninger som er alvorlige for oss alle. Vask med vann og hold det rent. Anonymkode: cff2e...f98
Lille krøll Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Hadde byttet til ring. har 11 hull i ørene og har byttet til ring lenge før tiden på alle da jeg lett blir hoven og får samme overflate sår du beskriver. samme fikk min datter, 2 dager med ringer så var det borte.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Ah takk for svar. Har bestilt ringer nå. Anonymkode: 52f49...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå