Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Mini på 2 er hekta! Alt annet er æsj og går i gulvet. En fase? Spiste alt for 3 uker siden. Går i smøreoster og gulost. Grove hjemmebakte skiver. Har 2 barm til og de har aldri vært slik. Han er i godt hold så er ikke redd for vekta! 😂 Anonymkode: c290d...89e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Min elsker alt til han begynte i barnehagen, etter det ble han super kresen og er det ennå, han var 2,5 år når han begynte nå, og nå er han 7,5 spiser bare brød med ost eller skinkeost, så og si ingen middag, bare pizza og taco og slik og de får han ikke hver dag Anonymkode: f2008...06c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min elsker alt til han begynte i barnehagen, etter det ble han super kresen og er det ennå, han var 2,5 år når han begynte nå, og nå er han 7,5 spiser bare brød med ost eller skinkeost, så og si ingen middag, bare pizza og taco og slik og de får han ikke hver dag Anonymkode: f2008...06c Å hjelpes meg.. Jeg kan ikke få en kresen unge 🥴 Jeg elsker å eksperimentere med mat!! Ja ja.. Jeg får bare ta en dag av gangen! Tusen takk for svar 👏 Anonymkode: c290d...89e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min elsker alt til han begynte i barnehagen, etter det ble han super kresen og er det ennå, han var 2,5 år når han begynte nå, og nå er han 7,5 spiser bare brød med ost eller skinkeost, så og si ingen middag, bare pizza og taco og slik og de får han ikke hver dag Anonymkode: f2008...06c Han er vel mer vanen enn kresen siden han bare omtrent liker kosemat Anonymkode: a69e0...8fe
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 10 hours ago, Anonym bruker said: Å hjelpes meg.. Jeg kan ikke få en kresen unge 🥴 Jeg elsker å eksperimentere med mat!! Ja ja.. Jeg får bare ta en dag av gangen! Tusen takk for svar 👏 Anonymkode: c290d...89e Vi også,men 7,5 åring spiser stort sett brødskiver til middag og Anonymkode: f2008...06c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Det er helt vanlig at barna går gjennom div faser når det kommer til mat. Nesten alle barn har en liker ikke fase, og det har med at smaksløkene utvikler seg og det samme gjør smaken, men også med kontroll og kontrollbehov. Barn må gjerne bare innrette seg og har ikke så mye kontroll, men akkurat maten kan de kontrollere hva de vil og ikke vil spise og noen barn tar denne kontrollen til det ekstreme Trøsten er at det går seg til. Bare fortsett å server allverdens mat og la ungen spise det den vil spise, om det en uke spiser bare tilbehør og ikke kjøtt/fisk/fugl, en annen uke bare spiser gulerøtter og tomater, en tredje uke ikke liker ris og poteter spiller ingen rolle. Du serverer, ungen spiser det den vil, og vips plutselig spiser den alt igjen. Men hvor lange disse fasene er, og hvor intenst ungen gjør disse liker ikke fasene kommer an på personligheten til barnet. Jeg har fire barn og har aldri giddet gjøre mat til en kamparena, jeg har servert vanlig mat også har de plukket ut hva de liker og ikke liker uten at jeg har stresset med det. Har hatt perioder hvor to av dem har valgt å pirke litt i middagen for så å få en brødskive med leverpostei, det har vært helt greit det også her altså. Det viktigste er at vi kan kose oss sammen ved bordet og at alle får spise seg mette på sunn mat. Jeg har fremdeles to som foretrekker varmmat til alle måltider og aldri har blitt veldig fan av brød, og to som kan spise brød til alle måltider og overhodet ikke har behov for varm mat. Så de har sine favoritter alle sammen, men de spiser alle den maten som blir servert og er ikke kresne, så de har kommet til målet alle sammen Anonymkode: 1e1ad...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå