Gå til innhold

Barn på 7, 12 og 16 alene til Tusenfryd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om at 16-åring tar med 7-åring alene fra Oslo til Tusenfryd, og 12-åringen drar med en kompis? Altså alene uten voksne? Selvstendige og ansvarsfulle barn.

Anonymkode: 60c15...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på barna. Noen barn fortjener et ja, andre må tåle et nei. 

Anonymkode: 95fe1...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om at 16-åring tar med 7-åring alene fra Oslo til Tusenfryd, og 12-åringen drar med en kompis? Altså alene uten voksne? Selvstendige og ansvarsfulle barn.

Anonymkode: 60c15...9ce

Syns ikke 7-åringen er stor nok til å være med på det. Har selv tre stk på 7, 13 og 16, og selv om de to eldste er selvstendige og ansvarsfulle så ville de nok likevel ha syntes at det var kjipt å måtte drasse på 7-åringen (som også er oppegående og selvstendig), ene og alene fordi minsten ikke kan ta de samme tingene som de eldste. Syns derfor det er dårlig gjort å pålegge dem det ansvaret da de ikke får så stort utbytte av turen som de ville fått uten minsten på slep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg hadde overlatt min snart 7-åring til en 16-åring på tusenfryd!!

Anonymkode: f6440...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-åringen synes det er ok å være barnevakt for 7-åringen, ansvarlig jente. 
12-åringen skal gå på egenhånd med en kompis. 
Barna har vært på tivoli mange ganger, men ikke alene.

Det er mannen min og jeg som er uenige om dette - ikke jeg og barna😅 Ville høre hva andre tenker om det å sende tre barn alene dit en dag. Barna er forresten godt vant med kollektivtrafikken, også på egenhånd.

HI

Anonymkode: 60c15...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Det finnes folk som er FORELDRE når de er seksten. Du er ikke barn lenger. 

Anonymkode: 37532...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på 7åringen og den som skal passe på, 16-åringen. Er den store flink til å passe på at den minste ikke blir borte? Sikkerhetsmessig passer de i parken på med tanke på de ulike attraksjonene. Forstår 16-åringen at han/hun ikke kan stå i en 2t lang kø på thundercoaster når den minste sitter utenfor å venter? 7åringen, hører den på beskjeder? Stikker den minste av eller blir med fremmede på «tur»? Ting må jo gå litt etter hva den minste kan gjøre, det sier seg selv at den ikke får lov til å kjøre alt der inne og det må den store forstå. 
 

Jeg var veldig ansvarsfull 16-åring. Flyttet til og med hjemmefra. Om to år kan de vandre fritt rundt i verden så fint om de kan kjenne litt på å ta ansvar også.  Hadde følt meg tryggere om den minste hadde en klokke tlf man kan ringe til. 

Anonymkode: ccfbf...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

16-åringen synes det er ok å være barnevakt for 7-åringen, ansvarlig jente. 
12-åringen skal gå på egenhånd med en kompis. 
Barna har vært på tivoli mange ganger, men ikke alene.

Det er mannen min og jeg som er uenige om dette - ikke jeg og barna😅 Ville høre hva andre tenker om det å sende tre barn alene dit en dag. Barna er forresten godt vant med kollektivtrafikken, også på egenhånd.

HI

Anonymkode: 60c15...9ce

Dersom de er vant med det er det ikke så stort problem, men husk at det er en del ting en på 7 år kun kan ta sammen med en voksen, og den personen 7 åringen kjører sammen med må være over 18 år så det vil begrense dem en del

Anonymkode: 0fb61...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge 16-åringen synes det er greit å være der på 7-ååringens premisser synes jeg det bør være greit.

Anonymkode: f4a6a...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker dere om at 16-åring tar med 7-åring alene fra Oslo til Tusenfryd, og 12-åringen drar med en kompis? Altså alene uten voksne? Selvstendige og ansvarsfulle barn.

Anonymkode: 60c15...9ce

Her hadde det gått veldig fint :) Men ungdommer og barn er jo forskjellige. Nevøene på 17,12 og 6 kunne aldri dratt alene, 6 åringen hadde løpt og blitt borte garntert, han hører ikke noen for tiden , så han hadde bare løpt avgårde uten og vente på brødrene,men de 2 største kunne godt dratt alene sammen eller med kompiser

Anonymkode: bd5ea...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på barna. Jeg selv som 16 åring passet flere små barn (yngre enn 7 år) og tok de med på forskjellige ting. Også tivoli og badeland. Var faktisk yngre enn 16 år også. Gikk helt fint det. Var ansvarfull og ble mye brukt som barnevakt av naboer og famile. 

 

Anonymkode: 1d212...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...