Gå til innhold

Sender dere 15 åringer på hyttetur alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta her fyller 15 år om 1 mnd og nå er de flere jenter som vil leie hytte og dra på hyttetur 1 time unna her vi bor.. Greit eller ikke greit? 

Anonymkode: 81222...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, helt uaktuelt. 

Anonymkode: 90218...240

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, helt uaktuelt. 

Så godt å høre! Jeg syns heller ikke at det er greit, men måtte høre om jeg var helt på bærtur.. 

Hi

Skrevet

For meg kommer det helt an på jentene. 

Anonymkode: f6e7d...712

Skrevet

Nei herfra

Anonymkode: e8569...547

Skrevet

Etter å ha hatt begge ungene, som fylte 15 og 16 år i vår, boende på hytta i ukesvis mens skolen var coronastengt, så er det ja herfra. De var der delvis sammen og delvis hver for seg. Holdt 100 % styr på skole, trening, mat, legge seg og stå opp til rett tid. Null problem og null stress. 

Anonymkode: 04226...952

Skrevet

Helt uaktuelt. 

Anonymkode: 48c9a...ab1

Skrevet

De får vel ikke leie når de er under 18?

Anonymkode: a9254...ebe

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta her fyller 15 år om 1 mnd og nå er de flere jenter som vil leie hytte og dra på hyttetur 1 time unna her vi bor.. Greit eller ikke greit? 

Ja, hvis de er hyttevante og ikke skal ha med gutter.

Anonymkode: 26e9a...e62

Skrevet

Nei, fornuftig jente på 16 her.. Kanskje i løpet av neste året.

Anonymkode: 1f557...d32

Skrevet

Jeg bodde på hybel da jeg var 15 år😅 Og ja, min datter hadde fått lov. 

Anonymkode: b6dd5...68c

Skrevet

Hva hvis det var gutter på 15 år?

Anonymkode: ad9f9...bfb

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 60129...165

Skrevet

Jo, man gjør om man vil bli kvitt jentungen. Man kan jo sende dem slik, så er det enklere neste gang.,

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha hatt begge ungene, som fylte 15 og 16 år i vår, boende på hytta i ukesvis mens skolen var coronastengt, så er det ja herfra. De var der delvis sammen og delvis hver for seg. Holdt 100 % styr på skole, trening, mat, legge seg og stå opp til rett tid. Null problem og null stress. 

Anonymkode: 04226...952

Det var jo hytteforbud!!😡

Anonymkode: 9fb4b...087

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis det var gutter på 15 år?

Anonymkode: ad9f9...bfb

Jeg har gutt på 16 og han hadde ikke fått lov. 

De får ikke leie heller når de er under 18 

Skrevet

Egentlig nei, men jeg har gjort det.
Hytta er 20min unna. Vi har nyskjerrige naboer som jeg snakket med på forhånd, og de var der om det skulle være noe. Detet viste ikke ungen om, eller hun viste vi hadde nyskjerrige naboer men ikke at jeg hadde pratet med de. De oppførte seg eksemplarisk. 

Lillesøster er nå 15år, hun får ikke være alene på hytta enda. Hun fester ikke slik som storesøster kan gjøre, men hun er litt mer surrehue og impulsiv en storesøster. Ikke noe redd for at hun skulle gjort noe galt egentlig, men helt anderledes enn storesøster (som er veldig redd for om noe skulle skje, om naboene skal få noe å sladdre om til mormor osv. )

Anonymkode: 0794a...ff0

Skrevet

Meg som femten? Ja.

Mitt ene barn som femten? Ja.

Mine andre? Nei.

Alt ut fra at de drar med folk jeg liker og stoler på. Alle har også venner jeg hadde sagt plent nei til et sånt opplegg med.

Skrevet

Det spørs jo på jentene som drar og området hytta ligger i. Er det langt unna "allfarvei";- det vil si lite sannsynlig at det tilfeldigvis dukker opp andre ungdommer der, eller ligger det i et hyttefelt? Er det dekning på mobil! Hvordan er jentene sånn ellers mtp festing, alkohol, interesser, og hva slags holdning har de andre foreldrene? Kan dere foreldre avtale kjøring henting og regler om alkoholforbud?  Hva skal jentene gjøre på hytta? Skal de på planlagte turer i området,- min datter kunne godt dratt på hytte kun for å gå til et par topper sammen med vennene og at disse turene var hovedmålet med hytteturen,- ikke hytta i seg selv....ELler er turen kun for å være sammen "langt unna" foreldre?

Jeg vet av hytter mine barn (i en alder av 15-16 år) og deres venner kunne få være på i et par netter,- uten bekymring. Men kjenner også til hytter de kunne fått låne som ligger på steder jeg ikke ville sendt de før de er 18,- minst. Ikke ene og alene på grunn av stedet,- men avstand fra oss og mulighet til å bistå på relativt kort varsel OM det skulle skje noe.

Nå antar jeg det er snakk om å låne hytte eid av foreldrene til en av vennen eller nær slekt av en av disse? Ikke å leie gjennom Finn eller på andre måter ukjente utleiere.

Anonymkode: 2813d...951

Skrevet

Mine jenter ville fått ja avhengig av hvem de andre jentene var. Mine er rolige og ansvarlige.

Anonymkode: 52a7c...900

Skrevet

Leie hytte tror jeg jeg ville sakt neivtil, men å dra på hytta vår hadde de fått lov til.

Anonymkode: 6ce8b...6e2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det spørs jo på jentene som drar og området hytta ligger i. Er det langt unna "allfarvei";- det vil si lite sannsynlig at det tilfeldigvis dukker opp andre ungdommer der, eller ligger det i et hyttefelt? Er det dekning på mobil! Hvordan er jentene sånn ellers mtp festing, alkohol, interesser, og hva slags holdning har de andre foreldrene? Kan dere foreldre avtale kjøring henting og regler om alkoholforbud?  Hva skal jentene gjøre på hytta? Skal de på planlagte turer i området,- min datter kunne godt dratt på hytte kun for å gå til et par topper sammen med vennene og at disse turene var hovedmålet med hytteturen,- ikke hytta i seg selv....ELler er turen kun for å være sammen "langt unna" foreldre?

Jeg vet av hytter mine barn (i en alder av 15-16 år) og deres venner kunne få være på i et par netter,- uten bekymring. Men kjenner også til hytter de kunne fått låne som ligger på steder jeg ikke ville sendt de før de er 18,- minst. Ikke ene og alene på grunn av stedet,- men avstand fra oss og mulighet til å bistå på relativt kort varsel OM det skulle skje noe.

Nå antar jeg det er snakk om å låne hytte eid av foreldrene til en av vennen eller nær slekt av en av disse? Ikke å leie gjennom Finn eller på andre måter ukjente utleiere.

Anonymkode: 2813d...951

Det er leie av hytte gjennom airbnb, så aner ikke noe om hytta, akkurat hvor den ligger eller noe.. Så jeg sa nei itil hyttetur i går kveld. Dessuten har vi begynt å jobbe igjen så vi har en avtale om at hun må passe lillesøster på 8 år.. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...