Gå til innhold

En unødvendig kommentar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har har ikke så veldig bra økonomi og bruker ikke penger på møbler. Har hatt samme møblene i mange år, men er førnøyd. Men så skulle ei venninne bytte ut møbler på stua og spurte om jeg ville ha en skjenk, tv bord og ett vetrineskap. Jeg har hjulpet henne en del, så jeg fikk det gratis. Jeg ble glad for det. I dag kom hun hit og så sa hun: det ble mye finere her med mine møbler 

Er ikke det litt unødvendig sagt? Da mener hun at det var stygt her før. 

Anonymkode: 09b32...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel finere da...

Anonymkode: 7884d...cd0

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har har ikke så veldig bra økonomi og bruker ikke penger på møbler. Har hatt samme møblene i mange år, men er førnøyd. Men så skulle ei venninne bytte ut møbler på stua og spurte om jeg ville ha en skjenk, tv bord og ett vetrineskap. Jeg har hjulpet henne en del, så jeg fikk det gratis. Jeg ble glad for det. I dag kom hun hit og så sa hun: det ble mye finere her med mine møbler 

Du hadde vel ikke tatt de i mot hvis de ikke var fine

Anonymkode: 53e2a...e95

Skrevet

Det var kanskje en litt klønete kommentar, men ikke noe jeg ville hengt meg opp i.

Anonymkode: 74f32...0bd

Skrevet

Jeg liker hjemme mitt, men er fullstendig klar over at om jeg hadde tatt meg råd til å bytte ut noen møbler eller fått noen fine møbler av en venninne eller et familiemedlem, så ville det blitt litt eller mye finere her. Det betyr ikke at jeg har det stygt nå. Jeg tror du må jobbe litt med deg selv. Jeg hadde antageligvis bare sagt noe sånn som at: "Ja, det ble veldig fint, det var deilig å få byttet ut det gamle bordet med dette" 

Anonymkode: 64d8c...3ff

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes verre ting å henge seg opp i... 

Anonymkode: 4752e...2a4

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du det ble styggere ned hennes møbler da? For i så fall var det jo dumt av deg å ta imot. 

Rart at du er hårsår på noen som gjør deg en tjeneste.

Anonymkode: cf257...788

Skrevet

Hun har litt korte sosiale antenner den venninnen din. 😉 Om det så var at det ble finere, sier man bare ikke slikt.

Men prøv å se om du kan legge det på kontoen for ubetenksomme kommentarer, og legg det bak i hukommelsen.

Skrevet

Hvis det ikke hadde blitt finere hadde du vel ikke byttet til de møblene. Litt unødvendig av henne å si det kanskje, men det var jo helt sikkert sant, og du høres litt hårsår ut.

Ikke ta ting personlig, da får du det mye bedre. Snakker av erfaring :)

Anonymkode: b9271...f97

Skrevet

Unødvendig, dårlig gjennomtenkt kommentar, men hev deg over det. Alle har ikke like gode antenner. 

Anonymkode: d67ff...68d

Skrevet

Litt dårlige sosiale antenner på den venninna, men hun mente nok bare at det ble fint. 

Sett det på konto over ubetenksomhet og kos deg med nye møbler. 

Skrevet

Det var ubetenksomt, men sikkert en måte å si at du har fått det fint. Skalaen for fint inneholder forøvrig flere grader enn stygt og fint. Det trenger ikke å ha vært stygt før for at det skal være finere nå. 

Skrevet

Kanskje hun bare syns møblene passet bedre hos deg enn henne. Hun er jo snill, vil deg godt så sett det på kontoen for setninger som kommer feil ut og glem det. 

Skrevet

Det er noe jeg glatt kunne sakt, det hadde bare kimmet til å falle ut av min munn. Ikke fordi jeg er slem eller frekk. Kun fordi jeg er totalt sosialt inkompetent til tider. Hadde så gått hjem glad og fornøyd, for så å tenke over hva jeg hadde sakt og fått dårlig samvittighet. Totalt ufint å si, men er ekspert på å gjøre slikt uten at jeg tenker på at det var å tråkke i salaten der og da. 🙈 og før noen spør, ja jeg tror jeg har en form for uoppdaget autisme 😝 er aldri vondt ment, men det skjer bare av seg selv 😏

Anonymkode: 74da3...00b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ville jeg ikke brydd meg noe om. Det var nok sagt litt ubetenkelig, men hun mente sikkert ikke noe vondt med det. Jeg ville bare svart "ja, ikke sant det ble fint" med et smil. Hun synes nok det var gøy å se at møblene kunne "leve" videre et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...