Gå til innhold

1 åring spiste en flått fra katten og fikk blod inni og rundt munn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dette farlig? Leser at det ikke skal ha så mye å si, men blir usikker for det. 

Anonymkode: 560ad...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo blodet til katten som kom ut når flåtten sprakk, det er vel ikke farlig å få i seg litt katteblod? En evt stivkrampesprøyte har jo barnet allerede fått.

Jeg tipper at ingen skade har skjedd, men sikkert greit for din egen sjelefred å ringe noen for å spørre. Vet ikke om legesenteret eller giftsentralen er best å ringe, men tipper begge kan gi deg svar egentlig.

Anonymkode: 60867...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tatt en tlf til fagfolk. Vet at flåtten kan spre mye rart etter 24 timers kontakt, men aner ikke om det gjelder ved inntak. 

Anonymkode: a15f0...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yæk. Nok en grunn til å ikke få katt. Jeg ville forhørt meg med fagfolk. 

Anonymkode: 0839b...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring lege og hør. Så er du på den sikre siden. 

Mitt barn spiste en snegle på samme alder😲😜

 

Anonymkode: e2c60...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Dette er grunnen til at kattene mine i sommerhalvåret bor i låven og ikke inne! 🤮

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ring legevakten for sikkerhet skyld, husker min spiste en giftig blomst når han er 15mnd, heldigvis gikk det bra,men lurt og kontakte legen

Anonymkode: 78756...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj! Dette er grunnen til at kattene mine i sommerhalvåret bor i låven og ikke inne! 🤮

Anonymkode: 38bd6...faf

Hadde det vært noe bedre om flåtten hadde kommet fra deg?

Anonymkode: bf66c...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ring lege og hør. Så er du på den sikre siden. 

Mitt barn spiste en snegle på samme alder😲😜

 

Anonymkode: e2c60...37e

Sorry, men en snegle er jo gourmet! En fylt flått er nasty. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj! Dette er grunnen til at kattene mine i sommerhalvåret bor i låven og ikke inne! 🤮

Anonymkode: 38bd6...faf

Må være slitsomt å være så jævla fisefin. 

Anonymkode: 07087...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må være slitsomt å være så jævla fisefin. 

Anonymkode: 07087...f3c

Så det gjør meg fisefin at jeg ikke orker flått i sofaen og på gulvet der sønnen min på 6 måneder hhv ligger og krabber rundt. Da lever jeg innmari godt med at du synes det. 
 

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært noe bedre om flåtten hadde kommet fra deg?

Anonymkode: bf66c...e61

Jøss, hvor kom den problemstillingen fra? Det var jo nettopp katten som hadde tatt med flåtten inn her. 
Og hvorfor skulle flåtten kommet fra meg? Jeg drasser ikke rundt på breddfulle flått. Ikke små heller, for øvrig. Jeg sjekker meg godt etter hver eneste tur i skogen. 

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det gjør meg fisefin at jeg ikke orker flått i sofaen og på gulvet der sønnen min på 6 måneder hhv ligger og krabber rundt. Da lever jeg innmari godt med at du synes det. 
 

Anonymkode: 38bd6...faf

Curlingforeldre er toppers. Pakk han inn i bobleplast du så han aldri blir utsatt for noe ekkelt. 

Anonymkode: 07087...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at flått kan være livsfarlig, så ville jeg ringt og forhørt meg med fagfolk

Anonymkode: 99708...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Curlingforeldre er toppers. Pakk han inn i bobleplast du så han aldri blir utsatt for noe ekkelt. 

Anonymkode: 07087...f3c

Nå har jeg hørt det også. Curlingforelder fordi jeg vil minimere sjansen for at vi eller barna får borrelia eller andre flåttbårne sykdommer. 
Katter spiser dessuten fugler og mus, drar med seg fuglelopper og annen dritt. Ikke faen om jeg vil ha dem i sofaen. 

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg hørt det også. Curlingforelder fordi jeg vil minimere sjansen for at vi eller barna får borrelia eller andre flåttbårne sykdommer. 
Katter spiser dessuten fugler og mus, drar med seg fuglelopper og annen dritt. Ikke faen om jeg vil ha dem i sofaen. 

Anonymkode: 38bd6...faf

Hvorfor i alle dager har du katt egentlig? Du liker den jo tydeligvis ikke særlig godt. Sett opp en musefelle istedet og gi bort katten til noen som kan gi den kjærlighet og kos.

Anonymkode: 01585...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager har du katt egentlig? Du liker den jo tydeligvis ikke særlig godt. Sett opp en musefelle istedet og gi bort katten til noen som kan gi den kjærlighet og kos.

Anonymkode: 01585...e0d

Hvorfor jeg har katt? Jeg bor på en gammel gård, vi har masse mus, og massevis av musefeller som ikke klarer å ta unna. 
Katten er et bruksdyr på lik linje med andre dyr som har en hensikt og et bruksområde, og den elsker å få bruke sine naturlige instinkter. Det er ikke meninga at den skal sitte på rævva inne på ei silkepute. 
Men - før du fyrer deg opp igjen, den får likevel massevis av kjærlighet og kos. Må den ligge på sofaen inne for å få det? Vi klarer fint å være ute sammen med dyra våre, vi, og jammen liker vi dem ganske godt også. Men ikke i sofaen eller senga. 
 

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spyr!

Anonymkode: 4cfed...892

Bare overskriften var nok til at jeg fikk brekninger,skulle aldri klikket meg inn på innlegget🤢

Anonymkode: 4717d...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg hørt det også. Curlingforelder fordi jeg vil minimere sjansen for at vi eller barna får borrelia eller andre flåttbårne sykdommer. 
Katter spiser dessuten fugler og mus, drar med seg fuglelopper og annen dritt. Ikke faen om jeg vil ha dem i sofaen. 

Anonymkode: 38bd6...faf

Du skjønner vel at man ikke får borelliose ved å svelge en flått? Og at det er mye større sjanse for at dere eller barna får flått på dere ute enn at en faller av katten og så velger å sette seg fast på dere og fortsette å suge blod der? Jammen glad jeg er mer opplyst👍🏻

Anonymkode: 07087...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner vel at man ikke får borelliose ved å svelge en flått? Og at det er mye større sjanse for at dere eller barna får flått på dere ute enn at en faller av katten og så velger å sette seg fast på dere og fortsette å suge blod der? Jammen glad jeg er mer opplyst👍🏻

Anonymkode: 07087...f3c

Og jeg er glad for at jeg klarer å være hyggeligere mot folk jeg ikke kjenner enn det du åpenbart klarer. Sånn, da tenker jeg vi er skuls, jeg. 👍🏼
 

Anonymkode: 38bd6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2020 den 18.37, amandine skrev:

Sorry, men en snegle er jo gourmet! En fylt flått er nasty. 

Er nok mer farlig med en flått enn en snegle. Men én snegle er ikke gourmet for meg😅 Ihvertfall ikke når det knaser inne i barnets munn, og man må plukke ut rester av sneglehuset😲 Hadde sikkert spist flått og han om han hadde fått sjansen da.... 

Anonymkode: e2c60...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...