Gå til innhold

Elbillader hjemme, kostnad innstallasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pr nå kjører jeg lite bil da jeg jobber som pedagogisk leder i nærheten av der jeg bor og selv om bilen er moden for utskifting har jeg ikke råd akkurat nå. Håper innen et år eller to å få jobb som spesialpedagog etter viderutdanning, da må jeg beregne mer kjøring og bomring. Vurderer derfor en brukt elbil til rundt 150 tusen, helt til jeg nevnte det for mannen og han mente det ville koste det samme, altså rundt 150 000,- å innstallere/ lage ladestasjon hjemme. Kan noen avkrefte/ bektefte dette? Forstår at det koster i elektrikerarbeid og mulig utvidelse av systemer vårt men. Hva kostet deres ladesystem? 

Anonymkode: 90e6b...c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte 7000-8000 kr for vår.

Anonymkode: 08c0a...3ac

Skrevet

Vi betalte 14000,- for vår. Hurtiglader er den. Skjønner ikke helt hvor han får 150 000,- for akkurat?

Anonymkode: 088d1...b47

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi betalte 14000,- for vår. Hurtiglader er den. Skjønner ikke helt hvor han får 150 000,- for akkurat?

Anonymkode: 088d1...b47

Nei, det lurer jeg på også. Han mente vi trengte å oppgradere til 3 faser for å ha nok strøm tror jeg. Vi oppgraderte sikringsskap og det elektriske anlegget da vi overtok huset i 2012 så krysser fingre for at 15-20 tusen kan være nok. Om det blir aktuelt da, takk for svar! HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det lurer jeg på også. Han mente vi trengte å oppgradere til 3 faser for å ha nok strøm tror jeg. Vi oppgraderte sikringsskap og det elektriske anlegget da vi overtok huset i 2012 så krysser fingre for at 15-20 tusen kan være nok. Om det blir aktuelt da, takk for svar! HI

Trenger ikke 3-fase for å lade elbilen.

Anonymkode: d71ef...00d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trenger ikke 3-fase for å lade elbilen.

Anonymkode: d71ef...00d

Så bra, da har han tenkt feil/ har ikke nok greie på det. Fint at han tar det elektriske på alvor altså, men her har han tenkt litt vel mye. 

Jeg får vel få en elektriker på befaring for å gi et prisoverslag og detaljer for gjennomføring. HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...